Близнюкiвська районна рада
Близнюківський район, Харківська область

.

Картинки по запросу виведений капітал

І. Інформація щодо діяльності Лозівської ОДПІ та органів ДФС України

Мирослав Продан: Податок на виведений капітал суттєво спростить ведення обліку та зменшить податковий тиск

01 грудня 2017 року на зустрічі Президента України і Прем'єр-міністра з бізнесом саме це питання було одним із порядку денного.

« Сьогодні ще є дискусії на предмет того, коли все ж таки краще його втілювати в життя: це буде друге півріччя 2018 року або з 1 січня 2019 року. Але в принципі запровадження цього податку суттєво спростить як ведення обліку, так і зменшить податковий тиск на бізнес. Однак при його введенні можуть бути суттєві втрати бюджету, тому Президент акцентував увагу на необхідності знайти відповідні компенсатори, оскільки попередні підрахунки при запровадженні податку на виведений капітал протягом року, коли він буде запроваджений, будуть складати на рівні 40 млрд. гривень», – зазначив Мирослав Продан.

Компенсаторними механізмами очільник ДФС назвав боротьбу з тіньовим сектором економіки, незаконним обігом підакцизної групи товарів, боротьбою з контрабандою та порушенням митних правил та інші заходи, які сьогодні здійснюються фіскальною службою.

 

Набрав чинності Закон щодо подовження термінів реєстрації ПН і відображення податкового кредиту

3 грудня 2017 року набрав чинності Закон № 2198-VIII  "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо стабілізації розрахунків на Оптовому ринку електричної енергії України".

Законом передбачено, що тимчасово, до 1 липня 2018 року, не застосовуються штрафи, передбачені статтею 1201 ПКУ (в частині ПДВ), та не нараховується пеня, встановлена підпунктом 129.1.3 ПКУ (в частині ПДВ), до виробників електричної енергії, що здійснюють постачання електричної енергії державному підприємству "Енергоринок" та станом на 1 січня 2016 року мали податковий борг з податку на додану вартість, в тому числі розстрочений та/або відстрочений. Перелік  таких виробників затверджуються КМУ.

Крім того, знято обмеження 365 календарних днів, встановлене п. 201.10 ПКУ, тобто усім платникам податку надається право реєструвати податкові накладні, складені починаючи з 1 липня 2015 року, без обмеження будь-яких термінів. При цьому встановлено штраф у розмірі 50% суми ПДВ, зазначеної у ПН, яка зареєстрована із порушенням граничного строку на 366 і більше календарних днів. 

Також подовжено термін з 365 до 1095 днів, протягом якого покупець має право віднести суми ПДВ з зареєстрованої ПН до податкового кредиту.  

Закон опублікований в газеті "Голос України" №226 від 02.12.2017 року

 

Від Харківщини до бюджетів усіх рівнів надійшло понад 33,6 млрд. грн. податків і зборів

Вказана сума надійшла протягом 11 місяців  2017 року. Це на 7,1 млрд. грн. більше ніж за відповідний період минулого року. Темп росту збору платежів склав 126,9 %.

Так до Зведеного бюджету надійшло:

рентної плати                                    –    15 210,0 млн.грн.;  

податку на доходи фізичних осіб  –      8 488,0 млн.грн.;

ПДВ                                                     –   3 775,4  млн.грн.;

податку на прибуток                       –      1 158,5 млн.грн.;

акцизного податку                           –      357,3 млн.грн.

В той же час, у листопаді до бюджетів усіх рівнів зібрано 2,3 млрд.грн. платежів.

При цьому, до Державного бюджету за січень-листопад надійшло  23,1 млрд.грн., що на 4,5 млрд.грн. більше ніж за відповідний період минулого року. Темп росту до минулорічного показника складає 124,3%.  Зокрема за листопад до Держбюджету зібрано 1,2 млрд. грн.

В ГУ ДФС області відзначають сумлінну громадську позицію мешканців Харківщини. В той же час звертають увагу платників на необхідність своєчасного та в повному обсязі виконання своїх зобов’язань по сплаті податків і зборів, адже ці кошти йдуть на реалізацію соціально важливих проектів та економічний розвиток країни.

 

Незабаром у відкритій частині «Електронного кабінету платника» - Договори про визнання електронних документів

З 01.12.2017 року відповідно до вимог Наказу Мінфіну від 06.06.2017р.  № 557, у відкритій частині електронного сервісу «Електронний кабінет платника» будуть розміщені Договори про визнання електронних документів для перегляду та надання платникам можливості подальшого приєднання до договору за основним місцем обліку.

