Близнюкiвська районна рада
Близнюківський район, Харківська область

.

Картинки по запросу касовий апарат

І. Інформація щодо діяльності Лозівської ОДПІ та органів ДФС України

Мирослав Продан: Без касових апаратів ми ніколи не переможемо контрабанду

Фахівці ДФС розробили модель портативного пристрою, який сумісний з ноутбуком, смартфоном чи іншим гаджетом та може використовуватися в якості реєстратора розрахункових операцій. Достатньо буде лише встановити програми та мати підключення до Інтернету. Про це повідомив в.о. Голови ДФС Мирослав Продан в інтерв’ю інформаційному агентству «Інтерфакс-Україна».

«Пристрій коштуватиме близько 700 гривень та не потребуватиме додаткового обслуговування. Один раз придбав – і всі твої операції автоматично потрапляють до нашого єдиного реєстру операцій», – зазначив Мирослав Продан.

Очільник ДФС також підкреслив, що Урядом розглядається й ідея придбання касових апаратів за рахунок сплачених податків, що автоматично знімає питання фінансового навантаження. Тобто держава фактично дарує підприємцю апарат, вартість якого потім компенсується з податків, які він сплачує.

Він наголосив, що реєстратори розрахункових операцій – це єдиний механізм з наведення ладу в системі державних фінансів.

 

Удосконалено процедуру реєстрації фізичних осіб у Державному реєстрі фізосіб – платників податків

З 21.11.2017 року скорочено строк реєстрації фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків (ДРФО) з 5 до 3 днів з дня подання заяви. Крім того, громадяни України, які тимчасово перебувають за межами населеного пункту проживання, мають можливість подати документи для реєстрації або внесення змін до ДРФО через будь-який контролюючий орган.

Удосконалено процедуру отримання фізособами відомостей з Держреєстру про суми виплачених доходів та утриманих податків. Заява може бути подана до контролюючого органу у паперовому вигляді або  в електронній формі з використанням електронного цифрового підпису. За результатами обробки запиту на електронну адресу платника надходить відповідь, що містить відомості про суми доходів.

Отримати інформацію про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру можна й у приватній частині  (особистий кабінет) Електронного кабінету платника.

Цей електронний сервіс надає можливість громадянам отримувати відомості про себе з Державного реєстру в електронному вигляді, не звертаючись до органу ДФС. Станом на 21 листопада 2017 року понад 170 тис. громадян скористались таким сервісом та отримали відомості з Державного реєстру. 

Інформацію щодо електронного сервісу можна отримати на веб-порталі ДФС http://sfs.gov.ua./fizichnim-osobam/vidomosti-doxid/.

Текст наказу Мінфіну від 29.09.2017 № 822 «Про затвердження Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків», зареєстрованого в Мінюсті 25.10.2017 за № 1306/31174, можна ознайомитися за посиланням http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/nakazi/72593.html.

 

Право платника отримати копію раніше поданої звітності, якщо її було втрачено

Звертаємо увагу платників на те, що відповідно до ст.7 Закону  від 13.01.2011 №2939-VІ «Про доступ до публічної інформації» , розпорядники інформації, визначені ч. 1ст.13 Закону №2939, які володіють конфіденційною інформацією, можуть поширювати її лише за згодою осіб, які обмежили доступ до інформації, а за відсутності такої згоди – лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та прав людини. Ст. 10 Закону №2939 передбачає, що кожна особа має право, зокрема, доступу до інформації про неї, яка збирається та зберігається.

Розпорядники інформації, які володіють інформацією про особу, зобов’язані, зокрема, надавати її безперешкодно і безкоштовно на вимогу осіб, яких вона стосується, крім випадків, передбачених законом.

Отже, суб’єкт господарювання може отримати (завірити) копію звітності, що була раніше подана до контролюючого органу, у випадку її втрати.

 

 «Закінчується ключ» - отримайте новий

Якщо в 2017 році закінчується дія сертифікатів ключів ЕЦП, необхідно завчасно зверніться у відокремлений пункт реєстрації користувачів Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС для виготовлення нового особистого ключа ЕЦП.

Довідково: докладну інформацію щодо електронного цифрового підпису можна також отримати й на офіційному сайті Акредитованого центру (за посиланням - http://www.acskidd.gov.ua/).

 

На 52% зросла сплата єдиного податку порівняно з минулим роком

Протягом 10 місяців поточного року фізособи-підприємці, які перебувають на спрощеній системі оподаткування, сплатили до місцевих бюджетів майже 12,7 млрд. грн. єдиного податку. Порівняно з відповідним періодом минулого року спрощенці збільшили сплату на 4,3 млрд. грн.

