Близнюкiвська районна рада
Близнюківський район, Харківська область

ЛОЗІВСЬКА ОДПІ ІНФОРМУЄ

І. Інформація щодо діяльності Лозівської ОДПІ та органів ДФС України

Старовинні монети залишились в Україні

Харківські митники разом із співробітників УВБ ГУ ДФС у Харківській області на МП «Харків-пасажирський» під час проведення митного контролю поїзду «Харків-Москва» зупинили спробу вивезення з території України старовинних грошей.

21 монету, що були виготовлені за часів царської Росії, (мають ознаки старовини) намагалась вивезти громадянка Російської Федерації.

Скарб жіночка заховала у своєму багажі та не вказала про нього під час процедури декларування.

За даним фактом був складений протокол про порушення митних правил за статтею 472 Митного кодексу України.

 Електронні сервіси ДФС

На сьогоднішній день зусилля держави і фіскальної служби направлені на створення сприятливих умов для ведення підприємницької діяльності суб’єктами господарювання.  Державна фіскальна служба України запровадила цілу низку безкоштовних сервісів для платників податків, скориставшись якими можна отримати необхідну послугу, довідку чи інформацію не виходячи з офісу чи дому.

Електронний кабінет платника (оновлена версія)

- Податковий календар

- Стан розрахунків з бюджетом

- Листування з органами ДФС

- Облікові дані

- Пошук інформації в реєстрах ДФС

- Подання заяв/запитів

- Подання декларації про майновий стан і доходи в електронному вигляді

- Сплата податків (фізичним особам)

- Перегляд даних СЕА ПДВ

- Інші електронні сервіси

https://cabinet.sfs.gov.ua

Електронний кабінет платника податків

- Подання податкової звітності в електронному вигляді

http://kpp.minrd.gov.ua/Publish/

PublishedApp.aspx

Інформація з реєстрів

- Дані про взяття на облік платників

- Реєстр страхувальників

- Дані реєстру платників ПДВ

- Реєстр платників єдиного податку

- Інформація про РРО

- Інформація про книги ОРО

- Дані реєстру платників акцизного податку з пального

- Реєстр осіб, які здійснюють операції з товарами

https://cabinet.sfs.gov.ua/cabinet/ faces/public/reestr.jspx

 

 

Митна статистика

- Зведені дані митної статистики зовнішньої торгівлі України

http://sfs.gov.ua/ms/

Дізнайся більше про свого бізнес-партнера

- Перевірка потенційних бізнес-партнерів щодо сумлінності сплати податків до бюджету

http://sfs.gov.ua/businesspartner

Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс

- Запитання – відповіді з Бази знань

- Нормативні та інформаційні документи

- Письмові консультації

- Коментарі та пропозиції, актуальні запитання

http://zir.sfs.gov.ua/

 

Антикорупційний сервіс "Пульс"

- Можливість цілодобового повідомлення про неправомірні дії або бездіяльність працівників ДФС

http://sfs.gov.ua/others/puls-

 

Акредитований центр сертифікації ключів

- Надання послуг електронного цифрового підпису

http://acskidd.gov.ua/

Електронна звітність

Спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності до "Єдиного вікна подання електронної звітності"

Підтримка користувачів

http://sfs.gov.ua/elektronna-zvitnist/

 

   

Електронна митниця

- Інформація щодо багатофункціональної комплексної системи "Електронна митниця"

http://sfs.gov.ua/baneryi/

mitne-oformlennya/

subektam-zed/elektronna-mitnitsya/

Дані Реєстрів волонтерів АТО

-  Інформація про фізичних осіб - благодійників

http://sfs.gov.ua/volontery

Декларування громадян

-  Податкова декларація про майновий стан і доходи

http://sfs.gov.ua/others/deklaruvannya-gromadyan

 

До уваги перевізників!

Для прискорення проходження товарів і транспортних засобів через українсько-білоруський кордон необхідно здійснювати завчасне формування електронної попередньої інформації про ввезення вантажів на територію Республіки Білорусь (повна інформація на сайті Державного митного комітету Республіки  Білорусь-www.gtk.gov.by).

