Близнюкiвська районна рада
Близнюківський район, Харківська область

ЛОЗІВСЬКА ОДПІ ІНФОРМУЄ

Картинки по запросу військовий збір 2016

І. Інформація щодо діяльності Лозівської ОДПІ та органів ДФС України

Зі святом!

Від імені колективу Лозівської ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області щиро вітаю усіх платників податків з річницею Незалежності Української держави.

Доброго Вам здоров'я, благополуччя, добробуту, миру, натхнення та успіхів у справі служіння на благо нашої рідної України.

В.о.начальника Лозівської ОДПІ Алла Корєнєва

Майже 12 мільйонів гривень спрямували жителі нашого регіону на обороноздатність держави

З початку 2016 року до Державного бюджету України з доходів платників податків, що обслуговуються Лозівською ОДПІ перераховано 11,8 млн гривень військового збору, що на 2,3 мільйони гривень більше за аналогічний період минулого року.

Зауважимо, що військовий збір нараховується та сплачується із  всіх доходів, з яких утримується податок на доходи фізичних осіб. Згідно із змінами до Податкового кодексу справляння військового збору продовжено до набрання чинності рішення Верховної Ради України про завершення реформи Збройних Сил України.

Не є платниками військового збору громадяни, які отримують пенсію у розмірі нижче десяти розмірів прожиткового мінімуму, встановленого на 1 січня звітного податкового року (у 2016 році – 10 тис. 740 грн.), та платники, які працюють на спрощеній системі оподаткування. Також військовим збором не оподатковуються доходи, визначені ст. 165 Податкового кодексу України.

Співуча Харківщина

Напередодні великих національних свят: Дня незалежності України та Дня державного прапора, працівники ДФС Харківщини долучилися до Всеукраїнського медіа-проекту. Вбрані у традиційні українські вишиванки, податківці та митники заспівали гімн України біля однієї з «візитних карток» Харкова: Дзеркального струменю.

Наснаги та завзяття, успіхів та творчих здобутків на благо нашої Вітчизни – все це від щирого серця побажали співробітники фіскальної служби всім українцям.

На Харківщині фіскальна служба виводить з тіні «урожай»

В регіоні триває операція «Урожай – 2016», в ході якої працівники ДФС, прокуратури, органів влади спільними зусиллями протидіють тіньовому бізнесу в агропромисловому комплексі.

Як повідомили в Головному управлінні фіскальної служби, за даними, що надійшли в об’єднані державні податкові інспекції області від Прокуратури області,  незаконно здійснено посіви на площі 5143,8 га по 108 земельних ділянках. Власників вказаних ділянок не встановлено. Наразі триває робота по факту визнання безхазяйним врожаю з земельних ділянок.

Так,  Південною ОДПІ спільно з Кегичівським відділом Первомайської місцевої прокуратури проведено збирання кукурудзи на силос на площі 7 га. на території Бесарабівської сільської ради Кегичівського району. Зібрано 42 т. силосу. На теперішній час проводиться постановка на облік зазначеного майна з ознаками безхазяйного. Харківською ОДПІ під час уборки зернових на території Таранівської сльської ради Зміївського району на площі 226,8 га було встановлено власника посівів.

Тож фіскальна служба звертається до власників та орендарів земельних ділянок на Харківщині та закликає їх вчасно оформлювати документи, які б підтверджували право власності або договори оренди на такі ділянки.

У активі операції „Урожай” вже 2,0 млн.грн. легалізованих доходів

За словами в. о. начальника Лозівської ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області Алли Корєнєвої, понад 1,2 млн.грн цих доходів вдалось забезпечити за рахунок підвищення розміру заробітної плати 1743 найманим працівникам. Ще близько 8,0 млн.грн. – за рахунок офіційного оформлення трудових відносин з 300 працюючими.

Такі заходи з легалізації доходів дозволили збільшити майже на 0,4 млн.грн. надходження до бюджету податку на доходи фізичних осіб та понад 0,44 млн.грн.  єдиного соціального внеску.