  Така позитивна динаміка є свідченням покращення рівня адміністрування податків, зокрема, оптимізації груп платників та спрощення умов ведення бізнесу», – зазначив Павло Дроняк.

За словами посадовця, також спостерігається і зростання кількості спрощенців.

Так, станом на 1 листопада, спрощену систему оподаткування застосовують майже 1,3 млн. фізичних осіб-підприємців. Порівняно з відповідним періодом минулого року цей показник зріс на 139 тис. осіб.  

Найбільша кількість осіб, або 48,7% працює на другій групі – 614 тис. осіб. Першу групу використовують 220 тис. осіб, або 17,5%, третю – 427 тис. осіб, або 33,8% від загальної кількості спрощенців.

 

Новації у сплаті ЄСВ

Законом від 03.10.2017 року №2148 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій»  внесено зміни, зокрема, до Закону щодо ЄСВ. Зміни наберуть чинності  01 січня 2018 року. Відповідно до нововведень,  платниками єдиного внеску стануть члени фермерського господарства, за умови, що вони не належать до осіб, які підлягають страхуванню на інших підставах. Зміни торкнуться бази нарахування єдиного внеску, яка становитиме  15 розмірів мінімальної заробітної плати.

Фізичні особи підприємці – платники єдиного податку першої групи будуть сплачувати єдиний внесок  у повному мінімальному розмірі.

Змінено і строки сплати єдиного внеску. Так, фізичні особи-підприємці,  особи, які провадять незалежну професійну діяльність та члени фермерського господарства, будуть зобов’язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується такий внесок.

 

Центр обслуговування – для платників

Центр обслуговування платників – це місце, де платники в комфортних умовах мають змогу отримати вичерпні податкові консультації, подати звітність, отримати адміністративні послуги, скористатись спеціально облаштованими для них комп’ютеризованими робочими місцями.

Впродовж січня – серпня 2017 року послугами Центру скористались 94204 відвідувачів. Кількість наданих адміністративних послуг склала 11961.

Видача картки платника податків та внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб – одна із найбільш запитуваних серед адміністративних послуг відвідувачів Центру Лозівської ОДПІ. Їх було надано за 8 місяців 7229 громадянам.

Також було зареєстровано 828  книг обліку доходів і витрат, 91 реєстратор розрахункових операцій та 536 книг обліку розрахункових операцій, видано 1523 Витяги з реєстру платників єдиного податку. З початку року послуги з перереєстрації, анулювання реєстрації платників єдиного податку, внесення змін до реєстру – “спрощенців” отримали 558 платників.

Нагадаємо, що Центр обслуговування платників працює у робочі дні з 9.00 год. до 18.00 год., а в суботу –з 9.00 до 13.00 год. В останній день приймання звітності – робота подовжена до 20.00 год.

 

Щодо надання витягів з реєстру страхувальників

Платники єдиного внеску та/або застраховані особи можуть отримати інформацію з реєстру страхувальників Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування у формі витягу. ДФС щоденно оприлюднює на власному офіційному веб-порталі дані з реєстру страхувальників про взяття на облік/зняття з обліку платника єдиного внеску.

Якщо платнику єдиного внеску та/або застрахованій особі необхідна більш повна інформація з реєстру страхувальників про платника єдиного внеску, ніж оприлюднена на офіційному веб-порталі ДФС, або необхідне документальне підтвердження даних реєстру страхувальників, то у такому разі платник єдиного внеску та/або застрахована особа може отримати витяг з реєстру страхувальників.

Запит про отримання витягу з реєстру страхувальників (за ф. № 1-ЗРС) подається  особисто платником ЄСВ або надсилається поштою, або в електронній формі засобами електронного зв’язку. Запит може бути поданий як за основним місцем обліку платника, так і до іншого контролюючого органу.

Витяг з реєстру страхувальників формується залежно від категорії платників та містить відомості з реєстру страхувальників, які є актуальними на дату формування витягу.

Якщо в реєстрі страхувальників відсутня інформація, то заявнику видається довідка з реєстру страхувальників (ф. № 1-ДРС).

Звертаємо увагу, що тільки у разі особистого звернення фізичної особи надається:

інформація про встановлення з реєстрі страхувальників ознаки «пенсіонер за віком» (із зазначенням дати встановлення пенсії за віком) або «особа з інвалідністю» (із зазначенням дати встановлення пенсії по інвалідності або соціальної допомоги та дати закінчення терміну, до якого встановлена інвалідність), яка зазначається у витягу з реєстру страхувальників (ф. № 2-ВРС);

витяг з реєстру страхувальників щодо фізичної особи, яка бере добровільну участь у системі загальнообов'язкового державного соціального страхування (ф. № 3-ВРС).

