Близнюкiвська районна рада
Близнюківський район, Харківська область

ЛОЗІВСЬКА ОДПІ ІНФОРМУЄ

Картинки по запросу прослушка

Інформація щодо діяльності Лозівської ОДПІ та органів ДФС України

В Україну намагалися ввезти шпигунські пристрої

В пункті пропуску «Тополі» в ході спільних оперативних заходів співробітниками Харківської митниці ДФС та УСБУ в Харківській області було виявлено 8 брелоків, які можуть являтися спеціальними технічними засобами негласного отримання інформації.

Предмети правопорушення були приховані у валізі серед особистих речей громадянина України, який прямував до України потягом сполученням «Баку-Харків».

За даним фактом складений протокол про порушення митних правил за частиною 1 статті 483 Митного кодексу України.

 

Податковою міліцією Харківщини викрито канал постачання смертельного фальсифікату

ДФС у Харківській області розслідується кримінальна справа за ст.204 ч.3 КК України за фактом незаконного виготовлення, зберігання, збуту підакцизних товарів,  що призвело до отруєння людей.

На даний час задіяний весь особовий склад податкової міліції Харківської області. Оперативно-розшукові та слідчі заходи здійснюються спільно з працівниками прокуратури, СБУ, Національної поліції.

В ході зазначених дій проведено понад 10 невідкладних обшуків, допитано більше 30 осіб, вилучається фальсифікована лікеро-горілчана продукція.

На даний час вже встановлені канали постачання недоброякісної сировини, яка спричинила отруєння  зі смертельними наслідками. Слідчі дії тривають.

 

Центрами обслуговування платників Лозівської ОДПІ надано більше 7 тисяч адміністративних послуг

З початку року до Центрів обслуговування платників податків звернулося 88699 платників податків.

Зокрема, найбільше протягом січня-серпня 2016 року до Центрів зверталися щодо отримання картки платників податків та внесення даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків (4493), надання витягу з реєстру платників єдиного податку ( 644) та реєстрації РРО та КОРО (543), книги обліку доходів та витрат (397).

 

Спрощенці збільшили сплату єдиного податку на 49 відсотків

Протягом січня-серпня поточного року платниками єдиного податку сплачено  понад 33,8 млн.грн.  Порівняно з минулим роком надходження податку зросли на 48,6 %. За аналогічний період 2015 року від платників на спрощеній системі оподаткування надійшло майже 22,7 млн.грн.

У переважній більшості спрощену систему оподаткування використовують фізособи-підприємці. З початку року вони спрямували до місцевих бюджетів майже 15,2 млн.грн. Порівняно з січнем-серпнем минулого року сплата податку фізичними особами зросла на 4,4 млн.грн.

За 8 місяців 2016 року юридичними особами 3 групи сплачено майже 4,4 млн.грн., що на 1,9 млн.грн.  більше ніж за аналогічний період минулого року.

Платниками 4 групи сплачено до бюджету 14,2млн.грн. єдиного податку, що майже на 4,7 млн.грн. перевищує минулорічні надходження.

 

Проект наказу МФУ щодо змін Порядку обліку платників та реєстрації платників ПДВ

 На веб-порталі ДФС (www.sfs.gov.ua) у підрозділі «Проекти регуляторних актів» розділу «Регуляторна політика» розміщено проект наказу «Про затвердження змін до Порядку обліку платників податків і зборів та Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість».

1. Проектом скасовуються довідки, що надавались податковими органами:

- довідка про взяття на облік платника податків (ф. № 4-ОПП). Для платника податків, відомості щодо якого не підлягають включенню до ЄДР, запроваджується нова довідка про взяття на облік (ф. № 34-ОПП).

- повідомлення про взяття на облік за неосновним місцем обліку (ф. № 16-ОПП).

2. Для взяття платника на облік за неосновним місцем обліку,  затверджується нова форма заяви (ф. № 17-ОПП), в якій зазначаються тільки контролюючі органи, в яких платник бажає стати на облік за неосновним місцем обліку. Така заява може бути подана до контролюючого органу як за неосновним місцем обліку, так й за основним місцем обліку.

Передбачається взяття на облік за неосновним місцем обліку також на підставі повідомлення про об'єкти оподаткування або об'єкти, пов'язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (ф. № 20-ОПП), яке подається до контролюючого органу за основним місцем обліку.

3. Проектом вносяться зміни до заяви про взяття на облік (ф. № 1-ОПП), згідно з якими при призначенні/зміні бухгалтера необхідно заповнювати тільки розділ, що стосується даних про бухгалтера.