У зв'язку із запровадженням з 01.01.2018 року інформаційно-телекомунікаційної системи «Електронний кабінет» відповідно до наказу Міністерства фінансів України від 14.07.2017 року № 637 «Про затвердження Порядку функціонування Електронного кабінету», можливість подання Заяви про приєднання до Договору забезпечуватиметься, починаючи з 01.01.2018 року.

З метою створення комфортних умов для формування і подання платниками Заяви про приєднання до Договору за формою згідно з Наказом № 557, електронні формати такої Заяви (а також Повідомлення про надання інформації щодо ЕЦП, Заяви про припинення дії Договору, Повідомлення про припинення дії Договору) розміщено на офіційному веб-порталі ДФС у розділі «Електронна Звітність / Платникам податків про електронну звітність / Інформаційно-аналітичне забезпечення / Реєстр електронних форм документів / Реєстр форм електронних документів (перелік сервісних запитів)».

Звертаємо вашу увагу, що у період з 01.12.2017 по 01.01.2018 року Договори укладатимуться за формою, що діяла до набрання чинності Наказу № 557.

 

З 11 грудня 2017 року діють нові форми реєстраційних документів для отримання

послуг ЕЦП в АЦСК ІДД ДФС

Для вдосконалення процедур ідентифікації та автентифікації клієнтів під час надання послуг електронного цифрового підпису внесено зміни до Регламенту Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (АЦСК ІДД ДФС).

Зміни № 5 до Регламенту АЦСК ІДД ДФС набудуть чинності з 11.12.17 р.

Затверджено   нові форми реєстраційних документів для отримання послуг електронного цифрового підпису:

• Договір про надання послуг електронного цифрового підпису;

• Реєстраційна картка (для фізичної особи);

• Реєстраційна картка (для юридичної особи);

• додаток до Реєстраційної картки;

• Заява про зміну статусу посиленого сертифіката відкритого ключа;

• додаток до заяви про зміну статусу посиленого сертифіката відкритого ключа.

Нові форми реєстраційних документів для отримання послуг електронного цифрового підпису набувають чинності з 11.12.17 р. Форми реєстраційних документів попереднього зразка будуть прийматися віддаленими пунктами реєстрації користувачів АЦСК ІДД ДФС до 08.12.17 р. включно.

 

Стережіться шахраїв: ДФС не розсилає SMS-повідомлення про заборгованість

ДФС зауважує, що повідомлення з текстом: "Державна фіскальна служба: Ви маєте борг 3248.72 гр. Iнфo:+25240121600" є шахрайською схемою незаконного заволодіння коштами та мають характер спаму.

Погашення заборгованості, а також адміністрування і сплата податків відбувається відповідно до вимог чинного законодавства України. Органи фіскальної служби не розсилають SMS-повідомлення платникам щодо сум боргу та іншого, а також номера мобільних телефонів нібито для "уточнення інформації". У разі отримання подібних SMS просимо звертатися до правоохоронних органів.

 

 ІІ. Інформація для бухгалтерів

Cвято наближається: оподаткування новорічних подарунків і квитків на новорічні заходи

До загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включається вартість дарунків (а також призів переможцям та призерам спортивних змагань), якщо їх вартість не перевищує 25% однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на місяць), встановленої на 1 січня звітного податкового року, за винятком грошових виплат у будь-якій сумі (у 2017 році – 800 грн).

Вартість дарунків, яка не перевищує 25% однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на місяць), встановленої на 1 січня звітного податкового року, роботодавець (інша особа, що надає дитячі подарунки) відображає у податковому розрахунку за ф. №1ДФ за ознакою доходу «160».

Якщо вартість дитячих новорічних подарунків та квитків, які надаються платникові податків, перевищує у 2017 році 800 грн, то сума такого перевищення оподатковується ПДФО за ставкою 18% та відображається роботодавцем (особою, що надає дитячі подарунки) у формі №1ДФ за ознакою доходу «126», як додаткове благо. Крім того, якщо вартість подарунку перевищує 800 грн, із суми перевищення слід сплатити 1,5%  військового збору.

    Особливості оподаткування вартості святкових подарунків та квитків на новорічно-різдвяні заходи, отриманих згідно з Законом №2117-III від органів державної влади, місцевого самоврядування, громадських (у тому числі профспілкових) організацій та створених ними закладів освіти, охорони здоров'я і культури, що утримуються за рахунок коштів відповідних бюджетів.

  У період з 15 листопада поточного року до 15 січня наступного року вартість святкових подарунків і квитків на новорічно-різдвяні заходи не включається до загального оподатковуваного доходу фізичних осіб-батьків, які отримали дитячі святкові подарунки від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, громадських (у тому числі профспілкових) організацій та створених ними закладів освіти, охорони здоров'я і культури, що утримуються за рахунок коштів відповідних бюджетів.

