Близнюкiвська районна рада

ЛОЗІВСЬКА ОДПІ ІНФОРМУЄ

Переглядів: 1103

І. Інформація щодо діяльності Лозівської ОДПІ та органів ДФС України

Працівниками ДФС виявлено понад 39 тис. найманих осіб, які працювали неофіційно

З початку 2016 року органами ДФС під час перевірок суб’єктів господарювання на дотримання норм податкового законодавства порушення при виплаті заробітної плати та інших доходів встановлено в 60,5% підприємців. За результатами перевірок підприємцям донараховано до сплати в бюджет близько 161 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб та близько 36 млн. грн. єдиного внеску.

Від неофіційних трудових відносин збитків зазнає не лише державний бюджет, але й сам працівник, оскільки не має соціального захисту. Вжиття практичних заходів дало змогу виявити 39 тис. найманих осіб, праця яких використовувалася роботодавцями без укладання трудових угод, а зарплата виплачувалась без відображення в обліку та сплати до бюджетів належних сум податку та єдиного внеску. За цих працівників роботодавці сплатили до бюджету понад 14 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб та близько 11 млн. грн. єдиного внеску.

У ході проведення комплексу контрольно-перевірочних заходів виявлено понад 17 тис. громадян, які здійснювали підприємницьку діяльність без державної реєстрації. До бюджету додатково сплачено понад 6 млн. грн. податків.

Незаконне переміщення товарів із Інтернет-магазинів через «зелений коридор» перекрито

Працівники слідчо-оперативних підрозділів податкової міліції Харківщини ліквідували чергову схему з незаконного переміщення товарів через митний кордон, яка завдала державному бюджету збитків щонайменш у 4,1 млн. грн.  Двоє харків’ян налагодили діяльність з незаконного перевезення товарів народного споживання через Державний кордон України до Російської Федерації з використанням так званих «зелених коридорів».

Винахідливі підприємці були посередниками між громадянами Російської Федерації, які замовляли товари народного споживання через мережу  Інтернет, та   власниками інтернет-магазинів. Чоловіки розфасовували товар, отриманий кур’єрською доставкою від інтернет-магазинів, в упаковки  та переправляли вантаж через кордон. За надані послуги «горе-бізнесмени» отримували від постачальників 100 грн. за кілограм вантажу.

 Під час слідчо-оперативних заходів було виявлено та вилучено комп’ютерну техніку, документи щодо перевезень товару, мобільні телефони, чорнові записи, 2 автомобіля  та  грошові кошти у сумі еквівалентній  918 тис. грн. Крім цього вилучено товари народного споживання орієнтовною вартістю близько 500 тис. грн.  Наразі 32-річний організатор злочинної схеми добровільно зізнався у веденні ним протиправної діяльності по ухиленню від сплати податків.

Слідство  за даним фактом триває.

В Україні  задекларувало доходи більше півмільйона громадян

У порівнянні з попереднім роком,  кількість поданих декларацій збільшилась на 8%, або на 40 тис. Загальна сума задекларованого доходу становила 49,5 млрд грн., що на 12% більше показника попереднього року.

 Підсумкові дані по Лозівській ОДПІ також свідчать про зростання кількості поданих декларацій. Проти минулого року їх кількість збільшилась на 474 ( 2015 рік – 6195 декларантів, 2016 рік – 6669). Станом на початок червня,  більша кількість громадян скористалась правом на податкову знижку ( 2015 рік – 194 особи,  у 2016 році – 443 осіб). Нагадуємо, що подати декларацію з метою перерахунку сплаченого податку можна до кінця року.

Найбільша кількість декларантів у нашому регіоні – громадяни, що декларують доходи від продажу сільськогосподарської продукції, їх майже 86% від загальної кількості.

Задекларовано доходу за 2015 рік понад 87 млн.грн., зростання доходів проти минулого року становить 14,4 млн. грн. Доходи понад 1 млн.грн. задекларували 8 громадян ( 5- у Лозовій, 2 – м. Первомайський та 1 – у Лозівському районі) проти 5 у 2015 році.