4. Cпрощується форма реєстраційної заяви платника ПДВ (ф. № 1-ПДВ). Виключено відомості щодо: найменування контролюючого органу, де здійснюється реєстрація або перереєстрація платника; місцезнаходження (місця проживання) платника при первинній реєстрації платником ПДВ; контактних телефонів заявника та відповідальних осіб платника (для юридичних осіб); кількості працюючих тощо.

Новою формою заяви передбачено, що у разі добровільної реєстрації платником ПДВ або у разі перереєстрації платником ПДВ особа подає лише один (перший) аркуш заяви. Два аркуші заяви подаються лише при обов’язковій реєстрації, а також при реєстрації платниками ПДВ інвесторів (операторів) за угодою про розподіл продукції, учасників договору про спільну діяльність, управителів майна.

Зауваження та пропозиції до Проекту приймаються на адресу розробника поштову – 04655, Львівська площа, буд. 8, Державна фіскальна служба України, Департамент обслуговування платників та електронну – oblik@sfs.gov.ua, а також на адресу поштову Державної регуляторної служби України –01011, м. Київ, вул. Арсенальна, буд. 9/11. 

 

Реєстр неприбуткових організацій та установ в Електронному кабінеті платника

Державна фіскальна служба України доопрацьовано електронний сервіс  «Електронний кабінет платника» в частині розширення функціональних можливостей режиму «Інформація з реєстрів».

Зокрема, створено нову вкладку «Реєстр неприбуткових організацій та установ», що забезпечує оприлюднення та пошук даних щодо платників податків, яких включено до нового Реєстру неприбуткових установ та організацій.   За допомогою електронного сервісу «Електронний кабінет платника» (оновлена версія) буде надано можливість подання реєстраційної заяви за формою 1-РН в електронному вигляді.

Звертаємо увагу, що реєстраційна заява за ф.№1-РН може бути подана засобами електронного зв'язку в електронному вигляді, якщо установчі документи неприбуткової організації оприлюдненні на порталі електронних сервісів відповідно до Закону України  «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань».

Нагадуємо, що інформація з реєстрів ДФС, яка є відкритою та загальнодоступною, оприлюднюється у відкритій частині електронного сервісу «Електронний кабінет платника» в режимі реального часу. Користувачі мають можливість завантажити, зберегти та роздрукувати оприлюднену інформацію.

 

Оновлено реєстр реєстраторів розрахункових операцій

Наказом Державної фіскальної служби України від 28.09.2016 № 813 затверджено новий Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій.

 

Договір про визнання електронних документів укладається платником податків

з органом ДФС лише один раз

З метою покращення сервісного обслуговування платників при поданні податкових документів в електронній формі Державною фіскальною службою України доопрацьовано електронний сервіс «Реєстрація договорів про визнання електронних документів».

Договір про визнання електронних документів укладається відповідно до положень Порядку підготовки та подання податкової звітності в електронному вигляді, яка надсилається засобами телекомунікаційного зв’язку, затвердженого наказом ДПА України від 10.04.2008 № 233.

ДФС спрощено процес укладання Договорів про визнання електронних документів з територіальними органами ДФС, а саме, починаючи з 25 листопада 2015 року, платником податків укладається один Договір з територіальним органом ДФС за основним місцем обліку. До Договору додаються посилені сертифікати відкритих ключів. Для формування та подання Договору розроблено новий електронний формат за кодом J1391004.  Договір з органом ДФС за неосновним місцем обліку не укладається.

 

Чи скасовуються сертифікати ЕЦП  у разі зміни відомостей у посиленому сертифікаті?

Підпунктом 6.6.2 п. 6.6 розд. 6 Регламенту Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (далі – АЦСК ІДД ДФС) визначено, що клієнт зобов’язаний невідкладно звернутися до АЦСК ІДД ДФС за скасуванням посиленого сертифікату, зокрема у разі:

зміни відомостей, зазначених у посиленому сертифікаті: переведення на іншу посаду або звільнення з роботи підписувача (для посилених сертифікатів, в яких зазначена посада його власника), зміна прізвища підписувача;

виявлення помилок у реквізитах посиленого сертифіката тощо.

Крім того, відповідно до пп. 3.4.6 п. 3.4 розд. 3 Договору про надання послуг електронного цифрового підпису, затвердженого наказом Інформаційно-довідкового департаменту ДФС від 17.02.2015 № 15, замовник (особа, що приєдналась до зазначеного Договору) зобов’язується негайно інформувати виконавця (Інформаційно-довідковий департамент ДФС) про факти виявлення.