Під дитячими святковими подарунками слід розуміти набори товарів, які містять лише кондитерські вироби та іграшки вітчизняного виробництва і фрукти, загальною вартістю не більше 8% прожиткового мінімуму для працездатної особи, встановленого законом на 1 січня звітного податкового року.

Оскільки прожитковий мінімум для працездатної особи станом на 1 січня 2017року дорівнював 1600 грн, то неоподатковувана вартість дитячих святкових подарунків у 2017 році (отриманих з 15 листопада до 31 грудня) становить 128 грн (1600 Х 8%).

Якщо ж подарунок дорожчий за 128 грн, то сума перевищення оподатковується (на період з 15 листопада до 31 грудня) за ставкою 18% як додаткове благо з урахуванням коефіцієнту для доходів у негрошовій формі. Крім того, із суми перевищення слід сплатити 1,5% військового збору.

 

Новорічний корпоратив: чи буде дохід у працівників?

Вартість святкового вечора (банкету, корпоративу), який проводиться працедавцем для своїх працівників, не включається до складу загального місячного оподатковуваного доходу цих працівників.

Відповідно до пп.«є» пп.14.1.54 п.14.1 ст14 ПКУ дохід з джерелом їх походження з України - будь-який дохід, отриманий резидентами або нерезидентами, у тому числі від будь-яких видів їх діяльності на території України (включаючи виплату (нарахування) винагороди іноземними роботодавцями), її континентальному шельфі, у виключній (морській) економічній зоні, у тому числі, але не виключно, доходи у вигляді заробітної плати, інших виплат та винагород, виплачених відповідно до умов трудового та цивільно-правового договору.

Додаткові блага - кошти, матеріальні чи нематеріальні цінності, послуги, інші види доходу, що виплачуються (надаються) платнику податку податковим агентом, якщо такий дохід не є заробітною платою та не пов’язаний з виконанням обов’язків трудового найму або не є винагородою за цивільно-правовими договорами (угодами), укладеними з таким платником податку (крім випадків, прямо передбачених нормами р.IV ПКУ) (пп.14.1.47 п.14.1 ст.14 ПКУ).Згідно з пп.«а» пп.164.2.17 п.164.2 ст.164 ПКУ до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається дохід, отриманий як додаткове благо, зокрема, у вигляді вартості майна та харчування, безоплатно отриманого платником податку, крім випадків, визначених ПКУ для оподаткування прибутку підприємств.

Однак, оподаткування доходів фізичних осіб, у тому числі одержаних у вигляді додаткового блага, виходячи з положень ПКУ, розглядається лише у разі їх одержання безпосередньо конкретним платником податку.

 

Чи сплачувати авансовий внесок із податку на прибуток юрособам-єдинникам

під час виплати дивідендів

Якщо підприємство, яке є платником єдиного податку 4-ї групи, приймає рішення про виплату дивідендів власникам підприємства — фізичним особам, то у цьому випадку авансовий внесок із податку на прибуток під час виплати дивідендів не справляється.

У разі виплати с/г товаровиробниками дивідендів засновникам-юрособам такі сільгоспвиробники сплачують авансові внески з податку на прибуток за ставкою податку 18% (ставкою, чинною на момент виплати).

Сплачені аванси не підлягають поверненню платнику чи зарахуванню в рахунок погашення грошових зобов’язань з інших податків і зборів (обов’язкових платежів). Тож сплачені авансової внески не можна буде зарахувати в рахунок сплати єдиного податку.

Роз’яснення докладніше у листах ДФС  від 10.02.2016 р. № 2762/6/99-95-42-01-15, від 12.03.2016 р. № 5383/6/99-99-19-02-02-15, від 14.09.2016 р. № 20103/6/99-99-15-02-02-15 і лист Мінфіну України від 25.07.2016 р. № 31-11130-09-10/21370).

ІПК ДФС від 27.11.2017 р.


Релігійні організації мають можливість внести зміни до установчих документів до 01 січня 2018 року

Нагадує, що неприбуткові організації, які не привели свої установчі документи у відповідність до норм п. 133.4 ст. 133 Кодексу, після 01 липня 2017 року виключені контролюючим органом з Реєстру.

Водночас, тимчасово, до 01 січня 2018 року, не може бути підставою для виключення неприбуткових релігійних організацій з Реєстру неприбуткових установ та організацій невиконання такими релігійними організаціями вимог до установчих документів, визначених п.п 133.4.1 п.133.4 ст. 133 Кодексу.