 

З 1 липня оновлено заяви за формами № 1-ПДВ та 3-ПДВ

Наказом МФУ від 25.05.2016 р. №503 "Про затвердження змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України" внесено зміни до:

- заяви про реєстрацію платником ПДВ (форма № 1-ПДВ);

- заяви про анулювання платника ПДВ (форма № 3-ПДВ).

Отже з 1 липня 2016 року відповідні додатки до заяв "Причини реєстрації платником податку на додану вартість або критерії, за якими платник відповідає вимогам розділу V Кодексу" та "Причини анулювання реєстрації платника податку на додану вартість" подавати не потрібно.

 

ІІ. Інформація для бухгалтерів

Порядок для коригування показників акцизної накладної

Якщо у розрахунку коригування акцизної накладної, складеному до акцизних накладних з реалізації пального платникам податку, передбачається збільшення обсягів реалізованого пального або якщо коригування показників не змінює обсягу реалізованого пального, розрахунок коригування акцизної накладної складається та реєструється в ЄРАН особою, що реалізує пальне, в порядку, передбаченому для акцизних накладних (п. 5 розділу ІІІ Порядку №218).

Якщо у розрахунку коригування акцизної накладної, складеному до акцизних накладних з реалізації пального платникам податку, передбачається зменшення обсягів реалізованого пального, особа, що реалізує пальне, складає розрахунок коригування акцизної накладної та направляє його отримувачу пального, який здійснює реєстрацію такого розрахунку в ЄРАН.

При цьому особа, що реалізує пальне, має право зменшити обсяг реалізованого пального у податковій декларації за таким розрахунком коригування після його реєстрації в ЄРАН отримувачем пального (п. 6 розділу ІІІ Порядку №218).

 

П’ятнадцять робочих днів - для видачі акту звірки

З метою обліку нарахованих і сплачених сум податків, зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску органами ДФС відкриваються інтегровані картки платників за кожним платником та кожним видом платежу, які повинні сплачуватися такими платниками.

За письмовою заявою суб’єкта господарювання, щодо якого відкрито ІКП, надається письмовий документ щодо стану розрахунків цього платника за податками, зборами та єдиним внеском на загальнообов’язкове державне соціальне страхування у довільній формі. Такий письмовий документ видається не пізніше п’ятнадцяти робочих днів з дня отримання заяви, в якій суб’єктом господарювання зазначено платежі і період щодо яких здійснюється звірка стану розрахунків з бюджетами, а також нараховані і сплачені суми по цих платежах за вказаний період.

 

Повідомляти про штраф фіскальні органи будуть за новою формою

12.07.2016 року набрав чинності наказ Мінфіну від 23.05.2016 №498 яким внесено зміни до Порядку надіслання контролюючими органами податкових повідомлень-рішень платникам податків.

Порядок доповнено новою формою податкового повідомлення-рішення – «ПН», яке складається контролюючими органами та надсилається платникам податків у разі виявлення помилок при зазначенні обов’язкових реквізитів податкових накладних, передбачених п. 201.1 ст. 201 ПКУ та формою податкового повідомлення-рішення - «ПС», що надсилається платникам податків при застосуванні до них штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) за порушення податкового законодавства (крім штрафних (фінансових) санкцій (штрафів), визначених іншими формами податкових повідомлень-рішень).

За порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності платникам податків буде надсилатись податкове повідомлення-рішення за формою «С». Повідомлення-рішення за формою «У» вилучено.

З оновленим текстом Порядку можна ознайомитись у розділі «Нормативні та інформаційні документи» Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу .

 

Чи можливо відмовитися від податкової пільги, що надана безпосередньо такій особі (крім податкової пільги з ПДВ та акцизного податку), та як?

Юридична особа, якій безпосередньо надана податкова пільга, вправі відмовитися від використання податкової пільги чи зупинити її використання на один або декілька податкових періодів, повідомивши про своє рішення письмово контролюючий орган за місцем податкової реєстрації.