 

Права платників податків закріплено у Податковому кодексі України

Стаття.17 ПКУ) визначені права платників податків.

Зокрема, платник податків – фізична особа має право:

¨ безоплатно отримувати у контролюючих органах, у тому числі і через мережу Інтернет, інформацію про податки та збори і нормативно-правові акти, що їх регулюють, порядок обліку та сплати податків та зборів, права та обов’язки платників податків, повноваження контролюючих органів та їх посадових осіб щодо здійснення податкового контролю;

¨ представляти свої інтереси в контролюючих органах самостійно, через податкового агента або уповноваженого представника;

¨ вимагати від контролюючих органів проведення перевірки відомостей та фактів, що можуть свідчити на користь платника податків;

¨ на нерозголошення контролюючим органом (посадовими особами) відомостей про такого платника без його письмової згоди та відомостей, що становлять конфіденційну інформацію, державну, комерційну чи банківську таємницю та стали відомі під час виконання посадовими особами службових обов'язків, крім випадків, коли це прямо передбачено законами;

¨ на залік чи повернення надміру сплачених, а також надміру стягнутих сум податків та зборів, пені, штрафів у порядку, встановленому ПКУ;

¨ на повне відшкодування збитків (шкоди), заподіяних незаконними діями (бездіяльністю) контролюючих органів (їх посадових осіб), у встановленому законом порядку;

¨ самостійно обирати спосіб взаємодії з контролюючим органом в електронній формі через електронний кабінет, якщо інше не встановлено ПКУ;

¨ реалізовувати через електронний кабінет права та обов’язки, передбачені ПКУ та які можуть бути реалізовані в електронній формі засобами електронного зв’язку.

 

ІІ. Інформація для бухгалтерів

До уваги платників ПДВ!

Державна фіскальна служба України інформує про механізм надання платниками податків інформації щодо помилок у визначенні ознаки належності до спецрежиму, допущених в окремих податкових накладних (лист від 28.11.2017 № 32659/7/99-99-15-03-02-17).

Зазначений лист підготовлено у зв’язку з численними запитами платників ПДВ, а також на виконання доручення Міністерства фінансів України та направлено до ГУ ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС.

Зокрема, йдеться про мінімізацію впливу окремих помилок, допущених платниками при відображенні у номері податкових накладних та розрахунків коригування до них, складених за операціями з постачання сільськогосподарських товарів/послуг у межах спеціального режиму оподаткування діяльності у сфері сільського та лісового господарства, а також рибальства, порядок застосування якого визначався статтею 209 (крім пункту 209.18 цієї статті), та окремо – пунктом 209.18 статті 209 розділу V Податкового кодексу України і який був діючим до 01 січня 2017.

 

Роз’яснення щодо застосування критеріїв оцінки ризиків СМКОР

Державна фіскальна служба постійно працює над вдосконаленням СМКОР. Останніми змінами в Систему, затвердженими наказом Міністерства фінансів України № 926, який набрав чинності з 17 листопада 2017 року, були:

- автоматичне врахування Таблиці даних платника податку (далі – Таблиці);

- градація рівня ризикового товару;

- зупинка реєстрації розрахунків коригування на зміну вартості товарів більше ніж у два рази та/або зміну номенклатури товарів/послуг.

Автоматичне врахування Таблиці. Платниками, у яких значення показників D (розрахункова величина, яка дорівнює відношенню загальної суми сплачених за останні 12 місяців сум єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та податків і зборів (крім суми податку на додану вартість, сплаченої при ввезенні товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами до загальної суми постачання товарів/послуг на митній території України, що оподатковуються за основною ставкою та ставкою 7 %, за останні 12 місяців, яка зазначена платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Єдиному реєстрі податкових накладних) та P (сума податку на додану вартість, зазначена платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Єдиному реєстрі податкових накладних у звітному (податковому) періоді, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування), розрахованих у порядку, наведеному у підпункті 4 пункту 5 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом від 13.06.2017 № 567 (зі змінами), зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за N 753/30621, мають такі розміри: D > 0,02, P < Pм х 1,3, та обсяг постачання товарів/послуг у податкових накладних / розрахунках коригування, складених з 01 січня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, зазначених в Таблиці даних платника податків, становить більше 25 відсотків загального обсягу постачання за період з 01 січня 2017 року.

Автоматичне врахування Таблиці передбачено для сумлінних платників податків, які у зв’язку зі специфікою своєї діяльності завжди будуть об’єктом Системи, а реєстрація податкових накладних на реалізацію товарів/послуг з урахуванням наявності відсотку придбаного ризикового товару в більшості випадків буде зупинена.