За результатами декларування до Державного бюджету має надійти 752 тис, грн.  військового збору, податок на доходи фізичних осіб має бути сплачено майже 7 млн.грн.

На сьогодні громадянами вже сплачено 2,9 млн.грн.

Платники перерахували до бюджету понад 657 млн. грн. податків

« Лозівською ОДПІ у січні - травні поточного року забезпечено надходження до бюджетів усіх рівнів 657,4 млн. грн., надходження єдиного соціального внеску становлять 95,6 млн.грн», - повідомила виконуюча обов’- язки начальника інспекції Наталія Москалець.

Надходження, що формують місцеві бюджети  нашого регіону склали 142,3 млн. грн. Це на 48,6 млн. грн. (або на 51,9%) більше фактичних надходжень п’яти місяців 2015 року.

            Основу надходжень місцевих бюджетів становить податок з доходів фізичних осіб – 81,9 млн. ( м. Лозова – 42,9, Лозівський район – 11,8, м. Первомайський – 10,8, Первомайський район – 9,1, Близнюківський район – 7,3 млн.грн).

Майнових податків зараховано 28,8 млн..грн., єдиного податку – 18,8 млн.грн.

Податковий календар з 06 по 10 червня 2016 року

 9 червня, останній день подання

  • звіту про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв та тютюнових виробів у оптовій мережі (форма № 1-ОА, № 1-ОТ );
  • звіту про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв та тютюнових виробів у роздрібній мережі (форма № 1-РА, № 1-РТ)

Планується знизити ставки акцизу на б/у транспортні засоби

31 травня 2016 року Верховною Радою прийнято Закон  про внесення змін до Податкового кодексу щодо стимулювання розвитку ринку вживаних транспортних засобів. Передбачається знизити ставки акцизного збору на транспортні засоби, що були у використанні. Норма буде діяти до 31.12.2018 р.

Знижені ставки акцизу не застосовуватимуться для легкових автомобілів, якщо вони:

  • мають походження з країни, визнаної державою-окупантом згідно із законом України та/або визнаною державою-агресором по відношенню до України згідно із законодавством, або ввозиться з території такої держави-окупанта (агресора) та/або з окупованої території України, визначеної такою відповідно до закону України;
  • вироблені до 1 січня 2010 року;
  • увозяться на митну територію України особою для власного використання чи на користь інших осіб за договорами купівлі-продажу, міни, поставки, дарування, комісії, доручення, поруки, інших господарських і цивільно-правових договорів або за рішенням суду в кількості понад один легковий автомобіль протягом календарного року.

У разі відчуження протягом 365 днів із дня реєстрації транспортних засобів, при ввезенні яких були застосовані знижені ставки акцизного податку, платник податку буде зобов’язаний сплатити акцизний податок за такі транспортні засоби за ставками, установленими ст. 215 ПКУ.

Захист конституційних прав у зверненнях громадян

Можливість громадян брати участь в управлінні державними і громадськими справами, впливати на поліпшення роботи органів державної влади і місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, незалежно від форм власності, для відстоювання своїх прав і законних інтересів та відновлення їх у разі порушення забезпечена Законом України «Про звернення громадян».

За номером телефону: (044) 284 00 07 Ви маєте можливість цілодобово повідомляти про неправомірні дії або бездіяльність працівників Служби.

Інформація приймається цілодобово.

При наданні інформації бажано назвати своє прізвище, ім’я, по-батькові (посаду, назву суб’єкта господарювання), місце проживання (адресу юридичної особи) та обов’язково зазначити назву органу ДФС, з яким пов’язана подія, коли відбулась подія, прізвище, ім’я, по-батькові працівника органу ДФС, в роботі якого вбачаються протиправні або корупційні дії, та суть проблеми.