Платник податків також вправі відмовитися від використання податкової пільги чи зупинити її використання на один або декілька податкових періодів. Податкові пільги, не використані платником податків, не можуть бути перенесені на інші податкові періоди, зараховані в рахунок майбутніх платежів з податків та зборів або відшкодовані з бюджету.

 

Під час перевірки   не заборонено використовувати відео- та аудіозасоби

Законодавством не заборонено платникам податків здійснювати під час проведення перевірки та/або розгляду заперечень до акту перевірки відео- та аудіозапис.

Водночас здійснення аудіо- та відео фіксації працівників контролюючих органів з порушенням норм законодавства позбавляє можливості використання такої фіксації як належного та допустимого доказу порушення прав у суді.

 

Чи може бути відмовлено у прийнятті податкової декларації, якщо вона подана без додатків?

Контролюючий орган зобов’язаний надати платнику податків письмове повідомлення про відмову у прийнятті податкової декларації, якщо така декларації подана без додатків, обов’язковість подання яких передбачена законодавством.

 

Документи, пов’язані з обчисленням і сплатою податків і зборів,

зберігаються 3 роки

Документи, пов’язані з обчисленням і сплатою податків і зборів, повинні зберігатися 3роки. Після закінчення строків зберігання документів суб’єкт господарювання в установленому законодавством порядку передає їх до архіву.

Разом з тим, якщо зазначені вище документи пов’язані з предметом перевірки, проведенням процедури адміністративного оскарження, прийнятого за її результатами податкового повідомлення-рішення або судового розгляду, то такі документи повинні зберігатися до закінчення перевірки та передбаченого законом строку оскарження прийнятих за її результатами рішень та/або вирішення справи судом, але не менш як 1095 днів з дня подання податкової звітності.

 

Підтверджуємо статуснеприбутківця

Кабмін Постановою від 13.07.2016р. №440 затвердив Порядок ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру.

Відповідно до нових вимог, ДФС протягом двох місяців надсилає неприбутковій організації письмовий запит щодо відповідності неприбуткової організації вимогам, встановленим п. 133.4 ПКУ, надання завірених копій установчих документів організації (крім тих, що оприлюднені на порталі електронних сервісів відповідно до Закону "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань"), а для житлово-будівельних кооперативів також завірених ними копій документів, що підтверджують дату прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом житлового будинку та факт спорудження або придбання такого будинку житлово-будівельним (житловим) кооперативом. Термін надання інформації -  місяць.

Протягом наступного місяця  у разі відповідності установчих документів діючим вимогам така організація включається до нового Реєстру неприбуткових установ та організацій. У разі невідповідності установчих документів, організаціям надсилається відповідне повідомлення.

Неприбуткові організації, які до 1 січня 2017 р. не привели свої установчі документи у відповідність та не надали копії таких документів контролюючому органу, виключаються після 1 січня 2017 р. з Реєстру неприбуткових установ та організацій.

Вода для миття обладнання чи інвентарю підпадає під санітарно-гігієнічні потреби?

Не є платниками рентної плати за спец використання води водокористувачі, які використовують воду виключно для задоволення питних і санітарно-гігієнічних потреб населення, у тому числі для задоволення виключно власних питних і санітарно-гігієнічних потреб юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та платників єдиного податку (п 255.2 ПКУ).

Для цілей ст. 255 ПКУ під терміном «санітарно-гігієнічні потреби» слід розуміти використання води в туалетних, душових, ванних кімнатах і умивальниках та використання для утримання приміщень у належному санітарно-гігієнічному стані. Під використанням води для утримання приміщень у належному санітарно-гігієнічному стані слід розуміти використання води для підтримання чистоти безпосередньо в будівлях (зокрема, миття підлоги, вікон, стін, підвіконня).

Оскільки торговельне та механічне обладнання, вітрини та інвентар, що знаходяться в приміщеннях, не належать до категорії будівлі чи будівельних елементів, використання води для миття обладнання, вітрин та інвентарю не є використанням води для санітарно-гігієнічних потреб.