 

ІІ. Інформація для бухгалтерів

Податкові перевірки - тривалість проведення та умови продовження

Відповідно до положень Податкового кодексу, документальні перевірки проводяться виключно на підставі рішення керівника контролюючого органу, оформленого наказом, та у визначені Кодексом терміни.

Тривалість документальних планових перевірок не більше перевищувати 30 робочих днів для великих платників податків, щодо суб'єктів малого підприємництва - 10 робочих днів, інших платників податків - 20 робочих днів. Продовження строків проведення перевірок за рішенням керівника контролюючого органу не більш як на 15 робочих днів для великих платників податків, щодо суб'єктів малого підприємництва - не більш як на 5 робочих днів, інших платників податків - не більш як на 10 робочих днів.

Тривалість документальних позапланових перевірок не повинна перевищувати 15 робочих днів для великих платників податків, щодо суб'єктів малого підприємництва - 5 робочих днів, інших платників податків - 10 робочих днів. Продовжується строк їх проведення за рішенням керівника контролюючого органу не більш як на 10 робочих днів для великих платників податків, щодо суб'єктів малого підприємництва - не більш як на 2 робочих дні, інших платників податків - не більш як на 5 робочих днів.

У разі втрати або пошкодження первинних документів бухгалтерського обліку, терміни проведення таких перевірок переносяться до дати відновлення та надання документів до перевірки, а якщо оригінали документів з питань обчислення і сплати податків було вилучено правоохоронними органами - до дати отримання копій документів або забезпечення доступу до них.

Результати зазначених перевірок оформлюються у формі акта (у разі встановлення під час перевірки порушень) або довідки (якщо такі порушення відсутні), які складаються у двох примірниках, підписуються посадовими особами органу ДФС та платниками податків або їх законними представниками.

 

Про перевірки пpaвoмipнocтi нарахування бюджетного відшкодування ПДВ

З 1 лютого 2016 року скасовано норму з автоматичного бюджетного відшкодування ПДВ та запроваджено Реєстри заяв про повернення суми бюджетного відшкодування податку в хронологічному порядку відповідно до черговості внесення заяв до реєстру та для всіх без винятку платників відшкодування за наслідками 30-денної камеральної перевірки.

Бюджетне відшкодування ПДВ здійснюється в такому порядку:

  • надається заява про повернення суми ПДВ, фактично сплаченої у попередніх і звітному періодах постачальнику або до Держбюджету, відображена в податковій деклараціх, у частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до п. 2001.3 ПКУ на момент отримання контролюючим органом податкової декларації;
  • протягом 30-ти календарних днів, контролюючий орган проводить камеральну перевірку заявлених у ній даних;
  • протягом 5-ти робочих днів після до Казначейства надається висновок iз зазначенням суми, що підлягає відшкодуванню з бюджету;
  • зменшується заявлена сума бюджетного відшкодування на суму боргу (за його наявності);
  • повернення сум бюджетного відшкодування ПДВ із держбюджету відповідному платнику ПДВ.

 Лист ДФСУ від 05.09.2016 № 29613/7/99-99-12-03-02-17

 

Реалізація пального у емностях до 5 літрів

У разі реалізації пального у ємностях до 5 літрів суб’єкт господарювання повинен скласти акцизну накладну, у верхній лівій частині якої зазначається тип причини «0», якщо накладна надається отримувачу, або «1» - якщо отримувач не є платником акцизного податку з реалізації пального (кінцевий споживач та суб’єкти господарювання відсутні в Реєстрі платників акцизного податку з реалізації пального.

Лист ДФС від  21.09.2016р  № 20547/6/99-99-12-03-03-15

 

Особливості оподаткування акцизним податком залишку пального

При наявності у платника податку обсягів залишку пального, по яких не проведено інвентаризацію і по яких, відповідно до п. 9 підрозділу 5 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ, не може бути збільшено показник (∑АНакл), такі обсяги повинні при реалізації пального заноситись в Систему електронного адміністрування реалізації пального шляхом оформлення заявок на поповнення обсягу залишку пального  із сплатою акцизного податку на ці обсяги на окремий електронний рахунок, відкритий платнику в Казначействі.

 На цей рахунок таким платником перераховуються кошти у сумі, необхідній для досягнення розміру суми акцизного податку, на яку платник податку має право подати заявку на поповнення/коригування обсягу залишків пального, на які він має право зареєструвати акцизні накладні в ЄРАН.

 

Юрособа- власник свердловини, що має дозвіл на користування надрами, не може бути платником єдиного податку

Відповідно до ПКУ не можуть бути платниками єдиного податку юридичні особи, які здійснюють, зокрема, видобуток, реалізацію корисних копалин, крім реалізації корисних копалин місцевого значення.