Подання Таблиці даних платника податку дозволяє сумлінному платнику податку в подальшому суттєво зменшити кількість тих податкових накладних, які будуть заблоковані.

Під градацією рівня ризикового товару розуміємо, що в залежності від податкового навантаження (значення показника D) платники мають відповідний відсотковий рівень ризикового товару.

Для платників, у яких значення показника D становить більше 0,03 допустимий відсотковий рівень ризикового товару становить не більше 75 відст.; від 0,02 до 0,03 – не більше 60 відст.; від 0,015 до 0,02 – не  більше 50 відст.; від 0,01 до 0,015 – не більше 40 відст., від 0,005 до 0,01 – не більше 30 відст., до 0,005 – не більше 20 відст. товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС як ризикові групи товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД.

Тобто, при збільшенні значення податкового навантаження рівень ризикового товару також збільшується.

Також, відповідним наказом передбачено зупинку реєстрації розрахунку  коригування, складеного постачальником товарів/послуг до податкової накладної, яка складена на отримувача - платника податку на додану вартість, якщо передбачається зміна вартості товару/послуг більше ніж удвічі та/або зміна номенклатури товарів/послуг (для кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД - зміна перших чотирьох цифр кодів, а для кодів послуг відповідно до Державного класифікатора продукції та послуг - перших двох цифр кодів).

Запропоновані зміни значно зменшать кількість зупинених податкових накладних сумлінним платникам податків та унеможливлять реєстрацію схемного кредиту за рахунок маніпуляції з товарами.

Крім того, за період з 1 липня було також внесено наступні зміни в систему:

– нівелювання «нульових» операцій у формуванні схемного кредиту;

– подача документів до зупинених податкових накладних виключно у електронній формі;

– можливість подачі Таблиці до зупинки податкової накладної;

– автоматичне прийняття Таблиці для сільгосппідприємств при наявності земельних ділянок.

Подання документів визначених підпунктом «в» підпункту 201.16.1. пункту 201.16. статті 201 Кодексу виключно в електронному вигляді, подання Таблиці платником до зупинки податкової накладної, а для сільгосппідприємств при наявності земельних ділянок автоматичне її врахування спонукає до уникнення непорозумінь з боку платників податків та контролюючого органу.

 

Декларацію з податку на прибуток приймуть за наявності квитанції про подання фінзвітності

Відповідно до вимог п. 46.2 ПКУ платник податку на прибуток подає разом із Декларацією фінансову звітність, яка є невід’ємною частиною Декларації.

Оскільки форма Декларації містить обов’язкові для заповнення позначки щодо наявності поданих до Декларації додатків — форм фінансової звітності (абз. 11 п. 48.3 ПКУ), то Декларація подається після подання фінансової звітності й отримання квитанцій щодо її прийняття.

 

До якого бюджету слід перераховувати ПДФО

Статтею 168 ПКУ  врегульовано питання порядку нарахування, утримання та сплати податку на доходи фізичних осіб до бюджету. Зокрема, податок зараховується до бюджету відповідно до Бюджетного кодексу України.

Відповідно до ст. 64 Бюджетного кодексу України податок на доходи фізичних осіб, який сплачується/перераховується податковим агентом – юридичною особою (її філією, відділенням, іншим відокремленим підрозділом) чи представництвом нерезидента - юридичної особи, зараховується до відповідного бюджету за їх місцезнаходженням (розташуванням) в обсягах податку, нарахованого на доходи, що виплачуються фізичній особі.

 

Якщо підприємством не встановлено ліміт каси, то до такого підприємста застосовується фінансова санкція

відповідно до абзацу першого п.5.8 глави 5 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 №637, зі змінами і доповненнями, якщо підприємством ліміт каси не встановлено (незалежно від причин такого невстановлення), то ліміт такої каси вважається нульовим. У цьому разі вся готівка, що перебуває в його касі на кінець робочого дня і не здана підприємством відповідно до обслуговуючого відділення банку, вважається понадлімітною.

Згідно із абзацем 2 ст.1 Указу Президента України від 12.06.1995 №436/95 «Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки» зі змінами і доповненнями у разі перевищення встановлених лімітів залишку готівки в касах, до підприємства застосовується фінансова санкція у двократному розмірі сум виявленої понадлімітної готівки за кожний день.