Вживаний транспортний засіб: особливості оподаткування ПДВ

У листі ДФС України від 18.07.2016 №24269/7/99-99-15-03-02-17 роз’яснено поняття „вживаний транспортний засіб”, звернено увагу на порядок визначення бази оподаткування ПДВ при здійсненні платником податку операцій з постачання вживаних транспортних засобів та визначення бази оподаткування ПДВ та податкових зобов’язань з ПДВ при здійсненні платником податку операцій з постачання вживаних транспортних засобів, придбаних у лізингової компанії (лізингодавця) – платника ПДВ, які були раніше повернуті фізичними особами – неплатниками ПДВ (лізингоодержувачами) у зв’язку з невиконанням умов договору.

Нематеріальні активи: що амортизують та в які строки

Згідно з п.п. 138.3.4 п. 138.3 ст. 138 Податкового кодексу України визначено строки нарахування амортизації нематеріальних активів:

- група 1 - права користування природними ресурсами (право користування надрами, іншими ресурсами природного середовища, геологічною та іншою інформацією про природне середовище). Строк дії права користування - відповідно до правовстановлюючого документа;

- група 2 - права користування майном (право користування земельною ділянкою, крім права постійного користування земельною ділянкою відповідно до закону, право користування будівлею, право на оренду приміщень тощо). Строк дії права користування - відповідно до правовстановлюючого документа;

- група 3 - права на комерційні позначення (права на торговельні марки (знаки для товарів і послуг), комерційні (фірмові) найменування тощо), крім тих, витрати на придбання яких визнаються роялті. Строк дії права користування - відповідно до правовстановлюючого документа;

- група 4 - права на об’єкти промислової власності (право на винаходи, корисні моделі, промислові зразки, сорти рослин, породи тварин, компонування (топографії) інтегральних мікросхем, комерційні таємниці, в тому числі ноу-хау, захист від недобросовісної конкуренції тощо), крім тих, витрати на придбання яких визнаються роялті. Строк дії права користування - відповідно до правовстановлюючого документа, але не менш як 5 років;

- група 5 - авторське право та суміжні з ним права (право на літературні, художні, музичні твори, комп’ютерні програми, програми для електронно-обчислювальних машин, компіляції даних (баз даних), фонограми, відеограми, передач (програми) організацій мовлення тощо), крім тих, витрати на придбання яких визнаються роялті. Строк дії права користування - відповідно до правовстановлюючого документа, але не менш як 2 роки;

- група 6 - інші нематеріальні активи (право на ведення діяльності, використання економічних та інших привілеїв тощо). Строк дії права користування - відповідно до правовстановлюючого документа.

Відзначимо, якщо відповідно до правовстановлюючого документа строк дії права користування нематеріального активу не встановлено, такий строк корисного використання визначається платником податку самостійно, але не може становити менше двох та більше 10 років.

Платник єдиного податку 3 групи тимчасово припинив діяльність,

чи сплачувати земельний податок?

Особливості справляння земельного податку суб’єктами господарювання, які застосовують спрощену систему оподаткування  встановлено главою 1 розділу XIV ПКУ (п. 269.2 ст. 269 ПКУ).

Зокрема, юридичні особи – платники єдиного податку звільняються від обов’язку нарахування, сплати та подання податкової звітності з податку на майно (в частині земельного податку), крім земельного податку за земельні ділянки, що не використовуються платниками єдиного податку 3 групи для провадження господарської діяльності (п.п. 4 п. 297.1 ст. 297 ПКУ).Зазначена норма розповсюджується на юридичну особу у разі тимчасового припинення нею господарської діяльності.

Тобто,єдиною умовою звільнення юрособи – платника єдиного податку 3 групи від сплати земельного податку є не результати фінансово-господарської діяльності, а безпосереднє використання земельних ділянок для здійснення цієї діяльності.