Таким чином, релігійні організації, що не приведуть свої установчі документи у відповідність до 01 січня 2018 року та не нададуть їх копії контролюючому органу, будуть виключені з Реєстру неприбуткових установ та організацій після 1 січня 2018 року.

 

Підприємство зареєстровано за адресою проживання засновника – пільга не застосовується

Чи може фізична особа – засновник юридичної особи застосувати пільгу зі сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, до об’єкта житлової нерухомості, за адресою якого зареєстрована така юрособа?

Фізособа – засновник юридичної особи не може застосувати пільгу зі сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, до об’єкта житлової нерухомості за адресою якого зареєстрована дана юридична особа.

Подали позовну заяву до суду – повідомте ДФС

З урахуванням строків давності, визначених ст. 102 ПКУ, платник податків має право оскаржити в суді податкове повідомлення-рішення або інше рішення контролюючого органу у будь-який момент після отримання такого рішення.

При зверненні платника податків до суду з позовом щодо визнання протиправним та/або скасування рішення контролюючого органу грошове зобов’язання вважається неузгодженим до дня набрання судовим рішенням законної сили.

Платник податків має право оскаржити податкове повідомлення-рішення або інше рішення контролюючого органу в суді незалежно від того, чи проводиться процедура адміністративного оскарження такого податкового повідомлення-рішення або іншого рішення контролюючого органу.

Платник податків повинен повідомити контролюючий орган про надання позовної заяви до суду.

 

Зворотня тара: відображаємо у податковій накладній

Таблична частина податкової накладної складається з двох розділів: А і Б.

До розділу А податкової накладної (рядки I-X) вносяться узагальнюючі дані за операціями, на які складається така податкова накладна, зокрема:

- у рядку I зазначається загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням ПДВ;

- у рядку Х зазначаються дані щодо зворотної (заставної) тари.

Вартість тари визначається у договорі (контракті) як зворотна (заставна) і не включається до бази оподаткування, а зазначається в рядку Х розділу А податкової накладної як загальна сума коштів, що підлягають сплаті.

Тобто дані щодо зворотної (заставної) тари, зазначені в рядку Х розділу А податкової накладної, не враховуються у загальній сумі коштів, що підлягають сплаті з урахуванням ПДВ (рядок I розділу А податкової накладної).

 

Табу на бартер

Нагадуємо, що відповідно до п. 291.6 ст. 291 ПКУ платники єдиного податку 3 групи повинні здійснювати розрахунки за відвантажені товари (виконані роботи, надані послуги) виключно в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій).

Бартерна (товарообмінна) операція – це господарська операція, яка передбачає проведення розрахунків за товари (роботи, послуги) у негрошовій формі в рамках одного договору (п. п. 14.1.10 п. 14.1 ст. 14 ПКУ).

Отже, юридичні особи - платники єдиного податку 3 групи не мають права здійснювати бартерні операції, в тому числі погашати заборгованість за відвантажені товари (виконані роботи, надані послуги) іншим способом ніж грошовим.

 

Ситуаційні приклади від ДФС щодо виправлення помилок

ДФС на виконання доручення Мінфіну та у зв’язку із численними запитами платників ПДВ надала роз’яснення з метою мінімізації впливу помилок, допущених платниками податку при визначенні в податкових накладних/розрахунках коригування ознаки їх належності до спеціального режиму оподаткування діяльності у сфері сільського та лісового господарства, а також рибальства.

Так, зокрема, не вказано код «2» або «3» після першого знака дробу у номерах податкових накладних, які складено за операціями з постачання сільськогосподарських товарів/послуг у межах спецрежиму, і навпаки.

Наявність такої невідповідності може впливати на результат обчислення в Системі електронного адміністрування податку на додану вартість на суму податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Лист  ДФС України від 28.11.2017 №32659/7/99-99-15-03-02-17 «Про помилки при визначенні ознаки у номері податкової накладної».

 

Новостворена юридична особа: початок дії «спрощенки»

Зареєстровані в установленому законом порядку суб’єкти господарювання (новостворені), які протягом 10 днів з дня державної реєстрації подали заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для 3 групи, яка не передбачає сплату ПДВ, вважаються платниками єдиного податку з дня їх державної реєстрації.

Для зареєстрованих в установленому законом порядку суб’єктів господарювання (новостворених), які протягом 10 календарних днів з дня державної реєстрації подали заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для 3 групи, перший податковий (звітний) період починається з першого числа місяця, в якому відбулася державна реєстрація.

 

Чи є платними послуги з придбання СГ посилених сертифікатів відкритих ключів в АЦСК ІДД?