Корисні копалини – природні мінеральні утворення органічного і неорганічного походження у надрах, у тому числі будь-які підземні води, а також техногенні мінеральні утворення в місцях видалення відходів виробництва та втрат продуктів переробки мінеральної сировини, які можуть бути використані у сфері матеріального виробництва і споживання безпосередньо або після первинної переробки.

Постановою КМУ від 12.12.94 р.  №827 затверджено перелік корисних копалин загальнодержавного та місцевого значення, відповідно до якого підземні води відносяться до корисних копалин загальнодержавного значення.

Власник спеціального дозволу на користування надрами не може дарувати, продавати або в інший спосіб відчужувати права, надані йому спеціальним дозволом на користування надрами, іншій юридичній чи фізичній особі, в тому числі передавати їх до статутних капіталів створюваних за його участю суб’єктів господарювання, а також вноситись як вклад у спільну діяльність.

Відтак юридична особа, яка є власником свердловини та має спеціальний дозвіл на користування надрами (видобуток підземної води), не може бути платником єдиного податку, у тому числі і у разі надання свердловини в оренду іншим особам.

 

Єдинники 3 групи обов’язково повинні подавати декларацію щокварталу

Спрощена система оподаткування, обліку та звітності - особливий механізм справляння податків і зборів, що встановлює заміну сплати окремих податків і зборів, встановлених п. 297.1 ст. 297 Кодексу, на сплату єдиного податку в порядку та на умовах, визначених главою 1 розділу XIV Кодексу, з одночасним веденням спрощеного обліку та звітності.

Звітним  періодом для платників єдиного податку 3 групи є календарний квартал. Податкова декларація юрособами - платниками єдиного податку 3 групи подається протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя). Платники єдиного податку 3 групи у податковій декларації відображають обсяг доходу, що оподаткований за відповідною ставкою.

Право на застосування спрощеної системи оподаткування в наступному календарному році мають платники єдиного податку за умови неперевищення протягом календарного року обсягу доходу, встановленого для відповідної групи платників єдиного податку (п. 292.16 ст. 292 ПКУ).

Норми ПКУ не містять виключення для юросіб - платників єдиного податку 3 групи щодо можливості неподання податкової звітності у разі відсутності доходу за звітний період.

 

Який порядок утримання податку на доходи при нарахуванні відсотків по депозиту

 Банк як податковий агент, що нараховує за звітний місяць проценти на суми банківських вкладних (депозитних) або поточних рахунків сплачує до Державного бюджету як за себе, так і за відокремлений підрозділ (уповноважений або не уповноважений) за своїм місцезнаходженням загальну суму податку на доходи фізичних осіб за ставкою 18%, оскільки відокремлений підрозділ здійснює діяльність від імені юридичної особи - резидента – банка і договори банківського рахунку, банківського вкладу, укладаються між банком та фізичними особами – клієнтами.

 

Уточнюємо II розділ звіту 1Ф,  якщо  неправильно відображено суму виплаченого доходу

Порядком заповнення та подання  Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (наказ Мінфіну від 13.01.15р. № 4),  передбачено надання уточнюючого податкового розрахунку. У разі зазначення недостовірних даних податковий агент зобов’язаний провести коригування зазначеної звітності.  Звіт 1-ДФ може подаватися як за звітний період, так і за попередні періоди.

Коригування показників розділу II «Військовий збір» проводиться так:  для виключення помилкового рядка з попередньо введеної інформації у рядку «Військовий збір — виключення****» потрібно повторити всі графи помилкового рядка, а в рядку «Військовий збір» відобразити правильну інформацію.

При цьому у разі якщо уточнюючий розрахунок  подається після закінчення строку його подання, то до такого платника застосовується штраф у розмірі 510 грн.

Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке саме порушення, — тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 1020 грн. (п. 119.2 ст. 119 ПКУ).

 

Кошти за надане в оренду приміщення житловий кооператив повинен спрямувати на ведення статутної діяльності

Сума коштів, отримана житловим кооперативом неприбутковою організацією від надання в оренду приміщень, не є об'єктом обкладення податком на прибуток за умови, якщо такі кошти спрямовуються на ведення його статутної діяльності.