Про стягнення коштів у системі електронного адміністрування ПДВ

У разі недостатності коштів на електронному рахунку платника податку для сплати до бюджету узгоджених податкових зобов’язань:

  1. платник податку у строки, встановлені ПКУ для самостійної сплати податкових зобов’язань, перераховує на електронний рахунок необхідні кошти з власного поточного рахунка;

2)Казначейство перераховує кошти в межах їх залишку на такому рахунку. При цьому залишок узгоджених податкових зобов’язань платника податку, не сплачений до бюджету та/або на поточний рахунок обліковується Казначейством до виконання в повному обсязі шляхом перерахування до бюджету та/або на поточний рахунок відповідно до п. 209.18 ст. 209 ПКУ коштів, що перераховуються на електронний рахунок.

Таким чином, для погашення податкового боргу з ПДВ, що виник у зв’язку з недостатністю коштів на рахунку в системі електронного адміністрування ПДВ, платник податку повинен поповнити свій електронний рахунок в системі електронного адміністрування ПДВ. По мірі надходження коштів на електронний рахунок Казначейством такі кошти перераховуються до бюджету та зараховуються в рахунок погашення податкового боргу з ПДВ.

 

Довіреність на укладення договору про надання послуг електронного цифрового підпису повинна бути посвідчена нотаріально

Представництво юридичних осіб (за винятком органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій державної форми власності), фізичних осіб – підприємців, фізичних осіб та осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, в АЦСК ІДД ДФС здійснюється особисто або виключно на підставі довіреності, посвідченої нотаріально. Зазначена довіреність повинна бути оформлена на номерному бланку суворої звітності.

Якщо реєстраційні документи заявника підписані представником,  то у довіреності повинно бути додатково обумовлено наділення представника повноваженнями укладати від імені заявника договір про надання послуг електронного цифрового підпису.

Заявник наділяє представника відповідними повноваженнями для отримання послуг електронного цифрового підпису (подання до відокремлених пунктів реєстрації реєстраційних документів заявника, вчинення необхідних реєстраційних дій, генерація особистих ключів заявника, блокування, поновлення, скасування посилених сертифікатів тощо).

 

Податковий кредит та касовий метод податкового обліку за податковими накладними, що  складені після 1095 днів

Платник податку, що застосовує касовий метод податкового обліку, при погашенні кредиторської заборгованості за придбані товари/послуги шляхом проведення розрахунків з постачальниками має право протягом 60 календарних днів з дати списання коштів з банківського рахунка такого платника ПДВ віднести до складу податкового кредиту суми ПДВ за податковими накладними, що були отримані ним при придбанні товарів/послуг у минулих роках, включаючи випадки, коли з дати складання таких накладних минуло більше 1095 днів.

 

Дивіденди, виплачені у товарній формі оподатковуються ПДВ за ставкою 20%

Суми дивідендів, виплачені емітентом у грошовій формі або у вигляді цінних паперів, не є об'єктом оподаткування ПДВ. Якщо виплата дивідендів проводиться у товарній формі (продукцією, товарами), то така операція оподатковується ПДВ на загальних підставах як продаж товарів.

Тобто виплата дивідендів у натуральній формі оподатковується ПДВ у загальному порядку за ставкою 20 %.

При цьому емітент, який виплачує дивіденди у товарній формі, має скласти податкову накладну в електронній формі, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та включити суму ПДВ до податкових зобов'язань звітного періоду.

 

ЄСВ  на суму компенсації за невикористану відпустку

Суми грошових компенсацій за невикористані щорічні (основну та додаткову) відпустки, нараховані роботодавцем працівнику у місяці звільнення, є базою нарахування ЄСВ.

При цьому, у разі нарахування роботодавцем зазначених сум компенсацій працівнику після його звільнення єдиний внесок на такі суми не нараховується та, відповідно і не сплачується, оскільки, підприємство після звільнення працівника не несе обов’язку страхувальника, а відповідно і платника страхових внесків.

 

Якщо особа, що  реалізує пальне порушує порядок  реєстрації акцизної накладної в ЄРАП

У разі порушення особою, яка реалізує пальне, порядку заповнення та/або порядку реєстрації акцизної накладної в Єдиному реєстрі акцизних накладних отримувач пального має право протягом 60 календарних днів, що настають за днем реалізації пального, подати до контролюючого органу заяву із скаргою на таку особу, яка реалізує пальне.