Відповідно до п.2.2 р. 2 Регламенту Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту (далі – АЦСК ІДД), АЦСК ІДД здійснює свою діяльність в сфері надання послуг електронного цифрового підпису органам державної влади, органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам та організаціям всіх форм власності, іншим суб’єктам господарської діяльності та фізичним особам, з можливістю безоплатної видачі посилених сертифікатів відкритих ключів.

Отже, АЦСК ІДД надає послуги електронного цифрового підпису на безоплатній основі.

 

Як перевірити статус сертифіката ЕЦП (чинний, заблокований, скасований)?

Перевірити статус посиленого сертифіката можна за допомогою надійного засобу електронного цифрового підпису «ІІТ Користувач ЦСК-1», який можна завантажити на офіційному інформаційному ресурсі Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (http://www.acskidd.gov.ua) у розділі «Програмне забезпечення», вкладка «Надійні засоби електронного цифрового підпису».

В меню програми «Переглянути сертифікати» із всього переліку сертифікатів необхідно вибрати сертифікат або додати його за допомогою кнопки «Імпортувати». Для отримання інформації щодо статусу сертифіката слід натиснути «Перевірити». Детальну інформацію про посилений сертифікат можна переглянути обравши пункт «Сертифікат».

 

Як застосовується штраф, передбачений п. 120 прим. 1.3 ст. 120 прим. 1 Податкового кодексу України, у разі допущення продавцем товарів/послуг помилок у декількох податкових накладних?

При виявлені контролюючим органом помилок допущенних продавцем товарів/послуг під час зазначення обов’язкових реквізитів податкової накладної/розрахунку коригування до податкової накладної, передбачених п. 201.1 ст. 201 ПКУ за результатами перевірки, проведеної за заявою покупця, нараховується штраф в розмірі 170 гривень за кожну податкову накладну.

Невиконання податкового повідомлення-рішення контролюючого органу з попередженням про необхідність виправлення платником податків – продавцем зазначених в абзаці першому п. 120 прим. 1.3 ст. 120 прим. 1 ПКУ помилок протягом 10 календарних днів, наступних за днем його отримання, тягне за собою накладення на такого платника податку штрафу у розмірах від 10 до 100 відсотків суми ПДВ, зазначеної в такій податковій накладній, залежно від кількості днів прострочки невиправлення помилок.

 

Звіт про суми податкових пільг, за операціями з постачання товарів, які не є об’єктом оподаткування ПДВ?

Оскільки за операціями з постачання товарів/послуг, які не є об’єктом оподаткування ПДВ, податкові пільги не визначаються, то платник податку, який здійснює такі операції, не повинен подавати звіт про суми податкових пільг.

 

Чи сплачує платник єдиного податку 4 групи земельний податок за господарські двори?

Якщо платник єдиного податку 4 групи, набувши у власність земельну ділянку, на якій розташоване нерухоме майно, використовує її та нерухоме майно безпосередньо в процесі сільгосптоваровиробництва, у тому числі для обслуговування такого процесу, то в цьому випадку платник матиме право на звільнення від обкладення земельним податком.

При цьому якщо нерухоме майно єдинник 4 групи використовуватиме в будь-якій іншій діяльності, якою займається платник, але яка не пов’язана із сільгосптоваровиробництвом (наприклад, надання в оренду приміщення, сільгоспмашин та устаткування тощо), то земельна ділянка, на якій розташоване таке майно, буде об’єктом обкладення платою за землю (земельним податком - у разі набуття прав власності або постійного користування).

Водночас якщо земельні ділянки належать до державної та комунальної власності й орендуються на підставі укладених з органом місцевого самоврядування договорів оренди, платник 4 групи не може застосовувати норми пп. 4 п. 297.1 ПК та сплачує орендну плату на загальних підставах.

ІПК ДФС від 23.11.17 р. № 2697/6/99-99-12-02-03-15/ІПК.

 

Чи впливає перевищення ліміту на розміщення відходів на розмір екоподатку

Суми екологічного податку, який справляється за розміщення відходів, платники податку самостійно обчислюють щокварталу виходячи з фактичних обсягів розміщення відходів, ставок податку та коригуючих коефіцієнтів у порядку, визначеному ПКУ, тобто на підставі фактичних обсягів розміщення відходів протягом звітного кварталу ( п. 249.6 ПКУ).

Наявність або відсутність затверджених лімітів на утворення та розміщення відходів у платника екологічного податку не впливає на обчислення сум екологічного податку, що справляється за розміщення відходів.