Про результати розгляду інформації клієнти повідомляються в режимі Call-back (працівник сервісу повідомляє про результати розгляду) невідкладно або протягом 1-3 робочих днів. Якщо інформація потребує додаткового розгляду, то загальний термін її опрацювання не перевищує 15 днів.

Результати розгляду анонімної інформації не повідомляються.

ІІ. Інформація для бухгалтерів

Юридична особа відмовляється від  спрощеної системи оподаткування

Визначення доходу й обкладення податком на прибуток. Із 2015 року об’єктом обкладення податком на прибуток є прибуток, який визначається шляхом коригування фінрезультату до оподаткування, визначеного відповідно до П(С)БО чи МСФЗ, на різниці, які виникають відповідно до положень р. III  ПКУ.  Так, р. ІІІ і підрозділом 4 р. XX  ПКУ не передбачено коригування фінрезультату до оподаткування по операціях, які здійснені в період перебування на спрощеній системі оподаткування.

Порядок реєстрації платником ПДВ. Якщо в особи, що переходить зі спрощеної системи оподаткування на загальну систему оподаткування, на дату такого переходу загальна сума від здійснення операцій із постачання товарів/послуг, що підлягають обкладенню ПДВ, протягом останніх 12-ти календарних місяців сукупно перевищувала 1 млн грн (у т.ч. включаючи період перебування на спрощеній системі оподаткування), така особа повинна не пізніше 10 числа першого календарного місяця, у якому здійснено перехід на загальну систему оподаткування, подати до контролюючого органу реєстраційну заяву платника ПДВ за формою № 1-ПДВ та, відповідно, зареєструватися як платник ПДВ.

При цьому будь-яка особа, котра підлягає обов’язковій реєстрації як платник ПДВ у випадках і порядку, передбачених ст. 183  ПКУ, та не подала до контролюючого органу реєстраційну заяву, несе відповідальність за ненарахування чи несплату ПДВ на рівні зареєстрованого платника ПДВ без права нарахування податкового кредиту й отримання бюджетного відшкодування ПДВ.

Право на бюджетне відшкодування у разі реорганізації підприємства

При реорганізації (злитті, приєднанні, поділі, виділенні) платника податку відбувається анулювання реєстрації такого платника ПДВ та відповідно здійснюється реєстрація платником ПДВ іншої новоутвореної особи, то платник податку при анулюванні реєстрації платника ПДВ у зв’язку з реорганізацією (злиттям, приєднанням, поділом, виділенням) має право на отримання бюджетного відшкодування, виключно за результатами останнього податкового періоду.

При цьому новоутворена особа не має права на отримання бюджетного відшкодування ПДВ за податковим кредитом, сформованим підприємством – попередником.

Податковий кредит на підставі касового чеку.

 У разі використання платниками для розрахунків із споживачами реєстраторів розрахункових операцій касовий чек повинен містити дані про загальну суму коштів, що підлягає сплаті покупцем з урахуванням ПДВ, та суму цього податку, що сплачується у складі загальної суми.

В колонці 2 «Постачальник (індивідуальний податковий номер)» таблиці 2 розд. II «Податковий кредит» додатка 5 «Розшифровки податкових зобов’язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (Д5)» до податкової декларації з ПДВ, зазначається індивідуальний податковий номер контрагента платника податку – постачальника, а його назва при цьому не зазначається.

Враховуючи зазначене, платник ПДВ, який здійснив придбання товарів/послуг, що підтверджується касовим чеком, який надає право на формування податкового кредиту, в колонці 2 «Постачальник (індивідуальний податковий номер)» таблиці 2 розд. II «Податковий кредит» додатка 5 до податкової декларації з ПДВ вказує індивідуальний податковий номер постачальника – платника ПДВ, зазначений у такому касовому чеку.