 

Допуск працівника до роботи без повідомлення ДФС є триваючим порушенням

Фактичний допуск працівника до роботи без повідомлення ДФС при тому, що особа продовжує працювати, є триваючим порушенням. Тому до адміністративної відповідальності за таке правопорушення можуть притягнути не пізніш як через два місяці з дня його виявлення.

Вказане правопорушення передбачений штраф розміром від 500 до 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 8500 до 17 000 грн.). У разі повторного порушення — від 1000 до 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 17 000 до 34 000 грн.).

Лист Держпраці від 29.04.2016 р. № 5043/4/4.1-ДП-16


ЄСВ  за неповний робочий місяць

 Найманим працівникам за основним місцем роботи, які після виходу з будь-якої відпустки, визначеної ст. 4 Закону України «Про відпустки» (крім відпустки без збереження заробітної плати відповідно до п. 18 ч. 1 ст. 25 цього Закону), відпрацювали неповний місяць, в якому загальна сума нарахованого доходу за місяць не перевищує розміру мінімальної зарплати, сума єдиного внеску розраховується як добуток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід, та ставки єдиного внеску у розмірі 22%.

Відображення у звітності операцій з експорту сільгосппродукції власного виробництва

Обсяги операцій із вивезення товарів за межі митної території України, що оподатковуються за нульовою ставкою відповідно до вимог пп. 195.1.1 ПКУ,  та відображаються в рядку 2 декларації з ПДВ (0121).

Рядок 2 декларації 0121 дорівнює сумі значень рядків 2 таблиць 1–3 (ДС 10) (дод.10). Суми ПДВ, включені до податкового кредиту за операціями сільгосппідприємств із вивезення сільгосппродукції в митному режимі експорту, відображаються в рядку 14 декларації 0121 відповідно до п. 209.15.1 ПКУ.

У разі прийняття рішення про бюджетне відшкодування значення цього рядка переноситься з рядка 14 декларації 0121 до рядка 14 декларації 0110.

Пунктом 5 р. III Порядку № 21 визначено:

  • якщо в результаті розрахунку значення різниці між сумою податкових зобов’язань (рядок 9) декларації 0110 і податкового кредиту (рядок 17) декларації 0110 отримано від’ємне значення, то заповнюється рядок 19 декларації 0110. Сума, обчислена відповідно до п. 2001.3  ПКУ на момент подання податкової декларації, зазначається у відповідному службовому полі в рядку 19.1 декларації 0110;
  • сума від’ємного значення, що не перевищує суми, обчисленої відповідно до п. 2001.3 ПКУ на момент подання податкової декларації (рядок 19 - рядок 19.1), зазначається в рядку 20 декларації 0110;
  • сума від’ємного значення (рядок 20 у декларації 0110), що підлягає бюджетному відшкодуванню (відображається в рядку 20.2) на рахунок платника в банк, відображається в рядку 20.2.1 декларації 0110.

Платники податку, які відповідно до ст. 200 ПКУ мають право на бюджетне відшкодування ПДВ, здійснюють розрахунок бюджетного відшкодування та додають до декларації 0110 дод. 3 і дод. 4.

Якщо платником не прийнято рішення про бюджетне відшкодування, суми ПДВ, включені до податкового кредиту за операціями сільгосппідприємств із вивезення сільгосппродукції в митному режимі експорту, відображаються в рядку 14 декларації 0121.

Рядок 19 декларації 0121 (від’ємне значення) дорівнює сумі значень рядків 14 таблиць 1–3 дод.10 та переноситься до рядка 21 декларації 0121. Рядки 19.1, 20, 20.1, 20.2, 20.2.1, 20.2.2, 20.3 у декларації 0121 не заповнюються.

Сума від’ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду, відображається в рядку 21 та переноситься до рядка 16.1 наступного звітного (податкового) періоду.

У декларації 0121 – 0123/0130 до рядка 21 переноситься значення рядка 19.