На обліку у інспекції знаходяться  569 суб’єктів господарювання, що здійснюють  діяльність у галузі сільського господарства. Всі вони перебувають під пильним контролем фіскальної служби. Відтак, у разі підозри на здійснення ризикових операцій – перевіряються. Під час відпрацювання сільгоспвиробників в рамках цьогорічної операції „Урожай”  станом на  20.08.2016року  було здійснено 4 перевірки. За їхніми результатами сума донарахованого податку на доходи фізичних осіб та єдиного соціального внеску склала 35 тисяч гривень, виявлено 6 найманих працівників.

Отже, нагадуємо аграріям, що операція „Урожай”, в ході якої працівники ДФС, прокуратури, органів влади спільними зусиллями протидіють тіньовому бізнесу в агропромисловому комплексі, триває та радить бути чесним у стосунках із державою та найманими працівниками.

Як працює принцип «єдиного вікна» у разі електронного декларування товарів

Інформаційний обмін між органами доходів і зборів, іншими державними органами та підприємствами за принципом «єдиного вікна», запровадженого постановою Кабміну від 25.05.2016 р. № 364.  Рішення про здійснення видів державного контролю товарів із застосуванням положень Порядку № 364 приймається підприємством у разі електронного декларування товарів шляхом надсилання органу доходів і зборів електронного повідомлення.

Докладніше у  листі ДФС від 01.08.2016 р. № 26083/7/99-99-18-03-01-17

Звернувшись за субсидією - маєш можливість отримати інформацію про стан обробки запитів щодо своїх доходів

ДФС запроваджено новий електронний сервіс «Інформування громадян про результати обробки файлів-запитів щодо доходів фізичних осіб, які звернулись за призначенням житлових субсидій, що надходять від підрозділів соціального захисту населення».

Зазначений сервіс надасть можливість у телефонному режимі отримати необхідну інформацію в Інформаційно-довідковому департаменті ДФС, як громадянам так і працівникам органів соціального захисту населення, вказавши при цьому реєстраційні дані фізичної особи.

Контактні телефони для отримання інформації: 0-800-501-007 (безкоштовно зі стаціонарних телефонів)

Старовинні монети залишилися в Україні

Напередодні харківські митники за участю співробітників прикордонної служби та УСБУ в Харківській області в пункті пропуску «Піски» виявили старовинні монети.

46-річний громадянин РФ в пішому порядку прямував до Росії та під час здійснення усного та письмового декларування заявив про відсутність товарів, обмежених або заборонених до переміщення через державний кордон України.

Однак, в ході поглибленого огляду валізи громадянина під особистими речами були виявлені приховані від митного контролю 12 старовинних монет кінця XIX – початку ХХ століття.

За даним фактом був складений протокол про порушення митних правил за частиною 1 статті 483 Митного кодексу України.

ІІ. Інформація для бухгалтерів

Щодо обкладення ПДВ операцій із безоплатного розповсюдження продукції в рекламних цілях

Якщо вартість товарів, придбаних/виготовлених для проведення рекламних заходів (у т.ч. для безоплатного розповсюдження), включається до вартості товарів/послуг, які використовуються в оподатковуваних операціях, пов’язаних з отриманням доходів, то вважається, що такі товари придбаваються для використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності такого платника податку, а тому під час здійснення операцій із безоплатного розповсюдження товарів рекламного призначення податкові зобов’язання з ПДВ, відповідно до п. 198.5 ПКУ, не нараховуються.

Лист ДФСУ від 22.07.2016 р. № 15920/6/99-99-15-03-02-15

Щодо обкладення ПДВ операцій із постачання за 1 грн товарів, придбаних/виготовлених для проведення рекламних заходів

У разі постачання за 1 грн товарів, придбаних/виготовлених для проведення рекламних заходів, платник ПДВ повинен нарахувати податкові зобов’язання виходячи із ціни їх придбання та скласти дві податкові накладні:

  • одну — на суму податкових зобов’язань, обчислених виходячи із фактичної ціни постачання (1 грн);
  • другу — на суму податкових зобов’язань, обчислених виходячи із перевищення ціни придбання таких товарів над їх фактичною ціною.