Розмір екологічного податку в разі перевищення платником податку затверджених лімітів на утворення та розміщення відходів або за їх відсутності не збільшується.

 

Заборгованість із ЄСВ не можна відстрочити чи розстрочити

ЄСВ підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника. За наявності в платника ЄСВ одночасно із зобов’язаннями зі сплати ЄСВ зобов’язань зі сплати податків, інших обов’язкових платежів, передбачених законом, або зобов’язань перед іншими кредиторами зобов’язання зі сплати ЄСВ виконуються в першу чергу і мають пріоритет перед усіма іншими зобов’язаннями, окрім зобов’язань із виплати зарплати (доходу).

Однак чинним законодавством, що регулює порядок нарахування, обчислення та сплати ЄСВ, не передбачено розстрочення та відстрочення заборгованості зі сплати ЄСВ.

 

IІІ. Лозівська ОДПІ: інформація для підприємців та громадян

Житло здавалось в оренду лише декілька місяців на рік

Яким чином застосовується пільга із сплати податку на нерухоме майно для фізичної особи, яка протягом кількох місяців звітного року здавала об’єкт житлової нерухомості в оренду?

Якщо власник об’єкта житлової нерухомості протягом кількох місяців звітного року здавала об’єкт житлової нерухомості в оренду, пільга зі сплати податку на такий об’єкт не застосовується починаючи з того місяця, в якому фактично об’єкт здавався в оренду та до кінця місяця, в якому припинено здачу в оренду такого об’єкта.

Для проведення звірки даних, зокрема, щодо об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку, права на користування пільгою зі сплати податку, фізична особа має право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем проживання (реєстрації).

 

Декілька об’єктів житлової нерухомості і лише один використовується з метою одержання доходу

Як застосовується пільга  з податку на нерухомість, у разі наявності у фізичної особи декількох об’єктів житлової нерухомості, один з яких використовується з метою одержання доходу?

База оподаткування об’єкта/об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності фізичної особи платника податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, зменшується:

     а) для квартири/квартир незалежно від їх кількості на 60 кв. метрів;

     б) для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості на 120 кв. метрів;

     в) для різних типів об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток), на 180 кв. метрів.

Таке зменшення надається один раз за кожний базовий податковий (звітний) період (рік).

При обчисленні податку з декількох об’єктів житлової нерухомості, які перебувають у власності фізичної особи (згідно з п.п. 266.7.1 ст. 266 ПКУ), до об’єкта оподаткування, що використовується з метою одержання доходів, пільги, передбачені п. 266.4 ст. 266 Кодексу, не застосовуються.  

 

Щоб отримати інформацію про отримані доходи

Фізична особа (громадянин України, іноземець, особа без громадянства) для отримання інформації про джерела/суми отриманих доходів подає до контролюючого органу заяву за формою №10ДР.

Громадянин України для отримання інформації про джерела/суми отриманих доходів може звернутися особисто або через представника до контролюючого органу за своєю податковою адресою (місцем проживання) або до будь-якого контролюючого органу у разі, якщо тимчасово перебуває за межами населеного пункту проживання, подає документ, що посвідчує особу.

Іноземці та особи без громадянства – до територіальних органів ДФС в областях та місті Києві, пред’являючи при цьому документ, що посвідчує особу, та засвідчений в установленому законодавством порядку його переклад українською мовою (крім осіб, які мають посвідки на постійне проживання або посвідки на тимчасове проживання в Україні).

Представник додає до заяви за формою №10ДР довіреність, засвідчену в нотаріальному порядку, на отримання відомостей з Державного реєстру, документ, що посвідчує особу такого представника, та ксерокопію (з чітким зображенням) документа, що посвідчує особу довірителя.

Якщо довірена особа є іноземцем або особою без громадянства, до документа, що посвідчує її особу, вона додатково додає засвідчений в установленому законодавством порядку його переклад українською мовою (після пред’явлення повертається) та копію такого перекладу (крім осіб, які мають посвідки на постійне проживання або посвідки на тимчасове проживання в Україні).

Заява щодо отримання відомостей з Державного реєстру про суми виплачених доходів та утриманих податків фізичною особою також може бути подана до контролюючого органу засобами електронного зв’язку в електронному вигляді з використанням електронного цифрового підпису. За результатами обробки запиту на електронну адресу платника надходить відповідь, що містить відомості про суми доходів.

Отримати інформацію про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру можна й у приватній частині (особистий кабінет) Електронного кабінету платника https://cabinet.sfs.gov.ua/ cabinet/faces/login.jspx.

 

Сплату єдиного внеску з 2018 року змінено

З 1 січня 2018 року зміниться порядок сплати ЄСВ.