Лист ГУ ДФС у Київській області від 11.07.2016 р. № 1575/10/10-36-12-02.

Якщо єдиноподатник четвертої групи надає землю в оренду

До декларації платника єдиного податку четвертої групи (орендодавця) включаються площі сільськогосподарських угідь та/або земель водного фонду, що надані ним у користування за договором оренди (суборенди) платнику єдиного податку четвертої групи (орендарю). Якщо площі сільськогосподарських угідь та/або земель водного фонду надаються платником єдиного податку четвертої групи (орендодавцем) в користування за договором оренди (суборенди) іншому суб’єкту господарювання — неплатнику єдиного податку четвертої групи (орендарю), то площі таких земельних ділянок не включаються до декларації платника єдиного податку четвертої групи (орендодавця). При цьому за такі земельні ділянки, що не використовуються платником єдиного податку четвертої групи для ведення сільськогосподарського товаровиробництва, орендодавець сплачує земельний податок на загальних умовах.

Вимоги до первинних документів в електронній формі

Оригіналом електронного документа вважається електронний примірник документа з обов’язковими реквізитами, у т. ч. з електронним цифровим підписом автора. У разі надсилання електронного документа кільком адресатам або його зберігання на кількох електронних носіях інформації кожний з електронних примірників вважається оригіналом електронного документа. Тож, якщо автором створюються ідентичні за документарною інформацією та реквізитами електронний документ та документ на папері, кожен з документів є оригіналом і має однакову юридичну силу. Причому оригінал електронного документа має давати змогу довести його цілісність та справжність у порядку, визначеному законодавством. У визначених законодавством випадках він може бути пред’явлений у візуальній формі відображення, в т. ч. у паперовій копії.

ІІІ. Лозівська ОДПІ: інформація для підприємців та громадян

Сплата ЄСВ новоствореними платниками єдиного податку

Новостворені фізичні особи-підприємці платники єдиного податку сплачують за себе єдиний внесок в розмірі, який самостійно визначили, але не менше мінімального страхового внеску на місяць, в термін до 20 числа місяця, що настає за звітним кварталом.

При цьому платники можуть сплачувати єдиний внесок у вигляді авансових платежів до 20 числа кожного місяця поточного кварталу, які враховуються ними при остаточному розрахунку, що здійснюється за календарний квартал.

 

Пільги при нарахуванні податку на нерухомість

Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки для фізичних осіб у 2016 році, за звітний 2015 рік  нараховується органами ДФС за місцем податкової адреси громадян виходячи із сумарної загальної площі об’єктів житлової нерухомості, у т.ч. їх частки за ставками, встановленими рішенням сільської, селищної або міської ради на 2015 рік.

База оподаткування об’єкта/об’єктів житлової нерухомості, в т.ч. їх часток, що перебувають у власності платника податку, зменшується:

а) для квартири/квартир незалежно від їх кількості – на 60 м2;

б) для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості – на 120 м2;

в) для різних типів об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток), – на 180 м2.

Таке зменшення надається один раз за кожний базовий податковий (звітний) період (рік). Сільські, селищні, міські ради можуть збільшувати граничну межу житлової нерухомості, на яку зменшується база оподаткування.

Пільги з податку, що сплачується на відповідній території з об’єктів житлової нерухомості, для фізичних осіб не надаються на:

- об’єкт оподаткування, якщо його площа перевищує 5-кратний розмір неоподатковуваної площі, затвердженої рішенням органів місцевого самоврядування;

- об’єкти оподаткування, що використовуються їх власниками з метою одержання доходів (здаються в оренду, лізинг, позичку, використовуються у підприємницькій діяльності).

Щодо звірки даних з податку на нерухоме майно

Платники податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем проживання (реєстрації) для проведення звірки даних щодо:

- об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку;

- розміру загальної площі об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку;

- права на користування пільгою із сплати податку; а також ставки та нарахованої суми податку.

У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема, документів на право власності, контролюючий орган за місцем проживання (реєстрації) платника податку проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).