У разі недотримання неприбутковою організацією вимог п. 133.4 ПКУ така неприбуткова організація зобов'язана подати в строк, визначений для місячного податкового (звітного) періоду, звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації за період із початку року по останній день місяця, у якому вчинено таке порушення, та зазначити суму самостійно нарахованого податкового зобов'язання з податку на прибуток. Податкове зобов'язання розраховується виходячи із суми операції нецільового використання коштів.  Лист ГУ ДФС у Харківській області від 22.09.2016 р. № 5404/10/20-40-12-03-14

 

Як можна відновити інформацію, що зберігалася у фіскальному блоці РРО, у разі виходу з ладу такого блока?

  Несправний фіскальний блок РРО не підлягає ремонту центром сервісного обслуговування. Несправний фіскальний блок РРО підлягає заміні на новий, опломбований виробником. При цьому в новому фіскальному блоці відновлюється інформація зі щомісячних звітів РРО за останні три роки.

Оскільки фіскальний блок реєстратора – це окрема конструктивна одиниця РРО, що складається з функціональних вузлів, які забезпечують керування роботою реєстратора, обробку даних усіх проведених розрахункових операцій, збереження та накопичення фіскальної інформації, то відновлення інформації, що зберігалась у фіскальному блоці РРО, у разі виходу його з ладу може здійснюватись лише виробником такого РРО.

 

Дії юридичної особи - платника єдиного податку 3-ї групи, якщо перевищено

обсяг доходу 5 млн. гривень

Для 3 групи платників єдиного податку встановлено обмеження обсягу доходу протягом календарного року до 5 млн. гривень. У разі перевищення протягом календарного року встановленого обсягу доходу платниками єдиного податку 3 групи цей платник зобов'язаний перейти на загальну систему оподаткування, - з першого числа місяця, наступного за звітним кварталом, у якому відбулося таке перевищення.

Тобто необхідно подати заяву не пізніше 20 числа місяця, наступного за календарним кварталом, у якому допущено перевищення обсягу. При цьому до суми перевищення допустимого обсягу доходу застосовується подвійний розмір ставки. Отримані доходи, що перевищують допустимі обсяги доходу та оподатковуються за подвійною ставкою, відображаються окремо у податковій декларації за звітний період, у якому відбулося таке перевищення.

Єдиний податок, нарахований на перевищення обсягу доходу, сплачується протягом 10 календарних днів після граничного строку подання податкової декларації за звітний квартал.

 

При наданні в оренду земельної ділянки пільга з земельного податку втрачається

Якщо платники земельного податку, які користуються пільгами з цього податку, надають в оренду земельні ділянки, окремі будівлі, споруди або їх частини, податок за такі земельні ділянки та земельні ділянки під такими будівлями (частинами) сплачується на загальних підставах з урахуванням прибудинкової території.

Тобто, юридичні особи, які користуються пільгами земельного податку та надають в оренду земельні ділянки, окремі будівлі, споруди або їх частини, земельний податок за площі, надані в оренду, сплачують на загальних підставах з дати укладання договору оренди.

 Ця норма не поширюється на бюджетні установи у разі надання ними будівель, споруд (їх частин) в тимчасове користування (оренду) іншим бюджетним установам, дошкільним, загальноосвітнім навчальним закладам незалежно від форм власності і джерел фінансування.

 

ЮО - платник ЄП третьої групи здійснити продаж автомобіля, який входить до складу ОЗ?

Юридична особа - платник єдиного податку третьої групи має право здійснити операцію із продажу транспортного засобу, який обліковувався на її балансі.

При цьому, при продажу основних засобів юридичними особами - платниками єдиного податку дохід визначається як сума коштів, отриманих від продажу таких основних засобів.
     Якщо основні засоби продані після їх використання протягом 12 календарних місяців з дня введення в експлуатацію, дохід визначається як різниця між сумою коштів, отриманою від продажу таких основних засобів, та їх залишковою балансовою вартістю, що склалася на день продажу.

 

Який штраф передбачено, якщо роздрукувано Z-звіт без обов’язкових реквізитів

Відсутність обов’язкового реквізиту у звітному чеку може свідчити про аналогічне порушення вимог змісту розрахункового документа (касового чека).

За порушення цих вимог передбачено відповідальність у вигляді фінансової санкції згідно з п. 1 ст. 17 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 р. № 265/95-ВР  у разі встановлення протягом календарного року в ході перевірки факту, зокрема, нероздрукування відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції:

  • учинене вперше — 1 грн;
  • за кожне наступне вчинене порушення — 100% вартості проданих з порушеннями, установленими п. 1 ст. 17 Закону про РРО, товарів (послуг).