Акцизний податок при переміщенні  на орендовані склади алкогольних напоїв (продукції)

Реалізацією підакцизних товарів  вважаються будь-які операції на митній території України, що передбачають відвантаження підакцизних товарів (продукції) згідно з договорами купівлі-продажу, міни, поставки та іншими господарськими, цивільно-правовими договорами з передачею прав власності або без такої, за плату (компенсацію) або без такої, незалежно від строків її надання, а також безоплатного відвантаження товарів, у тому числі з давальницької сировини, реалізація суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів.

Передача алкогольних напоїв за договорами зберігання є реалізацію підакцизних товарів, відповідно є об’єктом оподаткування акцизним податком. В свою чергу не є об’єктом оподаткування внутрішнє переміщення алкогольних напоїв в межах одного складу з дотриманням вимог п. 14.1.6 ст. 14 Кодексу щодо визначення акцизного складу.

У разі якщо суб’єкт господарювання має у своєму складі структурні одиниці, які не є юридичними особами, звіти заповнюються в цілому щодо підприємства з урахуванням усіх структурних одиниць.

При цьому зберігач відображає обсяги продукції у гр. 3 "залишок продукції на початок звітного місяця" та гр. 12 "залишок продукції на кінець звітного місяця" звіту N 1-ОА, а поклажодавець у гр. 14 "примітки" звіту N 2-РС зазначає обсяги алкогольних напоїв, які передані на зберігання.

В графах 1 - 9 додатка 3 до Декларації акцизного податку декларуються оподатковувані обороти, які фактично відбулися у звітному періоді із урахуванням діючих у цей період ставок акцизного податку. Таким чином, данні декларації акцизного податку за відповідний податковий період в частині реалізованої продукції повинні дорівнювати обсягам звітів N 2-РС та N 1-ОА.

Лист ДФС від 25.05.2016 р. № 11456/6/99-99-12-02-02-15

Чи може єдинник 3 групи здійснювати видобуток корисних копалин

Пунктом 291.5 ст. 291 ПКУ визначені види діяльності, у разі здійснення яких юридичні особи не можуть бути платниками єдиного податку 3 групи.

Зокрема, не можуть бути платниками єдиного податку 3 групи суб'єкти господарювання (юрособи), які здійснюють видобуток, реалізацію корисних копалин, крім реалізації корисних копалин місцевого значення.

Тобто, юридична особа, яка здійснює видобуток корисних копалин (незалежно від їх приналежності до загальнодержавного або місцевого значення), не може бути платником єдиного податку 3 групи.

Лист ДФС України від 27.05.2016 № 11675/6/99-95-42-01-15

Неприбуткові організації  мають своєчасно вносити зміни до реєстраційних даних

Якщо неприбуткова організація (установа), у якої виникли зміни (доповнення) у документах, визначених у реєстраційній заяві, не подала в 10-денний строк після їх виникнення до контролюючих органів за місцезнаходженням документи з указаними змінами (доповненнями) і додаткову реєстраційну заяву з позначкою «зміни» або «доповнення», то до такої неприбуткової організації (установи) застосовується штраф у розмірі 510 грн.

У разі неусунення таких порушень або за ті самі дії, учинені протягом року неприбутковою організацією, до якої були застосовані штрафи за таке порушення, до цієї організації застосовується штраф у розмірі 1020 грн.

Пальне відпускається безоплатно бюджетним установам

Операції з безоплатного передання пального розглядаються як операції дарування. Операції дарування вважаються реалізацією пального, суб’єкт господарювання, що відпускає пальне на безоплатних засадах, зобов’язаний зареєструватися платником акцизного податку( пп. 14.1.212  ПКУ).

Лист ДФС  від 17.05.2016 р. № 10751/6/99-99-15-03-03-15

Як уточнити дані по житловій та нежитловій нерухомості одночасно

З метою уточнення інформації, наданої в попередній Податковій декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки  до контролю чого органу подається одна «Уточнююча» Декларація в строки, визначені законодавством.