Підприємці на загальній системі оподаткування і платники єдиного податку всіх груп, особи, які ведуть незалежну професійну діяльність, члени фермерських господарств будуть зобов'язані платити ЄСВ щоквартально, до 20-го числа місяця, що настає за тим кварталом, за який він сплачується.

Платники єдиного податку  1 групи повинні будуть платити ЄСВ у повному розмірі. Тобто не менше 22 % мінімальної заробітної плати.

Нагадаємо, що в 2017 році підприємці-єдинники  1групи  маль право сплачувати  половину цієї суми або 50 % мінімального страхового внеску.

Змінюється максимальна база нарахування ЄСВ. З 2018 року вона становитиме 15 минимальних заробітних плат замість нинішніх 25 прожиткових мінімумів. В абсолютному вираженні база нарахування ЄСВ зросте з 44 тис. до 56 тис. грн.

Звільняються від сплати ЄСВ за себе фізособи-підприємці та члени фермерського господарства, які отримують пенсії, або є особами з інвалідністю або досягли віку, установленого ст. 26 Закону від 09.07.03 р. № 1058-IV «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», і отримують пенсію або соціальну допомогу.

 

Подайте заяву, щоб стати „спрощенцем” з 2018 року

Останній день подання заяви щодо переходу на спрощену систему оподаткування з 1 січня 2018 року та розрахунку доходу за попередній календарний рік – 15 грудня 2017 року (пп. 298.1.4 ПКУ).

Суб’єкт господарювання, який є платником інших податків і зборів відповідно до норм ПКУ, може прийняти рішення про перехід на спрощену систему оподаткування шляхом подання заяви до контролюючого органу не пізніше, ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу. Такий суб’єкт господарювання може здійснити перехід на спрощену систему оподаткування один раз протягом календарного року.

До поданої заяви додається розрахунок доходу за попередній календарний рік.

 

Якщо єдинник отримував доходи і як громадянин: як звітувати?

Відповідно до п.177.6 ст.177 ПКУ у разі якщо фізособа - підприємець отримує інші доходи, ніж від провадження підприємницької діяльності, у межах обраних ним видів такої діяльності, такі доходи оподатковуються за загальними правилами, встановленими ПКУ для платників податку - фізичних осіб.

Податкова декларація про майновий стан і доходи подається за звітний рік до 1 травня року, що настає за звітним, крім випадків, передбачених р. IV ПКУ (пп.49.18.4 п.49.18 ст.49 ПКУ).

Фізична особа зобов’язана самостійно до 1 серпня року, що настає за звітним, сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену в поданій нею податковій декларації (п. 179.7 ст. 179 ПКУ).

 

ПСП до суми лікарняних

Платник податку має право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного від одного роботодавця у вигляді заробітної плати, на суму податкової соціальної пільги (ПСП).

Заробітна плата - основна та додаткова заробітна плата, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, які виплачуються (надаються) платнику податку у зв’язку з відносинами трудового найму.

Враховуючи те, що сума виплат у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності (лікарняні) розглядається як заробітна плата платника податку, то у разі її не перевищення граничного розміру загального місячного оподаткованого доходу від одного працедавця у вигляді заробітної плати, який передбачений нормами пп. 169.4.1 п. 169.4 ст. 169 ПКУ, найманий працівник має право на податкову соціальну пільгу.

 

Про використання підприємцем поточного розрахункового рахунку, що відкрито ним як громадянином

     Відповідно до п.1.3 Інструкції про порядок відкриття, використання і закриття рахунків у національній та іноземних валютах, затвердженої постановою НБУ від 12.11.2003 р. № 492, фізичні особи мають право відкривати рахунки для забезпечення своєї господарської діяльності і власних потреб у будь-яких банках України відповідно до власного вибору (поточні розрахункові рахунки фізосіб - підприємців; поточні розрахункові рахунки фізосіб - резидентів, які не є підприємцями).

Особа, що відкриває рахунок фізичній особі (власник рахунку/представник власника рахунку/фізична особа, яка відкриває рахунок на користь третьої особи), зобов’язана письмово повідомити банк про наявність або відсутність у власника рахунку статусу підприємця або особи, яка провадить незалежну професійну діяльність (п.1.14 Інструкції).

 Забороняється використовувати поточні рахунки фізичних осіб для проведення операцій, пов’язаних із здійсненням підприємницької діяльності (п.7.7 Інструкції).

За поточними рахунками в національній валюті фізичних осіб - резидентів здійснюються всі види розрахунково-касових операцій відповідно до умов договору та вимог законодавства України, які не пов’язані із здійсненням підприємницької діяльності (п.7.8 Інструкції).