Лист ДФСУ від 22.07.2016 р. № 15920/6/99-99-15-03-02-15

Про опломбування РРО та надання довідки про опломбування до органу ДФС

Довідку за формою № 1-ЦСО про опломбування РРО надає центр сервісного обслуговування. Довідка складається у 2-х примірниках, один із яких надається суб'єкту господарювання, другий — зберігається в ЦСО. Копію кожної довідки про опломбування суб'єкт господарювання повинен подати до контролюючого органу за місцем реєстрації РРО.

У разі перереєстрації та наступного переопломбування РРО копію довідки про опломбування суб'єкт господарювання повинен надати до контролюючого органу протягом 5-ти робочих днів із дня переопломбування РРО.

Реєструємо, перереєстровуємо та скасовуємо реєстрацію РРО по-новому

Доповнено перелік документів, які суб’єкт господарювання подає до контролюючого органу для реєстрації реєстратора розрахункових операцій (далі – РРО):

- копію паспорта (формуляра) РРО;

- копію паспорта модема (при застосуванні зовнішнього модема);

- копію договору (або іншого документа), яким підтверджується право, надане виробником (постачальником) РРО центру сервісного обслуговування (далі – ЦСО) на проведення технічного обслуговування і ремонту відповідної моделі (модифікації) РРО.

Для перереєстрації РРО необхідно додати:

- довідку про опломбування РРО (при внесенні змін, які потребували переопломбуванню РРО);

- копію договору суб’єкта господарювання з ЦСО про технічне обслуговування та ремонт РРО (при перереєстрації з метою використання РРО в іншій господарській одиниці).

Доповнено перелік підстав для скасування РРО. Так, скасування реєстрації РРО відбувається при наявності судового рішення про визнання недійсним договору оренди господарської одиниці. Скасування реєстрації за цією підставою може здійснюватися за заявою суб’єкта господарювання або за рішенням контролюючого органу за місцем реєстрації РРО.

Детальніше у листі ДФС України від 09.08.2016 р. №26897/7/99-99-08-01-03-17.

Які операції відтермінують реєстрацію платника ПДВ

Якщо загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню згідно з цим розділом, у тому числі з використанням локальної або глобальної комп’ютерної мережі, нарахована (сплачена) такій особі протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 1млн. гривень (без урахування ПДВ), така особа зобов’язана зареєструватися як платник податку у контролюючому органі за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) з дотриманням вимог, передбачених ст. 183 ПКУ, крім особи, яка є платником єдиного податку 1– 3 групи.

Якщо у періоді, за який визначається встановлений для реєстрації обсяг постачання товарів/послуг, продавцю було повернуто раніше поставленні ним товари/послуги, або повернено продавцем суми попередньої оплати за такі товари/послуги, то обсяги повернення вираховуються із загального обсягу постачання товарів/послуг, що встановлений для реєстрації.

 Коли продаж пального дозволить не реєструватись таким платником

Особи, які здійснюватимуть реалізацію пального, підлягають обов’язковій реєстрації як платники податку контролюючими органами за місцезнаходженням юридичних осіб, місцем проживання фізичних осіб - підприємців до початку здійснення реалізації пального.

Нагадаємо, що реалізація пального – це будь-які операції з передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України на підставі договорів купівлі-продажу, міни, поставки, дарування, комісії, доручення (в тому числі передача на комісійну/довірчу реалізацію), поруки, інших господарських та цивільно-правових договорів або за рішенням суду, іншого компетентного державного органу чи органу місцевого самоврядування за плату (компенсацію) або без такої, які передбачають перехід права власності або права розпорядження, а також передачу (відпуск, відвантаження) пального на підставі договорів про виробництво із сировини замовника. Не вважаються реалізацією пального операції з передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України на підставі договорів зберігання.

Отже, суб’єкт господарювання, який здійснює реалізацію талонів, смарт-карт тощо на отримання пального в пунктах реалізації такого пального, що належать іншим суб’єктам господарювання, не повинен реєструватись платником акцизного податку як особа, що реалізує пальне.

Прийняли на роботу нового працівника – повідомте податкову

Відповідно до ч. 3 ст. 24 Кодексу законів про працю України працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу, та повідомлення Державної фіскальної служби про прийняття працівника на роботу в порядку, встановленому КМУ.