Якою буде дата початку експлуатації авто для платника транспортного податку

Датою початку користування (вводу в експлуатацію) транспортних засобів, що були в користуванні та ввозяться на митну територію України, вважається дата їх першої реєстрації, визначена в реєстраційних документах, які видано вповноваженими державними органами та надають право експлуатувати ці транспортні засоби на постійній основі.

За відсутності реєстраційних документів першої реєстрації транспортних засобів датою початку використання транспортного засобу вважається календарна дата його виготовлення (день, місяць, рік). У разі якщо календарну дату визначити неможливо, то цією датою слід вважати 1 січня року виготовлення, зазначеного в реєстраційних документах.

ПДВ у разі крадіжки основних засобів

Установлення факту викрадення основних засобів, що підтверджується згідно із законодавством, не призводить до нарахування платником ПДВ податкових зобов’язань, незалежно від того, чи встановлено винних осіб, заподіяних у крадіжці, і чи стягуються із таких осіб втрати (абз. 2 п. 189.9 ПКУ).

При цьому у зв’язку з тим, що основні засоби, які були викрадені та під час придбання яких був сформований податковий кредит, неможливо використати в господарській діяльності, платник податку зобов’язаний нарахувати податкові зобов’язання та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду, у якому встановлено факт викрадення основних засобів, і зареєструвати в ЄРПН зведену податкову накладну, виходячи з їх балансової (залишкової) вартості, що склалася станом на початок звітного (податкового) періоду, протягом якого здійснюються такі операції (за відсутності обліку необоротних активів — виходячи зі звичайної ціни) (пп. «г» п. 198.5 ПКУ).

 Лист ДФС  від 27.05.2016 р. № 11679/6/99-95-42-01-15

Оподаткування дивідендів фізособам за попередні роки

Дивіденди, нараховані з 01.01.2016 року за 2014 - 2015 роки, оподатковуються за ставками, визначеними підпунктами 167.5.1 та 167.5.2 п. 167.5 ст. 167 ПКУ, тобто 5%  або 18%, залежно від того, чи є податковий агент платником податку на прибуток підприємств.

Дивіденди, нараховані на користь фізичних осіб (у тому числі нерезидентів) за акціями або іншими корпоративними правами, які мають статус привілейованих або інший статус, що передбачає виплату фіксованого розміру дивідендів чи суми, яка є більшою за суму виплат, розраховану на будь-яку іншу акцію (корпоративне право), емітовану таким платником податку, прирівнюються з метою оподаткування до виплати заробітної плати та оподатковуються за ставкою 18%.

Лист ГУ ДФС у Вінницькій області від 05.05.2016 р. № 836/10/02-32-12-03

Повідомлення про водокористувачів-абонентів

Органи, які видають дозволи на спеціальне водокористування, щороку до 20 січня подають контролюючим органам й органам водного господарства  інформацію про водокористувачів, яким видано такі дозволи. Своєю чергою, водокористувачі, яким видано дозволи на спеціальне водокористування та які здійснюють постачання води іншим водокористувачам, щороку до 20 січня подають контролюючим органам й органам водного господарства перелік водокористувачів-абонентів.

У разі зміни умов водокористування, видачі протягом року нових дозволів на спеціальне водокористування, укладення договорів на постачання води водокористувачі, які отримали переоформлені дозволи на спеціальне водокористування, договори на постачання води, зобов’язані протягом 10-ти днів повідомити про це контролюючим органам й органам водного господарства.

Застосування штрафних санкцій за неподання контролюючим органам інформації про водокористувачів, яким видано дозволи на спеціальне водокористування, і переліку водокористувачів-абонентів нормами  ПКУ не передбачено.

Дії платника ПДВ  у разі перейменування назви вулиці чи міста

У разі зміни даних про місцезнаходження (місця проживання) платника ПДВ проводиться перереєстрація такого платника.

Для цього платнику ПДВ необхідно подати додаткову реєстраційну заяву з позначкою «Перереєстрація» протягом 10 робочих днів, що настають за днем, коли змінилися дані про платника ПДВ. У реєстраційній заяві платник ПДВ зазначає дані станом на дату заповнення заяви, у тому числі критерії, за якими станом на дату заповнення заяви особа відповідає статусу платника ПДВ згідно з розд. V ПКУ.