 

ІІІ. Лозівська ОДПІ: інформація для підприємців та громадян

Скористайтесь можливістю отримати податкову знижку

Право на податкову знижку мають громадяни, які протягом 2015 року отримували дохід у вигляді заробітної плати, сплачували податок на доходи фізичних осіб та понесли витрати:

-  на навчання закладам освіти за себе або членів сім’ї першого ступеня споріднення;

-  у вигляді сплати процентів за користування іпотечним житловим кредитом;

-  на оплату вартості державних послуг, пов’язаних з усиновленням дитини;

-  на будівництво (придбання) доступного житла;

-  на переобладнання транспортного засобу, у зв‘язку з використанням біопалива;

-  інші.

Підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у декларації про майновий стан і доходи за 2015 рік, яку необхідно подати до податкової інспекції за місцем проживання (реєстрації в паспорті) до 31 грудня 2016 року. Якщо платник податку до кінця податкового року, наступного за звітним, не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься.

З подарунку вартістю більше ніж 50% мінімальної зарплати сплачується податок

До загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включається вартість дарунків (а також призів переможцям та призерам спортивних змагань), якщо їх вартість не перевищує 50% однієї мінімальної зарплати, встановленої на 1 січня звітного податкового року, за винятком грошових виплат у будь-якій сумі.

Отже, якщо вартість подарунка, який надається платнику податків не перевищує у 2016 році - 689 грн., то вона не є об'єктом оподаткування податком на доходи фізичних осіб та відображається у податковому розрахунку ф. N 1ДФ за ознакою доходу "160".

У разі якщо вартість подарунка перевищує вказаний розмір- такий подарунок є додатковим благом та  сума такого перевищення оподатковується за ставкою 18% з урахуванням підвищуючого коефіцієнта, (п. 164.5 ПКУ). У розрахунку 1-ДФ відображається за ознакою доходу "126".

 

Приватні підприємці, які здійснюють діяльність на загальній системі оподаткування авансові платежі розраховують самостійно

Відповідно до п.п. 177.5.1ст. 177 ПКУ авансові платежі з податку на доходи фізосіб розраховуються платником самостійно згідно  фактичного доходу щоквартально  та сплачуються до бюджету до 20 числа місяця, наступного за кожним календарним кварталом (до 20 квітня, до 20 липня і до 20 жовтня).

Авансовий платіж за четвертий календарний квартал не розраховується та не сплачується.

Якщо результатом розрахунку авансового платежу за відповідний календарний квартал є від’ємне значення, то авансовий платіж за такий період не сплачується.

Остаточний розрахунок податку на доходи фізичних осіб за звітний рік здійснюється самостійно згідно з даними, зазначеними в річній податковій декларації, з урахуванням сплаченого ним протягом року податку на доходи фізичних осіб на підставі документального підтвердження факту його сплати.

Надмірно сплачені суми податку підлягають зарахуванню в рахунок майбутніх платежів з цього податку або поверненню платнику податку в порядку, передбаченому ПКУ (п.п. 177.5.3 ст. 177 ПКУ).

 

Єдинники 3 групи можуть бути платниками ПДВ

Платником ПДВ, зокрема, є будь – яка особа, що зареєстрована або підлягає реєстрації як платник податку. У разі якщо загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню згідно з розд. V ПКУ, у тому числі з використанням локальної або глобальної комп’ютерної мережі, нарахована (сплачена) такій особі протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 1 млн. грн. (без ПДВ), така особа зобов’язана зареєструватися як платник податку у контролюючому органі за своїм місцезнаходженням (місцем проживання), крім осіб, що є платником єдиного податку 1 – 3  групи.

Згідно із п. 293.3 ст. 293 ПКУ відсоткова ставка єдиного податку для платників 3 групи становить:

3% доходу – у разі сплати ПДВ згідно з ПКУ;

5% доходу – у разі включення ПДВ до складу єдиного податку.

Ставка єдиного податку, визначена для 3групи у розмірі 3 відсотки, може бути обрана:

а) платником ПДВ, у разі переходу ним на спрощену систему оподаткування;

б) платником єдиного податку 3 групи (ставка 5%), у разі добровільної зміни ставки єдиного податку;

в) платник, який не зареєстрований платником ПДВ, при переході на спрощену систему оподаткування або зміни групи  єдиного податку шляхом реєстрації платником ПДВ (п. 293.8 ст. 293 ПКУ).

 

Допомога на лікування від благодійної організації не оподатковується ПДФО

Не підлягають оподаткуванню податком на доходи фізосіб кошти або вартість майна (послуг), що надаються як допомога на лікування та медичне обслуговування  за рахунок коштів благодійної організації ( п.п. 165.1.19 ст. 165 ПКУ).  Зазначена норма може бути застосована благодійною організацією за наявності підтвердних про цільовий характер надання грошових коштів на оплату лікування або медичного обслуговування (в разі здійснення попередньої оплати таких послуг) або факт надання послуг з лікування або медичного обслуговування платника податку (якщо оплата здійснюється після надання таких послуг).