 

Отримати електронний ключ просто

Радимо усім не відкладати візит до представництв Акредитованого центру на кінець звітного періоду. Отримати посилені сертифікати відкритих ключів можна в будь-якому відділенні центру. В Харківській  області діє чотири таких відділення за адресами:

- м. Харків,  вул. Петра Болбочана, буд. 25, каб. 13,  тел.: (057) 702-86-17 ;

- м. Харків,  просп. Науки, буд. 9, ЦОПП, вікна реєстрації користувачів ЕЦП №2, №3, тел.: (057) 752-21-65;

- м. Харків, пров. Академіка Підгорного, 3, ЦОПП, каб. 10. тел.: (057) 393-19-72;

- м. Ізюм, вул. Покровська, буд. 32 , тел.: (05743) 5-80-31.

Документи, необхідні для отримання послуг ЕЦП фізособою,  підприємцем та особою, яка провадить незалежну професійну діяльність:

  • заповнена та підписана Реєстраційна картка встановленого зразка, у двох примірниках;
  • копія паспорта підписувача (копії 1-2 сторінок (3-6 за наявності відміток) та сторінка з відміткою про реєстрацію місця проживання) або копія паспорта підписувача виготовленого у формі картки, що містить безконтактний електронний носій (копії лицьового та зворотного боку та копія паперового витягу з Єдиного державного демографічного реєстру про адресу реєстрації місця проживання, або копія Довідки про реєстрацію місця проживання фізичної особи), або паспорта громадянина України для виїзду за кордон з відміткою про постійне місце проживання в іноземній державі, засвідчена підписом власника;
  • копія посвідки на постійне (тимчасове) місце проживання, засвідчена підписом власника, або паспорт громадянина іншої країни із нотаріально засвідченим перекладом на українську мову (для іноземних громадян);
  • копія картки платника податків, засвідчена підписом власника. За наявності у паспорті громадянина України реєстраційного номера облікової картки платника податків, замість копії картки платника податків, може бути подана копія сторінки паспорта громадянина України з відповідною відміткою, засвідчена підписом власника. Якщо через релігійні переконання фізична особа відмовилась від реєстраційного номеру облікової картки платника податків, додатково подається копія сторінки паспорту з відміткою про таку відмову.

 

Чи платять підприємці податок на нерухоме майно за виробничі приміщення

Будівлі промисловості, зокрема виробничі корпуси, цехи, складські приміщення промислових підприємств, не є об’єктами оподаткування податком на нерухоме майно (пп. «є» пп. 266.2.2 ПКУ).

Однак ця норма ПК не поширюється на об’єкти нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб, у т. ч. тих, які здійснюють підприємницьку діяльність.

Тобто підприємці мусять платити податок на нерухоме майно, яке використовують для господарської діяльності.

Лист ДФС від 10.11.2017 № 2592/Д/99-99-13-03-01-14/ІПК

 

Чи оштрафують ФОПа, який за наявності банківського рахунка сплатив ЄСВ готівкою

Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 р. № 2464-VI передбачено, що ЄСВ сплачується шляхом перерахування платником безготівкових коштів із його банківського рахунка (ч. 7 ст. 9).

Водночас згідно з пп. 2 п. 2 р. IV Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Мінфіну від 20.04.2015 р. № 449, фізичні особи — підприємці, у т.ч. ті, що обрали спрощену систему оподаткування, які НЕ мають банківського рахунка, сплачують ЄСВ шляхом готівкових розрахунків через банки або відділення зв’язку.

Тобто у загальному випадку ЄСВ має сплачуватися безготівково. Можливість готівкових розрахунків передбачена на випадок, якщо ФОПи не мають банківського рахунка.

 

ФОП не подав декларацію: яка відповідальність

Неподання (крім випадків, якщо податкова декларація не подається відповідно до п. 49.2 ПКУ) або несвоєчасне подання платником податків податкових декларацій (розрахунків), а також іншої звітності, обов’язок подання якої до контролюючих органів передбачено ПКУ, — тягне за собою накладення штрафу в розмірі 170 грн за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Ті самі дії, учинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, — тягнуть за собою штраф у розмірі 1020 грн за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Крім того, згідно зі ст. 1641 КпАП неподання або несвоєчасне подання громадянами декларацій про доходи чи включення до декларацій перекручених даних — тягне за собою попередження або накладення штрафу в розмірі від 3 до 8 НМДГ (від 51 грн до 136 грн). Повторно за таке ж порушення протягом року — від 5 до 8 НМДГ (від 85 грн до 136 грн).

« повернутися до списку новин