Відображення операції зі списання  пошкоджених посівів

Незалежно від того, чи отримана компенсація за знищений (загиблий) урожай, суб’єкт спеціального режиму оподаткування повинен здійснити операцію зі списання товарів/послуг, що були використані для вирощування таких посівів (насаджень) і під час придбання яких було сформовано податковий кредит.

Оскільки товари/послуги не можуть бути використані в господарській діяльності, то не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду, у якому відбувається таке списання, платник податку повинен скласти зведену податкову накладну та здійснити нарахування податкових зобов’язань, яке відобразити в рядку 1.1 декларації з позначкою «0121»/«0122»/«0123».

Лист ДФС від 26.05.2016 р. № 11491/6/99-95-42-01-15

Єдинник видає засновнику в рахунок його частки майно замість грошей

Якщо засновник при його виході із засновницького складу отримує від емітента корпоративних прав — юрособи-єдинника майно (основні засоби, товари) замість грошових коштів, що були внесені таким засновником, то така операція для платника єдиного податку прирівнюється до продажу цього майна.

При цьому якщо вартість майна дорівнює або вища вартості внеску до статутного фонду, здійсненого засновником у грошовій формі, то об’єкт оподаткування у платника єдиного податку не виникає.  У разі якщо вартість майна  є нижчою за вартість внеску до статутного фонду, то частина внеску, яка лишається неповерненою засновнику, у разі його виходу із засновницького складу, має бути включена до складу доходу емітента корпоративних прав — юрособи платника єдиного податку 3 групи.

Кількість Х-звітів і Z-звітів протягом дня не обмежено

Тривалість зміни РРО — це період часу від реєстрації першої за день розрахункової операції до виконання Z-звіту, яка обмежується 24 годинами. Цим й обумовлено вимогу виконувати Z-звіт щодня.

Прив'язки до зміни продавця-касира, працюючого з РРО, вимоги щодо реалізації фіскальних функцій РРО для різних сфер застосування, не містять. Тобто при переданні зміни робити Z-звіт робити не обов'язково.

Х-звіт — денний звіт без обнулення інформації в оперативній пам'яті реєстратора. Денний звіт — це документ установленої форми, надрукований реєстратором розрахункових операцій, що містить інформацію про денні підсумки розрахункових операцій, проведених із його застосуванням. Друкування на РРО чеку «Службова видача», із подальшим оформленням прибутково касового ордера та запису його в касовій книзі підприємства, надає можливість здійснювати контроль за роботою кожного окремого касира.

При цьому законодавство не встановлює обмежень щодо кількості друкування на РРО впродовж дня (зміни) Х-звітів і Z-звітів.

Паспортні дані у звіті  1ДФ

Заповнення клітинок у графі 2 «Податковий номер або серія та номер паспорта» податкового розрахунку за формою № 1ДФ проводиться зліва направо, пропуски (пробіли) при цьому не допускаються. Мінімальна кількість знаків у цій графі — 8. Податковому агенту не потрібно доповнювати нулями інформацію про серію та номер паспорта фізичної особи.

Три робочих дні - для внесення змін у ліцензію на роздрібну торгівлю

Згідно з ст.15 Закону України від 19.12.95 р.  № 481/95-BP орган, який видав ліцензію, на підставі заяви суб’єкта господарювання протягом 3 робочих днів видає суб’єкту господарювання ліцензію, оформлену на новому бланку з урахуванням змін.

У ліцензії  зазначається: найменування органу, що її видав, вид товарів (алкогольні напої чи тютюнові вироби), на право реалізації яких видано ліцензію, для юридичних осіб – найменування та місцезнаходження, номер телефону, факс (за їх наявності),  для фізичних осіб – ПІБ, паспортні дані, номер телефону (за його наявності),  ідентифікаційний код суб’єкта підприємницької діяльності, місце торгівлі, адреси місць зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів, реєстраційний номер ліцензії, дата реєстрації, термін дії,  дата видачі та посада, ПІБ уповноваженої особи, яка підписала ліцензію.