Підтвердними документами можуть бути документи, що підтверджують потребу фізособи - платника податку в лікуванні та медичному обслуговуванні (зокрема, наявність та характеристики хвороби, травми, отруєння, патологічного стану платника податку), документи про надання таких послуг, що ідентифікують постачальника послуг та платника податку, якому надаються такі послуги, обсяги та вартість таких послуг: договори, платіжні та розрахункові документи, акти надання послуг, інші відповідні документи в залежності від необхідного лікування або медичного обслуговування, хвороби та її стану.

 

Як підприємцю прозвітувати про дохід, отриманий не від підприємницької діяльності

Якщо підприємець отримує інші доходи, ніж від провадження підприємницької діяльності, у межах обраних ним видів такої діяльності, такі доходи оподатковуються за загальними правилами, встановленими для платників податку – фізичних осіб.

Підприємці подають річну податкову декларацію протягом 40 календарних днів після закінчення року (пп. 49.18.5 ст. 49 ПКУ), в якій поряд з доходами від підприємницької діяльності зазначатися інші доходи отримані в Україні та іноземні доходи. Сплачується нарахована сума податкового зобов’язання, визначена у у поданій декларації, до 19 лютого.

 

Якщо єдинник  1 або 2 групи порушує умови перебування у цих групах

Платник єдиного податку 1або 2 групи для надання послуг іншим особам, ніж передбачено умовами застосування вказаних групах, повинен здійснити перехід на застосування іншої ставки (3 група єдиного податку) на умовах, встановлених п.п. 298.1.5ст. 298 ПКУ.

 Якщо платник не здійснив перехід на застосування іншої ставки та надав послуги іншим особам, ніж передбачено умовами застосування першої або другої групи платників єдиного податку, то контролюючий орган, який під час проведення перевірки виявив вищезазначені порушення, має право анулювати реєстрацію такого платника єдиного податку на підставі акта перевірки. При цьому такий платник зобов’язаний перейти на сплату інших податків і зборів, визначених ПКУ.

 

Підприємець відмовився від спрощеної системи: чи можна врахувати витрати, здійснені

до переходу на загальну систему оподаткування

Порядок оподаткування доходів фізосіб- підприємців передбачений ст. 177 ПКУ. Для підприємців на загальній системі об’єктом оподаткування є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та негрошовій формі) і документально підтвердженими витратами, пов’язаними з господарською діяльністю підприємця.

До переліку витрат, безпосередньо пов’язаних з отриманням доходів входить вартість сировини, матеріалів, товарів, що утворюють основу для виготовлення (продажу) продукції або товарів.

Датою при формуванні загального оподатковуваного доходу є дата фактичного надходження коштів на банківський рахунок (у касу) або отримання інших видів компенсацій вартості поставлених (або тих, що підлягають поставці) ним товарів, тобто застосовується касовий метод. До складу витрат включаються тільки витрати, які пов’язані з отриманням доходу та підтвердженні відповідними документами про їх оплату.

Оскільки для визначення чистого оподатковуваного доходу витрати фізособи- підприємця на загальній системі оподатковування формуються при отриманні доходу, то така фізична особа має право врахувати суму витрат, яка безпосередньо пов’язана з отриманням доходу, незалежно від того на якій системі оподаткування вони фактично були понесені.

 

Чи звільняються спрощенці від сплати єдиного внеску за періоди, в яких не отримували дохід?

Платниками ЄСВ є ФОП, в тому числі ФОП платники єдиного податку.

Єдинники  нараховують  ЄСВ за себе в сумі, що визначається ними самостійно, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, встановленої Законом № 2464. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску. Обов’язкова ставка ЄСВ дорівнює 22% бази нарахування, єдиний внесок сплачується незалежно від фінансового стану платника.

Право на звільнення від сплати ЄСВ за себе мають єдинники за умови, що вони є пенсіонерами за віком або інвалідами та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу.

 

На підставі яких документів звіряють дані щодо податку на нерухомість

У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів і даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема документів на право власності, контролюючий орган за місцем проживання (реєстрації) платника податку проводить перерахунок суми податку та надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).

Платники податку мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем проживання (реєстрації) для проведення звірки даних щодо:

  • об'єктів  та розміру житлової та/чи нежитлової нерухомості, у т.ч. їх часток, що перебувають у власності платника податку;
  • права на користування пільгою зі сплати податку;
  • розміру ставки податку;
  • нарахованої суми податку.

