Близнюкiвська районна рада

Інформація щодо діяльності Лозівської ОДПІ та органів ДФС України

Переглядів: 973

Картинки по запросу місцеві податки

П’ять податків, що наповнюють місцевий бюджет 

Як повідомила в.о. начальника Лозівської ОДПІ Наталія Москалець, із загальної суми, що сплачена до місцевих бюджетів в І кварталі поточного року  – 80,1 млн.грн. - на п’ятірку лідерів припадає більше 67,5 млн. грн. або 84,3%.

Основою місцевих бюджетів нашого регіону є податок на доходи фізичних осіб. Його надійшло майже  46,2 млн.грн. Цей податок стабільно забезпечує місцеві громади надходженнями.

Єдиний податок - серед лідерів податкових надходжень. За січень-березень платниками сплачено 11,2 млн. грн. єдиного податку

Третій податок – це плата за володіння або користування найбільшим багатством України – землею. За вказаний період до місцевих бюджетів платниками, що обслуговуються Лозівською ОДПІ внесено 4,6 млн.грн. плати за землю.

Акцизний податок з реалізації суб'єктами господарювання у роздрібній торгівлі підакцизних товарів вийшов на четверту позицію. Надходження за січень-березень становлять  3,8 млн.грн.

Замикає п’ятірку податок на прибуток, якого надійшло впродовж трьох місяців 1,7 млн.грн.

Стабільною є позитивна динаміка надходжень. Проти аналогічного періоду 2015 року місцеві скарбнички за І квартал 2016 рік отримали на  26,7млн. грн. податків та зборів більше.

Харків’ян лікують доктора – «нелегали» 

Лікарів, які вели прийом у приватному медичному кабінеті  в центрі міста, та при цьому не мали жодних документів, які б підтверджували їх офіційне працевлаштування, виявили харківські податківці.

Співробітники ГУ ДФС у Харківській області завітали  до медичного закладу з метою перевірки інформації громадянина, який у своєму зверненні поскаржився на порушення трудового законодавства.

Під час візиту податківці виявили 8 співробітників, хоч по звітним документам на фірмі рахувалося 5. Коли ж звернулися до власниці закладу з проханням надати документи на  інших співробітників, то жінка була  не в змозі навіть пояснити, яким же чином у неї рахується вісім співробітників замість п’яти, та як оформлені ці троє. Крім того, бізнес-вумен відмовилась надати документи навіть на оформлених працівників та всіляко перешкоджала законним діям  фахівців, уповноважених на проведення перевірки.

Усю інформацію  для відповідного реагування та вжиття заходів, податківці направили до районної прокуратури, районного відділу поліції та Територіальної інспекції з питань праці у Харківській області.

Зменшено ставку ЄСВ – створено умови для зростання зарплат!

З 1 січня 2016 року внесено зміни до Закону України від 08.07.10 р. №2464 «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування». Вказаними змінами майже вдвічі зменшено ставку ЄСВ - запроваджено єдину ставку (22 %) нарахування єдиного соціального внеску.

Зменшення ставки єдиного внеску це, перш за все, зниження податкового навантаження на фонд оплати праці, що дозволяє суб’єктам господарювання збільшувати інвестиції у виробництво, підвищувати заробітну плату. А в сукупності це призведе до підвищення ефективності виробництва, збільшення доходів підприємств, зростанню товарообігу, і, відповідно, до збільшення надходжень податків та зборів до бюджету. Отже,  держава зробила крок на зустріч бізнесу з метою легалізації робочих місць та підвищення рівня заробітної плати. 

Закликаємо суб’єктів господарювання підняти рівень заробітної плати та легалізувати робочі місця згідно з вимогами діючого законодавства. Цим кроком Ви подбаєте про добробут своїх працівників, про їх соціальний захист та гідне пенсійне забезпечення у майбутньому.

Нові можливості електронного сервісу «Електронний кабінет платника податків»

У рамках кампанії декларування доходів громадян  ДФС доопрацьовано електронний сервіс «Електронний кабінет платника» в частині надання можливості підготувати, заповнити та надіслати декларацію про майновий стан і доходи фізичних осіб в електронному вигляді.