У разі зміни відомостей, зазначених у виданій ліцензії (за винятком змін, пов’язаних з реорганізацією суб’єкта господарювання), подаються:  заява довільної форми, документи, що підтверджують зміну відомостей.

Коли застосування пільги недопустимо

Згідно з рішенням міської ради застосування пільги щодо сплати земельного податку державними і комунальними закладами та підприємствами міста є правомірним, лише в разі здійснення ними діяльності, визначеної таким рішенням міськради.

Разом з тим, якщо платники податку, які користуються пільгами із земельного податку, надають в оренду земельні ділянки, окремі будівлі, споруди або їх частини, податок за такі земельні ділянки під цими будівлями (їх частинами) сплачується на загальних підставах з урахуванням прибудинкової території.

Найманий працівник відпрацював неповний місяць

У разі якщо база нарахування ЄСВ не перевищує розміру мінімальної зарплати, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід, сума ЄСВ розраховується як добуток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), та ставки ЄСВ.  Умовою застосування зазначеної норми є перебування найманого працівника у трудових відносинах повний календарний місяць або відпрацювання всіх робочих днів звітного місяця.

У разі звільнення або прийняття працівника на основне місце роботи протягом місяця, в якому нарахована заробітна плата за відпрацьований час не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, сума ЄСВ розраховується з фактично нарахованої заробітної плати незалежно від її розміру.

ІІІ. Лозівська ОДПІ: інформація для підприємців та громадян

Якщо фізособа мешкає в одному населеному пункті, а земельна ділянка знаходиться в іншому

Якщо фізична особа мешкає в одному населеному пункті, а земельна ділянка (будівля, приміщення) розташована в іншому населеному пункті, то для отримання інформації щодо плати за землю такому платнику необхідно звернутися до контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки.

Згідно з п.п. 286.1 ПКУ, підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.

За яких умов власник непридатного для проживання житла може не сплачувати податок на нерухомість

Не є об'єктом обкладення податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, житлова нерухомість непридатна для проживання, у т.ч. у зв'язку з аварійним станом, визнана такою згідно з рішенням сільської, селищної, міської ради ( пп. «ґ» пп. 266.2.2 ПКУ).

Власник об'єкта житлової нерухомості може підтвердити, що остання непридатна для проживання на підставі рішення органу місцевого самоврядування про:

  • використання непридатного для проживання жилого будинку з іншою метою (переведення в нежитловий фонд)
  • знесення цього будинку.

Єдинником порушено умови перебування на спрощеній системі оподаткування

Реєстратори розрахункових операцій не застосовуються підприємцями-платниками єдиного податку 2 та 3 груп   незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1,0 млн грн.

У разі перевищення в календарному році обсягу доходу понад 1,0 млн грн застосування РРО для такого платника єдиного податку є обов’язковим.

Згідно з п. 1 ст. 17 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 р. № 265/95, у разі встановлення протягом календарного року, під час проведення перевірки, факту непроведення розрахункових операцій, через РРО з фіскальним режимом роботи, до суб'єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів доходів і зборів застосовуються фінансові санкції в таких розмірах:

  • учинене вперше - 1 грн;
  • за кожне наступне вчинене порушення - 100% вартості проданих із порушеннями товарів (послуг).

Залишення платника єдиного податку 2 та 3 (фізособи-підприємця) на спрощеній системі оподаткування в разі сплати штрафних (фінансових) санкцій за непроведення розрахункових операцій, через РРО, чинним законодавством не передбачено.

Лист ДФС від 27.05.2016 р. № 5585/С/99-99-22-07-03-14

Підприємці – спрощенці повинні зберігати первинні документи не менше 3 років!