Складання акта звірки об’єктів нерухомого майна не передбачено (ст. 266  ПКУ).

 

Контролюючим  органои  встановлено факт отримання доходу громадянином, що не відображений у майновій декларації

У разі неподання платником податків в установлений термін податкової декларації про майновий стан і доходи (якщо таке подання є обов’язковим), контролюючий орган на підставі наявної податкової інформації за результатами документальної позапланової перевірки має право самостійно визначити суму грошових зобов’язань платника податку.

При цьому, у відповідності до п. 123.1 ст. 123 ПКУ до платника податків застосовується фінансова відповідальність (штраф у розмірі 25% або 50% суми донарахованого податкового зобов’язання) та адміністративна відповідальність.

 

З якої дати визначається термін використання легкового автомобіля з метою оподаткування транспортним податком?

Якщо на транспортні засоби уповноваженими державними органами, в тому числі іноземними, видані реєстраційні документи, що дають право їх експлуатувати, то вони вважаються використовуваними. Датою початку користування (вводу в експлуатацію) транспортних засобів, що були в користуванні та ввозяться на митну територію України, вважається дата їх першої реєстрації, визначена в реєстраційних документах, які видано уповноваженими державними органами та дають право експлуатувати ці транспортні засоби на постійній основі.

У разі відсутності реєстраційних документів першої реєстрації транспортних засобів датою початку використання транспортного засобу вважається календарна дата його виготовлення (день, місяць, рік). У разі якщо календарну дату визначити неможливо, то такою датою слід вважати 1 січня року виготовлення, зазначеного в реєстраційних документах.

 

Державне мито за посвідчення спадкового договору становить 1% від суми договору

За спадковим договором одна сторона (набувач) зобов’язується виконувати розпорядження другої сторони (відчужувача) і в разі його смерті набуває право власності на майно відчужувача.

Спадковий договір укладається у письмовій формі і підлягає нотаріальному посвідченню.

За нотаріальне посвідчення державним нотаріусом договорів відчуження житлових будинків, квартир, кімнат, дач, садових будинків, гаражів, інших об’єктів нерухомого майна, що перебувають у власності громадянина, який здійснює таке відчуження, а також за посвідчення інших договорів, що підлягають оцінці, справляється державне мито.

Розмір державного мита при нотаріальному посвідченні спадкового договору становить 1% від суми договору, але не менше одного неоподатковуваного мінімуму доходів громадян, що діє на день сплати.

 

Якщо громадянин отримав позику: що з оподаткуванням

Основна сума позики та поворотної фінансової допомоги, що отримується фізичною особою на підставі укладеного договору, протягом дії такого договору не є об'єктом (базою) оподаткування податком на доходи фізичних осіб і військовим збором.

Разом з цим, якщо позика або поворотна фінансова допомога не повертається фізичною особою у термін, який визначений договором, то сума такої позики і допомоги включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу фізичної особи як інші доходи та оподатковується податком на доходи фізичних осіб за ставкою18% і військовим збором (1,5%).

 

Чи можна отримати ідентифікаційний номер після попереднього рішення про його скасування?

Громадянин, до паспорта якого було внесено відмітку про наявність права здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта, через деякий час змінив свої переконання та бажає отримати реєстраційний номер облікової картки платника податків.

У такому випадку він має подати до контролюючого органу за своїм місцем проживання або за місцем отримання доходів  заяву в довільній формі з викладенням свого прохання анулювати попередньо внесену відмітку з метою отримання реєстраційного номера облікової картки платника податків. Разом із заявою він має пред’явити паспорт громадянина України.

Після реєстрації такої особи у Державному реєстрі  анулюється попередньо внесена до паспорта відмітка шляхом її погашення штампом ”Анульовано” або шляхом перекреслення вручну відмітки по діагоналі лінією, над якою здійснюється напис ”Анульовано”. Таке анулювання засвідчується під штампом погашення або лінією перекреслення підписом уповноваженої особи із зазначенням дати і відбитком печатки контролюючого органу, якою засвідчуються картки платників податків.

Внесення змін до Державного реєстру здійснюється протягом п’яти робочих днів від дня подання Заяви до контролюючого органу за місцем проживання фізичної особи. У разі звернення до контролюючого органу за місцем отримання доходів або за місцезнаходженням іншого об’єкта оподаткування строк внесення змін до Державного реєстру може бути продовжено до десяти робочих днів.

« повернутися до списку новин