Оподаткування товарів, що переміщуються громадянами у несупроводжуваному багажі

Товари (крім підакцизних), сумарна фактурна вартість яких не перевищує еквівалент 150 євро, що переміщуються у несупроводжуваному багажі, підлягають усному декларуванню на підставі товаросупровідних документів та не є об’єктами оподаткування митними платежами.

Якщо сумарна фактурна вартість зазначених товарів перевищує еквівалент 150 євро, але не перевищує еквівалент 10000 євро, або такі товари переміщуються (пересилаються) без дотримання умов, передбачених ч. 5 ст. 374 Митного кодексу України, то вони підлягають письмовому декларуванню в порядку, встановленому для громадян, та оподатковуються ввізним митом за ставкою 10% та ПДВ за ставкою, встановленою ПКУ. Базою оподаткування для таких товарів є частина їх сумарної фактурної вартості, що перевищує еквівалент 150 євро.

Товари (крім підакцизних), сумарна фактурна вартість яких перевищує еквівалент 10000 євро, що переміщуються на митну територію України в несупроводжуваному багажі, підлягають декларуванню та митному оформленню з поданням митної декларації, передбаченої законодавством України для підприємств, а також дозволів (ліцензій), сертифікатів відповідності чи свідоцтв про визнання відповідності у випадках, установлених законодавством України для суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності, та оподатковуються ввізним митом за повними ставками Митного тарифу України і ПДВ за ставкою, встановленою Податковим кодексом.

Використання печатки підприємцем

Господарський кодекс України, який визначає особливості статусу громадянина як суб’єкта господарювання, не містить вимог щодо обов’язкової наявності печатки у суб’єкта господарювання.

Отже, питання використання печатки при здійсненні господарської діяльності фізичні особи – підприємці, у тому числі платники єдиного податку, вирішують особисто, в залежності від специфіки діяльності.

Нормативно-правові акти з питань оподаткування не передбачають обов’язку платника податків повідомляти фіскальні органи про отримання або знищення печатки.

Платник єдиного податку 2-ї групи  та надання послуг платникам податку на прибуток

До підприємців платників єдиного податку 2 групи належать підприємці, які здійснюють господарську діяльність з надання послуг, у тому числі побутових, платникам єдиного податку та/або населенню, виробництво та/або продаж товарів, діяльність у сфері ресторанного господарства.

Отже фізичні особи – підприємці 2-ї групи єдиного податку можуть надавати послуги тільки платникам єдиного податку та/або населенню (п. 291.4 ст. 291 ПКУ).

ПСП до вихідної допомоги у зв’язку із звільненням працівника

Фізична особа, яка отримує дохід у вигляді вихідної допомоги у зв’язку із звільненням, в тому числі при виході на пенсію має право на податкову соціальну пільгу за умови якщо розмір її місячного оподатковуваного доходу, отримуваного від одного роботодавця у вигляді заробітної плати та інших прирівняних до неї виплат, не перевищує граничного розміру для отримання податкової соціальної пільги.


Як врахувати витрати при визначені чистого доходу підприємцю при проведенні взаємозаліку

Негрошова форма операції передбачає проведення розрахунків за товари (роботи, послуги) у будь-якій формі, іншій, ніж гроші, такі операції оформлюється документально та відображаються у Книзі обліку доходів і витрат.

 При цьому, фізична особа - підприємець на загальній системі оподаткування, у разі проведення товарообмінних (батерних) операцій або взаємозаліку, при визначенні чистого доходу включає до складу витрат вартість відвантаженого товару, наданих (робіт, послуг), які документально підтверджує та відображає у Книзі обліку доходів і витрат.

Відповідальність  громадян за несплату або несвоєчасну сплату земельного податку

Якщо громадяни протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення не сплачують узгоджену суму грошового зобов’язання з плати за землю, такі платники податків притягуються до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:

-  при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;

-  при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.

На суму податкового зобов’язання з плати за землю, не сплаченого протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення, нараховується пеня у порядку, визначеному ст.129 Податкового кодексу України.

« повернутися до списку новин