Відповідальність за фактичний допуск працівника до роботи без відповідного повідомлення Державної фіскальної служби для посадових осіб підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, фізичних осіб - підприємців, які використовують найману працю, визначена ч. 3 та 4 ст. 41 Кодексу України про адміністративні правопорушення (штраф від 8500 до 17000 гривень, при повторному - від 17000 до 34000 гривень).

З 2 серпня - нова форма звітності для «неприбутківців»

Мінфін наказом від 17.06.2016 №553 затвердив форму Звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації. Звіт за зазначеною формою подається до контролюючих органів неприбутковими підприємствами, установами та організаціями, визначеними  п. 133.4 Податкового кодексу України, у строки, передбачені для подання податкової декларації з податку на прибуток.

Вищезазначеним наказом визнано таким, що втратив чинність, наказ Міндоходів від 27.01.2014 №85 "Про затвердження форми і Порядку складання Податкового звіту про використання коштів неприбуткових установ та організацій".

Наказ №533 зареєстрований в Мін’юсті 07.07.2016р. за №932/29062 та набрав чинності з 02.08.16р.

Оренда рухомого та нерухомого майна: нюанси оподаткування

Листом ДФС від 04.08.2016 р. №26595/7/99-99-99-99-15-03-02-17 „Про податок на додану вартість” надано роз’яснення щодо порядку застосування норм податкового законодавства в частині податку на додану вартість при оподаткуванні операцій з надання в оренду рухомого та нерухомого майна.

Постачання сільськогосподарської продукції за аграрною розпискою обкладається ПДВ

Якщо в межах виконання товарної аграрної розписки відбувається одна з подій — або відвантаження товару, або оплата вартості товарів, що будуть відвантажені надалі, тоді в платника ПДВ на дату події, яка відбулася раніше, виникають податкові зобов’язання з ПДВ за вказаною операцією.

При цьому база обкладення ПДВ при здійсненні операції з постачання сільськогосподарської продукції під забезпечення боргових зобов'язань покупця визначається відповідно до п. 189.7 ПКУ виходячи з договірної вартості, прописаної в порядку, установленому п. 188.1 ПКУ, без урахування дисконтів або інших знижок.

Детальніше у листі ДФС від 22.07.2016 р. № 15912/6/99-99-15-03-02-15.

Рішення про ставки місцевих податків і зборів на 2017 рік мало бути прийнято до 15 липня

Згідно із Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» від 11.09.2003 р.  № 1160 рішення про встановлення місцевих податків і зборів мають ознаки регуляторних актів і потребують реалізації процедур, передбачених Законом. Дозвіл не застосовувати  такі вимоги по відношенню до актів органів і посадових осіб місцевого самоврядування про встановлення місцевих податків і зборів поширюється винятково на рішення про встановлення місцевих податків і зборів на 2016 рік.

Тобто рішення про встановлення місцевих податків і зборів на 2017  та подальші роки повинні прийматися відповідно до вимог Закону № 1160.

Таким чином, у разі якщо орган місцевого самоврядування не прийняв рішення про встановлення відповідних місцевих податків і зборів на 2017 рік до 15 липня 2016 року, такі податки й збори в 2017 році справлятимуться із застосуванням їх мінімальних ставок, а плата за землю — із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня 2016 року.

Якщо відсутній бухгалтерський облік для нарахування ЄСВ

Відповідно до п. 5 ч. 11 ст. 25 Закону України від 08 .07.10 р. № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» за неналежне ведення бухгалтерської документації, на підставі якої нараховується єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, накладається штраф у розмірі від 136 грн.  до 255 грн.

Як перевірити статус сертифіката ЕЦП (чинний, заблокований, скасований)?
     Перевірити статус посиленого сертифіката можна за допомогою надійного засобу електронного цифрового підпису «ІІТ Користувач ЦСК-1», який можна завантажити на офіційному інформаційному ресурсі Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (http://www.acskidd.gov.ua) у розділі «Програмне забезпечення», вкладка «Надійні засоби електронного цифрового підпису».