 

Як звітувати "єдиннику" 4 групи у разі виплати доходів нерезиденту

У разі виплати доходу нерезиденту юрособа - платник єдиного податку 4 групи за підсумками податкового (звітного) періоду, в якому здійснені такі виплати (рік), подає до контролюючих органів за своїм місцезнаходженням Декларацію з податку на прибуток із заповненими рядками 23 - 25 та додатком (додатками) ПН до Декларації у строки, встановлені для річного звітного періоду.

Інші рядки Декларації, які використовуються для обчислення податку на прибуток, не заповнюються.

При цьому відповідно до п. 46.4 ПКУ платник податків має право подати доповнення до такої Декларації, складене за довільною формою, з поясненнями щодо заповнення показників декларації. Право юрособи - платника єдиного податку 4 групи на застосування спрощеної системи оподаткування у зв'язку з поданням Декларації з податку на прибуток підприємства із заповненими рядками 23 - 25 та додатком (додатками) ПН до Декларації не припиняється.

Лист ДФС у Харківській області  від 22.11.2017 р. №2684/ІПК/20-40-12-04-14

 

Про оподаткування подарунків

Вартість дарунків, яка не перевищує 25 % однієї заробітної плати (у розрахунку на місяць), встановленої на 1 січня звітного податкового року, відображається у податковому розрахунку під ознакою доходу «160».

Якщо вартість дитячих новорічних подарунків та квитків, яка надається платнику податків, перевищує у 2017 році 800,0 грн, то сума такого перевищення оподатковується податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18 відсотків та військовим збором (1,5%) і відображається у податковому розрахунку за формою №1ДФ під ознакою доходу «126» як додаткове благо.

 

Опис майна при виникненні податкового боргу

Згідно з п. 89.1 ст. 89 ПКУ право податкової застави виникає:

- при несплаті у строки, встановлені ПКУ, суми грошового зобов’язання, самостійно визначеної платником податків у податковій декларації, – з дня, що настає за останнім днем зазначеного строку;

- при несплаті у строки, встановлені ПКУ, суми грошового зобов’язання, самостійно визначеної контролюючим органом, – з дня виникнення податкового боргу;

- у випадку, визначеному в п. 100.11 ст. 100 ПКУ, – з дня укладання договору про розстрочення, відстрочення грошових зобов’язань.

Майно, на яке поширюється право податкової застави, оформлюється актом опису. До акта опису включається ліквідне майно, яке можливо використати як джерело погашення податкового боргу. Опис майна у податкову заставу здійснюється на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, яке пред’являється платнику податків, що має податковий борг.

Акт опису майна, на яке поширюється право податкової застави, складається податковим керуючим у порядку та за формою, що затверджені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Відмова платника податків від підписання акта опису майна, на яке поширюється право податкової застави, не звільняє такого платника податків від поширення права податкової застави на описане майно. У такому випадку опис здійснюється у присутності не менш як двох понятих.

 

Чи переходити на загальну систему єдиннику групи 4, частка сільгоспдоходу якого менша 75%

Чи обов’язково переходити на загальну систему оподаткування протягом 2017 року, якщо за результатами 3 кварталу 2017 року питома вага його доходів від реалізації сільгосппродукції в загальному складі доходів менша 75%.

Якщо дохід від реалізації продукції сільськогосподарського товаровиробництва за результатами звітного податкового 2017 року менша 75% від загального доходу, то платник єдиного податку 4-ї групи з 01.01.2018 сплачує податки на загальних підставах (ІПК від 20.11.2017 р. № 2668/ІПК/12-32-12-04-01).

Тобто, посеред року покидати спрощену систему єдиннику групи 4 не обов’язково.

 

Про подання повідомлення за формою № 20-ОПП

У разі зміни призначення об’єкта оподаткування або його перепрофілювання (зміна графи 3 «Тип об’єкта оподаткування») інформація щодо такого об’єкта оподаткування надається в повідомленні двома рядками, а саме: в одному рядку зазначається інформація про закриття об’єкта оподаткування, призначення якого змінюється (у графу 2 вноситься значення «6 - закриття об’єкта оподаткування»), у другому - оновлена інформація про об’єкт оподаткування, який створено чи відкрито на основі закритого (у графу 2 вноситься значення «1 - первинне надання інформації про об’єкти оподаткування»), при цьому ідентифікатор об’єкта оподаткування змінюється.

У разі зміни найменування, місцезнаходження, виду права на об’єкт оподаткування та стану об’єкта оподаткування (об’єкт оподаткування не закривається, а тільки змінюються дані щодо цього об’єкта) інформація щодо такого об’єкта оподаткування надається в повідомленні одним рядком, при цьому зазначається оновлена інформація про об’єкт оподаткування щодо якого відбулися зміни, та у графу 2 «Код ознаки надання інформації» вноситься значення «3 - зміна відомостей про об’єкт оподаткування».

Повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за формою № 20-ОПП подається протягом 10 робочих днів після їх реєстрації, створення, відкриття до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків.

Платники податків, які уклали з відповідним контролюючим органом договір про визнання електронних документів, можуть подати повідомлення за формою № 20-ОПП засобами електронного зв’язку.

У разі зміни відомостей про об’єкти оподаткування, об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність повідомлення за ф. № 20-ОПП з оновленою інформацією подається протягом 10 робочих днів після зміни відомостей про такі об’єкти оподаткування, а саме: зміни типу, найменування, місцезнаходження, виду права на об’єкт оподаткування та стану об’єкта оподаткування

 

Єдинник перевів свої кошти на інший власний рахунок: чи буде дохід

Оподатковувані кошти є прибутком підприємства, тобто власними коштами платника єдиного податку 3 групи - юридичної особи, які лишаються в розпорядженні підприємства.

Отже, кошти, які після оподаткування переведені з рахунка платника єдиного податку 3 групи-юрособи на рахунок цього ж платника в іншому банку, не підлягають повторному обкладенню єдиним податком.

 

Два робочі дні для реєстрації платника «спрощенцем»

Реєстрація  суб’єкта господарювання як платника єдиного податку здійснюється за умови відсутності визначених ПКУ  підстав для відмови, з дати, визначеної відповідно до пп.298.1.2 ст. 298 ПКУ.

Підставами для прийняття контролюючим органом рішення про відмову у реєстрації суб’єкта господарювання як платника єдиного податку є виключно:

1) невідповідність такого суб’єкта вимогам, встановленим ст. 291 ПКУ;

2) наявність у суб’єкта господарювання, який утворюється у результаті реорганізації (крім перетворення) будь-якого платника податку, непогашених податкових зобов’язань чи податкового боргу, що виникли до такої реорганізації;

3) недотримання таким суб’єктом вимог, встановлених п п. 298.1.4 п. 298.1 ст. 298 ПКУ.

При відсутності підстав для відмови у реєстрації платником єдиного податку, контролюючий орган зобов’язаний протягом двох робочих днів від дати надходження заяви про перехід на спрощену систему оподаткування зареєструвати таку особу платником єдиного податку.

При відмові у реєстрації контролюючий орган зобов’язаний надати письмову вмотивовану відмову протягом двох робочих днів з дня подання суб’єктом господарювання відповідної заяви, яка може бути оскаржена таким платником у встановленому порядку.

Більш детально у листі ДФС від 13.11.2017 №30848/7/99-99-13-01-02-17

 

Чи може власник ліцензії на роздрібну торгівлю алкоголем продавати такі напої іншому підприємству

Cуб’єкт господарювання, який має ліцензію на роздрібну торгівлю алкогольними напоями, має право реалізовувати ці товари лише громадянам й іншим кінцевим споживачам для їх особистого некомерційного використання.

У випадку якщо суб’єкт господарювання, який має ліцензію на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями, реалізував алкогольні напої іншому суб’єкту господарювання, який має ліцензію на право роздрібної торгівлі, і водночас оформив документи як при відвантаженні алкогольних напоїв для подальшої реалізації (оформлено видаткові накладні, податкові накладні, а також, товарно-транспортні накладні встановленого зразка № 1-ТН/алкогольні напої), то до такого суб’єкта господарювання мають бути застосовані фінансові санкції відповідно до ст. 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів»  від 19.12.1995 р. № 481/95-ВР як за здійснення оптової торгівлі алкогольними напоями без наявності відповідної ліцензії — 200 % вартості отриманої партії товару, але не менш ніж 17 000 грн.

ІПК ДФСУ від 08.08.2017 р.№ 1537/6/99-99-12-02-02-15/ІПК

 

Чи можна надіслати пояснення до декларації в електронному вигляді?

Податкова декларація подається за вибором платника податків, якщо інше не передбачено ПКУ, в один із таких способів:

а) особисто платником податків або уповноваженою на це особою;

б) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;

в) засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.

Відповідно до п.46.4 ст.46 ПКУ, у разі необхідності платник податків може подати разом з такою податковою декларацією доповнення до такої декларації, які складені за довільною формою, що вважатиметься невід’ємною частиною податкової декларації. Таке доповнення подається з поясненням мотивів його подання. Платник податків, який подає звітність в електронній формі, подає таке доповнення в електронній формі.

Для забезпечення можливості платниками податків подання в електронному вигляді доповнення до декларації з поясненням його подання в усіх формах податкової звітності, затверджених в установленому порядку, передбачено спеціально відведене місце для складання такого доповнення за довільною формою.