Платники податків зобов’язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов’язаних з визначенням об’єктів оподаткування та/або податкових зобов’язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством ( п. 44.1 ст. 44 ПКУ).

Зберігати такі документи повинні  не менш як 1095 днівз дня подання податкової звітності, для складення якої використовуються зазначені документи, а у разі її неподання - з передбаченого Податковим кодексом України граничного терміну подання такої звітності.

Не забезпечення зберігання первинних документів, інших документів з питань обчислення і сплати податків та зборів протягом установлених ст. 44 ПКУ та/або ненадання платником податків контролюючим органам оригіналів документів чи їх копій при здійсненні податкового контролю у випадках, передбачених Податковим кодексом України, - тягне за собою накладення штрафу в розмірі 510 гривень.  При повторному, протягом року, порушенні цих вимог штраф 1020 гривень.

Який розмір ЄСВ нараховує підприємець на суму зарплати працівників-інвалідів?

Ставка 8,41% визначеної бази нарахування ЄСВ для працюючих інвалідів, встановлена тільки для підприємств, установ і організацій, в яких працюють інваліди (ч. 13 ст. 8 ЗУ від 08.0710р. № 2464-VI).

Вказана пільга не розповсюджується на фізосіб-підприємців, які використовують працю найманих працівників-інвалідів. Іншого Законом №2464-VI не передбачено.

 Фізичні особи - підприємці нараховують єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування на заробітну плату працівників-інвалідів у розмірі 22% до визначеної бази нарахування ЄСВ.

Про пільги по податку на нерухомість для фізичних осіб

Для платників податку на нерухомість передбачено пільги. База оподаткування об'єктів житлової нерухомості, що перебувають у власності фізичної особи-платника податку, зменшується:

– для квартири/квартир незалежно від їх кількості – на 60 кв.м.;

– для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості – на 120 кв.м.;

– для різних типів об'єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток), – на 180 кв. м.

Таке зменшення надається один раз на календарний рік. Органи влади на місцях можуть встановлювати пільгу для фізичних осіб, яка визначається виходячи з їх майнового стану та рівня доходів.

Пільги з об'єктів житлової нерухомості, не надаються на:

– об'єкти оподаткування, якщо їх площа перевищує 5-ти кратний розмір неоподатковуваної площі, затвердженої рішенням органів місцевого самоврядування;

– об'єкти оподаткування, що використовуються їх власниками з метою одержання доходів (здаються в оренду, лізинг, позичку, використовуються у підприємницькій діяльності).

Які документи зберігаються на робочому місці  ФОП на загальній системі оподаткування?     

Підприємці на загальній системі оподаткування при здійсненні торгівельної діяльності зобов’язані здійснювати розрахункові операції виключно із застосуванням касового апарату. При цьому вони мають забезпечити наявність на торговому місці наступних документів:

- книги обліку доходів та витрат;

- книги обліку розрахункових операцій;

- виписки або витягу з ЄДР;

- ліцензії;

- свідоцтва платника ПДВ (у разі, якщо суб’єкт господарювання зареєстрований платником ПДВ);

- трудових угод з найманими працівниками (у разі використання найманої праці).

Куди надати звіт 1-ДФ якщо ФОП, який здійснює підприємницьку діяльність не за місцем своєї реєстрації?

Фізична особа – підприємець подає розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків, а також сум нарахованого та утриманого з них податку контролюючому органу за місцем свого обліку (реєстрації), незалежно від того, де здійснюється підприємницька діяльність.

Розмір неоподатковуваної нецільової благодійної допомоги

Не включається до оподатковуваного доходу сума нецільової благодійної допомоги, у тому числі матеріальної, що надається резидентами - юридичними або фізичними особами на користь платника податку протягом звітного податкового року сукупно у розмірі, що не перевищує суми граничного розміру доходу (у 2014, 2015 роках – 1710 грн., у 2016 році – 1930 грн.).


 



« повернутися до списку новин