В меню програми «Переглянути сертифікати» із всього переліку сертифікатів необхідно вибрати сертифікат або додати його за допомогою кнопки «Імпортувати». Для отримання інформації щодо статусу сертифіката слід натиснути «Перевірити». Детальну інформацію про посилений сертифікат можна переглянути обравши пункт «Сертифікат».

До уваги платників податку на додану вартість!

Для забезпечення розрахунків з бюджетом та перерахування коштів на спецрахунки, сільгоспідприємствам, які станом на 01.01.2016 зареєстровані суб’єктами спецрежиму Казначейською службою відкрито додаткові електронні рахунки з електронного адміністрування ПДВ операції з:

  •  постачання сільськогосподарських товарів/послуг, (крім зернових і технічних культур та продукції тваринництва), які обрали спеціальний режим оподаткування за балансовим рахунком 3753. Кошти з таких рахунків перераховуються органом, який здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, у таких розмірах:

50% – на рахунки платників в системі електронного адміністрування ПДВ;

50% – на спецрахунки сільгосппідприємств, відкриті в установах банків та/або в органах, які здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів;

  • постачання зернових і технічних культур, які обрали спеціальний режим оподаткування за балансовим рахунком 3754. Кошти з таких рахунків перераховуються органом, який здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, у таких розмірах:

85% – на рахунки платників в системі електронного адміністрування ПДВ;

15 % – на спецрахунки сільгосппідприємств, відкриті в установах банкі;

  • постачання продукції тваринництва, які обрали спецрежим оподаткування за балансовим рахунком 3755. Кошти з таких рахунків перераховуються органом, який здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, у таких розмірах:

20 % – на рахунки платників в системі електронного адміністрування ПДВ;

80 % – на спецрахунки сільгосппідприємств, відкриті в установах банків.

Після надходження від Державної казначейської служби України повідомлень про відкриття електронних рахунків платника податку ДФС інформує платника податку про реквізити його електронних рахунків.

Звертаємо увагу, що ДФС впроваджено електронний сервіс для платників податку за формою  (J/F1302301), скориставшись яким є можливість за запитом отримати реквізити електронного рахунку та інформацію щодо залишку коштів на такому рахунку.

У якому розмірі можна видати позику готівкою в день

Сума розрахунків готівкою при отриманні та поверненні позики від директора підприємства не може перевищувати 15 тис. грн протягом одного дня (відповідно до вимог постанови Правління НБУ «Про встановлення граничної суми розрахунків готівкою» від 06.06.2013 р. № 210 і п. 2.3 гл. 2 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління НБУ від 15.12.2004 р. № 637).

Лист НБУ від 21.06.2016 р. № 50-0004/51974.

Застосування єдиного внеску за ставкою 8,41% для працюючих інвалідів

Для підприємств, установ і організацій, в яких працюють інваліди, єдиний соціальний внесок встановлюється у розмірі 8,41%  суми нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат, що визначаються відповідно до Закону «Про оплату праці» для працюючих інвалідів.

Підставою для застосування цього розміру ЄСВ є завірена копія довідки з акта огляду в медико-соціальній експертній комісії про встановлення групи інвалідності.

Отже, нарахування роботодавцем ЄВ у розмірі 8,41 відс. на заробітну плату працюючим інвалідам здійснюється з моменту встановлення групи інвалідності, але не раніше одержання підприємством завіреної копії довідки з акту огляду в медико-соціальній експертній комісії про встановлення групи інвалідності.

Чи є резервуари для навантаження-розвантаження, зберігання пального акцизним складом

Резервуари, які використовуються для навантаження-розвантаження, зберігання пального винятково для потреб власного споживання пального, не є акцизним складом.

Якщо суб’єкт господарювання, котрий надає послуги зі зберігання пального третім особам у ємностях на підставі договорів зберігання та здійснює його навантаження/розвантаження, ємності, які використовуються для навантаження-розвантаження, зберігання пального є частиною акцизного складу, і мають бути обладнані витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками, що внесені до реєстру, із 01.01.2017 р.