Тобто, платники податків, які подають податкові декларації (розрахунки) засобами електронного зв’язку, можуть надати пояснення до них в контролюючі органи в електронній формі.

 

IІІ. Лозівська ОДПІ: інформація для підприємців та громадян

Декретні єдинникам I групи розраховуються з розміру мінзарплати з коефіцієнтом 0,5

Платники єдиного податку 1групи, які сплачують єдиний внесок у сумі не менш ніж 0,5 мінімального страхового внеску (у 2017 році — 352 грн), мають право на допомогу по вагітності та пологах, але з урахуванням певних особливостей.

Законом від 23.09.1999 р. № 1105-XIV визначено, що допомога по вагітності та пологах надається застрахованій особі, яка є підприємцем, у формі матеріального забезпечення, що компенсує втрату доходу за період відпустки у зв’язку з вагітністю та пологами. Така допомога надається застрахованій особі в розмірі 100% середнього доходу  і не залежить від страхового стажу. Під час обчислення середнього доходу для розрахунку виплат ураховуються всі види доходу в межах граничної суми місячного доходу, на який нараховуються страхові внески.

До узгодження зазначених норм єдинники1 групи при розрахунку допомоги по вагітності та пологах використовують розмір мінімальної заробітної плати на 2017 рік із застосуванням коефіцієнта 0,5, а саме — 1600 грн (3200 х 0,5).

У разі несплати ЄСВ у строки, визначені ч. 8 ст. 9 Закону про ЄСВ, матеріальне забезпечення, виплачене з розміру 0,5 розміру мінімальної заробітної плати, підлягатиме поверненню.

 

Платники єдиного податку 1 та 2 груп мають право на щорічну відпустку

Платники єдиного податку 1 і 2 груп, які не використовують працю найманих осіб, звільняються від сплати єдиного податку протягом одного календарного місяця на рік на час відпустки, а також за період хвороби, підтвердженої копією листка (листків) непрацездатності, якщо вона триває 30 і більше календарних днів (п. 295.5 ст.295 ПКУ).

Інформація про період щорічної відпустки і терміни тимчасової втрати працездатності з обов’язковим доданням копії листка непрацездатності подається за заявою у довільній формі.

Окремого терміну подачі заяви про період щорічної відпустки і терміну втрати працездатності нормами чинного законодавства не передбачено, щоб уникнути порушення термінів сплати єдиного податку, подавати заяву на щорічну відпустку слід до її початку, а заяву про термін втрати працездатності (з обов’язковим доданням копії листка (листків) непрацездатності) – відразу після закінчення лікарняного.

 

Скористайтесь правом на податкову знижку до кінця 2017 року

Податкова знижка – це документально підтверджена сума витрат платника податку – резидента у зв’язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів – фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу у вигляді заробітної плати, у випадках, визначених Податковим кодексом України.

Податкова знижка надається, якщо фізичною особою протягом звітного року понесені витрати, пов’язані зі сплатою за навчання в вищих та професійно-технічних навчальних закладах, внесками на благодійність, відсотками за іпотечним кредитом, витратами на переобладнання машин під біопаливо, витратами на отримання доступного житла за державними програмами тощо.

Для отримання податкової знижки за результатами 2016 року необхідно подати декларацію за місцем реєстрації до 31 грудня 2017 року. У декларації необхідно вказати суму одержаного за рік доходу у вигляді зарплати, вид понесених витрат, їх розмір і розраховану суму податку на доходи фізичних осіб до повернення. Податок підлягає поверненню протягом  60 календарних днів з дня подання декларації.

У разі, якщо платник податку до кінця року, наступного за звітним, не скористався правом на нарахування податкової знижки, таке право на наступний податковий рік не переноситься.

 

Відтепер громадяни України можуть отримати «ідентифікаційний номер» не за місцем прописки

21.11.2017 набрав чинності наказ Мінфіну від 29.09.2017 №822 «Про затвердження Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків».

Так, з метою створення комфортних умов для фізичних осіб – платників наказом №822:

- передбачено, що реєстрація фізичних осіб у Державному реєстрі здійснюється протягом трьох робочих днів від дня подання до контролюючого органу відповідної заяви;

- надана можливість громадянам України, які тимчасово перебувають за межами населеного пункту проживання, подати документи для реєстрації або внесення змін до Державного реєстру до будь-якого контролюючого органу;

- унормовані питання отримання фізичними особами відомостей з Державного реєстру про суми виплачених доходів та утриманих податків засобами електронного зв’язку.

В частині внесення до паспортів громадян України даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру або повідомлення про відмову від його прийняття (для осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються реєстраційного номера облікової картки платників податків та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган) наказом №822 визначені процедури та компетенція державних органів окремо щодо паспортів у формі книжечки та щодо паспортів у формі картки.

Така інформація до паспортів у формі книжечки вноситься контролюючими органами, а до паспортів у формі картки – органами, що здійснюють оформлення паспортів відповідно до Закону України «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус».

 

У скількох роботодавців можна працювати за сумісництвом

Законодавством не обмежується кiлькiсть пiдприємств, установ, органiзацiй, де працiвник може працювати за сумiсництвом. Тому він може працювати на одному, двох або бiльше пiдприємствах.

Тривалість роботи за сумісництвом не може перевищувати 4-х годин на день і повного робочого дня - у вихідний день. Загальна тривалість роботи за сумісництвом протягом місяця не має перевищувати половини місячної норми робочого часу. Проте це обмеження поширюється на працівників державних підприємств, установ й організацій.

Якщо працівник працює лише в роботодавців недержавної форми власності, кількість годин, які він може відпрацювати сумарно, нічим не обмежена.

Одночасного виконання роботи за основним місцем роботи й за сумісництвом бути не може, оскільки сумісництвом вважається робота, що виконується у вільний від основної роботи час.

 

Нотаріуси й адвокати під час отримання ЕЦП повинні будуть надати додаткові документи

Для вдосконалення процедур ідентифікації та автентифікації клієнтів під час надання послуг електронного цифрового підпису внесено зміни до Регламенту Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС.

Відповідно до змін, особи, які провадять незалежну профдіяльність, додатково до реєстраційних документів подають документи з урахуванням сфери діяльності.

Так, приватний нотаріус — копії свідоцтва про право на зайняття нотаріальною діяльністю та реєстраційного посвідчення, адвокат — копію сертифіката про право на зайняття адвокатською діяльністю, аудитор — копію сертифіката аудитора, оцінювач — копію кваліфікаційного свідоцтва оцінювача, арбітражний керуючий — копії свідоцтва про право на провадження діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) й ухвали (постанови) про призначення його арбітражним керуючим, керівником санацією, ліквідатором або копію наказу про призначення.

Зміни до Регламенту АЦСК ІДД ДФС набули чинності 17.11.2017.

 

Власник земельної ділянки – неповнолітня дитина: хто є платником земельного податку?

Грошові зобов’язання малолітніх/неповнолітніх осіб виконуються їх батьками (усиновителями), опікунами (піклувальниками) до набуття малолітніми/неповнолітніми особами цивільної дієздатності в повному обсязі. Батьки (усиновителі) малолітніх/неповнолітніх і малолітні/неповнолітні у разі невиконання грошових зобов’язань малолітніх/неповнолітніх несуть солідарну майнову відповідальність за погашення грошових зобов’язань та/або податкового боргу (п.99.2 ст.99 ПКУ).

Пільги щодо сплати земельного податку для малолітніх та неповнолітніх дітей ПКУ не передбачені.

Отже, земельний податок за земельні ділянки, що знаходяться у власності малолітніх та неповнолітніх дітей, нараховується на загальних підставах, і сплачується батьками, опікунами або самими малолітніми та неповнолітніми дітьми за допомогою батьків чи піклувальників.

 

Декретна відпустка у фізичної особи – підприємця: чи можливо тимчасово припинити підприємницьку діяльність?

Порядок проведення державної реєстрації припинення юридичної особи та порядок державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця визначено Законом України від 15.05.2003 №755-ІV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» зі змінами та доповненнями.

Законом №755 та іншими нормативно-правовими актами не передбачено тимчасове припинення підприємницької діяльності.

 

Чи може повернутись у поточному році на сплату єдиного податку підприємець, який на початок року була платником єдиного податку та перейшла на сплату інших податків і зборів?

Фізична особа – підприємець, яка на початок року була платником єдиного податку та перейшла на сплату інших податків і зборів (загальну систему оподаткування), не може повернутись у поточному році на спрощену систему оподаткування, оскільки така особа вже скористалась своїм правом на застосування спрощеної системи оподаткування у поточному році. 

Разом з тим, ФОП може перейти на спрощену систему оподаткування з 1 січня наступного року за умови відповідності вимогам ст.291 ПКУ. Так, для того, щоб ФОП з 01.01.2018 застосовувала спрощену систему оподаткування, такій фізичній особі необхідно подати заяву на застосування спрощеної сиcтеми оподаткування до 15 грудня 2017 року. 

 

« повернутися до списку новин