Лист ДФСУ від 05.08.2016 р. № 17060/6/99-99-12-02-02-15

Чи сплачувати акциз під час використання пального для службового транспорту

Якщо під час виконання автосервісними підприємствами робіт із технічного обслуговування та ремонту автотранспортних засобів підакцизні товари (продукція), зазначені в пп. 215.3.4 ПКУ, використовуються як витратний матеріал і безпосередньо реалізація цих підакцизних товарів не відбувається, то така операція не є операцією з реалізації пального та, відповідно, об’єктом обкладення акцизним податком.

Операції з переміщення пального в межах одного підприємства між складами чи відокремленими підрозділами (філіями), використання пального для службового транспорту не є операціями з реалізації пального в розумінні абзаців 2 і 3 пп. 14.1.212 ПКУ, тому в особи, котра здійснює винятково такі операції, не виникає об’єкт обкладення акцизним податком із реалізації пального.

Лист ДФСУ від 10.08.2016 р. № 17343/6/99-99-12-03-03-15

Знижена ставка акцизного податку на авто: чи можлива для юрособи?

За умови виконання вимог, встановлених п. 15 підрозд. 5 розд. ХХ ПКУ, госпсуб'єкт при ввезенні на митну територію України для вільного обігу транспортного засобу, що використовувався, може застосовувати знижені ставки акцизного податку.

При цьому до внесення змін до Класифікатора звільнень від сплати митних платежів при ввезенні товарів на митну територію України при митному оформленні б/в легкових автомобілів за ставками акцизного податку, встановленими п. 15 підрозд. 5 розд. XX ПКУ, у графі 36 митної декларації зазначається код пільги з оподаткування товару акцизним податком «172». 

Про базу оподаткування акцизним податком з роздрібної торгівлі алкогольними напоями (тютюновими виробами) для заповнення графи 3 додатку 6 до декларації акцизного податку?

При здійсненні роздрібної торгівлі алкогольними напоями (тютюновими виробами) базою оподаткування акцизним податком є вартість (з податком на додану вартість) алкогольних напоїв (тютюнових виробів), що реалізовані суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі.

Отже, у графі 3 Додатку 6 до декларації зазначається вартість алкогольних напоїв (тютюнових виробів) з податком на додану вартість і без 5-відсоткового акцизного податку.

ІІІ. Лозівська ОДПІ: інформація для підприємців та громадян

Вартість придбаної літератури, Інтернет–послуг: право підприємця на витрати

Оподаткування доходів, отриманих фізичною особою підприємцем від провадження господарської діяльності, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, регулюється ст. 177 ПКУ. Об’єктом оподаткування є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та не грошовій формі) і документально підтвердженими витратами, пов’язаними з господарською діяльністю такої ФОП.

Перелік витрат, безпосередньо пов’язаних з отриманням доходів фізичною особою підприємцем, які провадять діяльність на загальній системі оподаткування, визначено у п. 177.4 ст. 177 ПКУ, зокрема передбачені інші витрати на послуги зв’язку, реклами.

Доходи та витрати, які враховуються для визначення об’єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують отримання платником податку доходів або здійснення витрат, обов’язковість ведення і зберігання відповідно до п. 44.1 ст. 44 ПКУ.

Враховуючи зазначене, доходи (витрати) про отримані послуги через Інтернет та вартість придбаної літератури враховуються у складі доходу (витрат) платника податку за умови, що вони безпосередньо пов’язаних з отриманням доходів фізичною особою підприємцем від господарської діяльності та за наявності первинних документів, а саме документів, які фіксують факт витрачання коштів на придбання таких послуг, тобто відповідних платіжних документів (банківські платіжні документи, роздруківка про рух коштів від банківської установи із зазначенням даних контрагентів та вартості товарів (робіт, послуг), касовий чек, угоди тощо).

Вантажні перевезення: право підприємця на формування податкового кредиту

Загальний порядок формування податкового кредиту з ПДВ як для юридичних осіб, так і для фізичних осіб, зареєстрованих платниками ПДВ, регламентується ст. 198 ПКУ. Податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником протягом такого звітного періоду у зв’язку з:

- придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг;

- придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті.

Нарахування податкового кредиту здійснюється незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Таким чином, до податкового кредиту фізичної особи – підприємця, платника ПДВ, який здійснює вантажні перевезення, можливе включення сум ПДВ, нарахованих (сплачених) у зв’язку з придбанням пально-мастильних матеріалів та отриманням послуг з ремонту вантажних автомобілів, за умови підтвердження відповідних витрат та відображення їх в бухгалтерському та податковому обліку.

Подарунок як додаткове благо: особливості оподаткування

До загального оподатковуваного доходу платника податку включається дохід, отриманий платником податку як додаткове благо (крім випадків, передбачених ст. 165 ПКУ) у вигляді вартості безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг), визначеної за правилами звичайної ціни, а також суми, знижки звичайної ціни (вартості) товарів (робіт, послуг), індивідуально призначеної для такого платника податку (п.п. «е» п.п. 164.2.17 ст. 164 ПКУ.

Якщо додаткові блага надаються у не грошовій формі, сума податку об’єкта оподаткування обчислюється за правилами, визначеними п. 164.5 ст. 164 ПКУ.

Не оподатковується дохід у вигляді дарунків (а також призів переможцям та призерам спортивних змагань), якщо їх вартість не перевищує 50% мінімальної зарплати (у розрахунку на місяць), встановленої на 1 січня звітного податкового року, тобто в 2016 році – 689,0 грн, за винятком грошових виплат у будь-якій сумі (п.п. 165.1.39 ст. 165 ПКУ).

Отже, вартість подарунку, отриманого платником податку - фізичною особою від юридичної особи, включається до загального місячного оподатковуваного доходу такого платника як додаткове благо та оподатковується за ставкою 18% у джерела виплати, з урахуванням вимог п.п.165.1.39 ст.165 ПКУ.

Зайнятість неповний робочий день: право на податкову соціальну пільгу

Платник податку має право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного від одного роботодавця у вигляді заробітної плати (інших прирівняних до неї виплат), якщо його розмір не перевищує суми, що дорівнює розміру місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 гривень.

Нагадаємо, що у 2016 році розмір заробітної плати, що дає право на податкову соціальну пільгу, становить 1930 грн (прожитковий мінімум на працездатну особу у розмірі 1378 грн х 1,4), у 2014, 2015 роках – 1710 грн (1218 грн х 1,4).

Тобто, фізична особа, яка працює неповний робочий день, має право на податкову соціальну пільгу за умови, якщо розмір її заробітної плати не перевищує граничного розміру для отримання податкової соціальної пільги.

Чи зобов’язаний підприємець заповнювати власну трудову книжку

Фізособа-підприємець не вносить запису до власної трудової про період зайняття особою підприємницькою діяльністю. Трудові книжки працівників, які трудяться на умовах трудового договору у фізосіб-суб'єктів підприємницької діяльності без створення юрособи з правом найму, і фізичних осіб, які використовують найману працю, пов'язану з наданням послуг, зберігаються безпосередньо в працівників.

Трудові книжки ведуться на всіх працівників, які трудяться на підприємстві, в установі, організації чи у фізичної особи понад 5 днів. Трудові книжки ведуться також на позаштатних працівників за умови, якщо вони підлягають загальнообов'язковому державному соціальному страхуванню, студентів вищих й учнів професійно-технічних навчальних закладів, які проходять стажування на підприємстві, в установі, організації.

Лист Мінсоцполітики від 29.06.2016 р. № 3475/0/10-16/06.

Чи нараховувати ЄСВ на лікарняні та декретні, отримані підприємцями

Отримані суми допомоги у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності й вагітністю та пологами фізичних осіб — підприємців, у т.ч. тих, які обрали спрощену систему оподаткування, й осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, не є базою нарахування ЄСВ.

Щодо оподаткування і утримання з пенсій працюючих пенсіонерів

Законом України від 02.06.2016 №1411-VIII внесено зміни до пп 164.2.19 ПКУ, які набрали чинності з 1 липня 2016 року. Цими змінами передбачено, що оподатковуються лише суми пенсій, які перевищують 10 розмірів прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність (у розрахунку на місяць), встановленого на 1 січня звітного податкового року (10 740 грн. (1074 х 10), і збільшено розмір податку з 15 до 18%.

Відповідно також змінено і базу оподаткування для утримання військового збору. Зазначений вище податок утримується із сум пенсій як непрацюючих, так і працюючих пенсіонерів. Тому якщо, наприклад, пенсіонеру була призначена пенсія 7 тисяч гривень і він продовжував працювати, то до 1 липня 2016 року із суми його пенсії, що перевищувала три розміри мінімальної заробітної плати утримувався податок 15 % і військовий збір 1,5% (із суми понад 4134 грн. (1378 грн. х 3).

 З 1 липня 2016 року із цієї пенсії податок (і військовий збір) не утримується, оскільки розмір пенсії складає менше ніж 10 розмірів прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність.

Положення пп. 164.2.19 ст.164 ПКУ не застосовується до пенсій, призначених учасникам бойових дій у період Другої світової війни, інвалідам війни та особам, на яких поширюється чинність статті 10 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту.

Про укладання договору про добровільне страхування пенсіонером

Підстави для відмови в укладенні договору про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування для непрацюючих пенсіонерів відсутні. Сплачені суми єдиного внеску відповідно до укладеного договору про добровільну участь поверненню не підлягають.

З метою уникнення непорозумінь  рекомендуємо непрацюючим пенсіонерам звертатися до Пенсійного фонду України з питання доцільності укладення договору про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування для перерахунку пенсії.

Якщо легковий автомобіль викрадено

У разі незаконного заволодіння третьою особою легковим автомобілем, який є об'єктом оподаткування, транспортний податок за такий легковий автомобіль не сплачується із місяця, наступного за місяцем, у якому мав місце факт незаконного заволодіння легковим автомобілем, якщо такий факт підтверджується відповідним документом про внесення відомостей про вчинення кримінального правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань, виданим уповноваженим державним органом (пп. 267.6.8 ПКУ).

У разі повернення легкового автомобіля його власнику (законному володільцю) податок за такий легковий автомобіль сплачується із місяця, у якому легковий автомобіль було повернено відповідно до постанови слідчого, прокурора чи рішення суду. Платник податку зобов’язаний надати контролюючому органу копію такої постанови (рішення) протягом 10-ти днів із моменту отримання.

Водночас фізичні особи — платники податку мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем своєї реєстрації для проведення звірки даних щодо: об'єктів оподаткування, котрі перебувають у власності платника податку; розміру ставки податку; нарахованої суми податку.

Чи є право на пільгу по земельному податку, якщо не оформлено право власності на землю

Підставою для нарахування земельного податку є дані Державного земельного кадастру. Звільнення від сплати податку за земельні ділянки поширюється на одну земельну ділянку за кожним видом використання у межах граничних норм.

Фізична особа, яка не оформила відповідно до законодавства право власності або право користування землею, проте набула це право відповідно до рішення органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування або відповідно до цивільно-правових угод та відноситься до категорії осіб, що мають право на пільги щодо сплати земельного податку і використовує земельну дiлянку за кожним видом використання в межах граничних норм, зазначених в статті 281 ПКУ, то їй надано право на звiльнення вiд сплати земельного податку.

Як підприємець має повідомити про зміну облікових даних?

Самозайняті особи зобов’язані подавати до контролюючих органів за місцем свого обліку відомості про зміну облікових даних протягом місяця з дня виникнення таких змін.

Зміни до відомостей про самозайняту особу, які містяться у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків, набирають чинності з дня внесення відповідного запису до такого реєстру.

Чи передбачена відповідальність до ФОП ЄП за несплату (неперерахування) ЄСВ?

 Фізичні особи - підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування, сплачують єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок), нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок.

У разі несплати (неперерахування) або несвоєчасної сплати (несвоєчасного перерахування) ЄСВ починаючи з 20-го числа місяця, наступного за кварталом, за який сплачується єдиний внесок, до фізичних осіб - підприємців, які застосовують спрощену систему оподаткування, та допустили зазначене порушення накладається штраф у розмірі 20% своєчасно не сплачених сум.

На суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1% суми недоплати за кожний день прострочення платежу.

Також, за порушення порядку нарахування, обчислення і строків сплати єдиного внеску фізичні особи - підприємці несуть адміністративну відповідальність.

« повернутися до списку новин