У відкритій частині електронного сервісу «Електронний кабінет платника»  можна заповнити, зберегти та роздрукувати декларацію, а у закритій частині (особистий кабінет) платник може подати декларацію в електронному вигляді з використанням електронного цифрового підпису (ЕЦП). Безкоштовно отримати ЕЦП можна в акредитованому центрі сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (АЦСК ІДД)

На офіційному веб-порталі ДФС розміщено роз’яснювальні матеріали з питань декларування громадянами доходів в банері «Декларування доходів громадян» (http://sfs.gov.ua/deklaruvannya-dohodiv-gromadyan-2016/).

 

ІІ. Інформація для бухгалтерів

До уваги платників акцизного податку з реалізації пального!

Державна фіскальна служба звертає увагу платників акцизного податку з реалізації пального, що 31 березня 2016 року закився перехідний період для реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування  в Єдиному реєстрі акцизних накладних.

З 1 квітня 2016 року реєстрація акцизних накладних/розрахунків коригування здійснюватиметься з урахуванням усіх вимог, встановлених Податковим кодексом, у тому числі щодо відповідальності платників за порушення порядку реєстрації акцизних накладних та розрахунків коригування до таких акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних, встановленої статтею 1202 Кодексу.

При цьому, будь-яких додаткових дій для переходу до загального режиму реєстрації акцизних накладних законодавством не передбачено.

До уваги платників податку на додану вартість!

З 01квітня 2016 року діє нова форма податкової накладної затверджена наказом Мінфіну від 31.12.15р. №1307. Відповідно до пункту 3 наказу №1307 всі податкові накладні підлягають реєстрації ЄРПН за формою, чинною на день такої реєстрації.

Таким чином, з 01.04.2016 податкові накладні та/або розрахунки коригування підлягають реєстрації в ЄРПН за новою формою не залежно від дати їх складання: до 01.04.2016 чи після 01.04.2016 (за умови дотримання інших вимог щодо реєстрації в ЄРПН).

Нові формати податкової накладної (J/F1201008) та розрахунку коригування (J/F1201208) розміщено на веб-порталі ДФС за адресою: http://sfs.gov.ua/elektronna-zvitnist/platnikam-podatkiv-pro/informatsiyno-analitichneza/reestr-elektronnih-form-po/.

Коли визнавати податковий кредит, якщо дата списання коштів з рахунка покупця не збігається з датою їх зарахування на рахунок продавця

У разі попередньої оплати товарів/послуг, якщо дата списання коштів з рахунка покупця та дата зарахування коштів на рахунок продавця не збігаються, податкова накладна складається продавцем на дату виникнення податкових зобов’язань, тобто на дату зарахування коштів на його банківський рахунок.

Суми ПДВ, зазначені в такій податковій накладній, можуть бути включені до податкового кредиту покупця:

-у разі своєчасної реєстрації податкової накладної в ЄРПН — у тому податковому (звітному) періоді, у якому вона складена, або в будь-якому наступному звітному періоді протягом 365 календарних днів із дати складання такої податкової накладної;

-у разі несвоєчасної реєстрації податкової накладної в ЄРПН — у тому податковому (звітному) періоді, у якому вона зареєстрована в ЄРПН, або в будь-якому наступному звітному періоді, але не пізніше 365 календарних днів із дати складання такої податкової накладної.

Лист ДФСУ від 16.03.2016р. № 5736/6/99-99-19-03-02-15.

Якщо внесено зміни до облікових даних…

Щодо внесення змін до ЄДР. У разі зміни платником податку найменування контролюючі органи внесуть відповідні зміни до облікових даних платника податків на підставі відомостей, отриманих із ЄДР. У такому випадку платнику податку не потрібно подавати заяву за формою № 1-ОПП із позначкою «Зміни» до контролюючих органів (як за основним місцем обліку, так і за неосновним).

Щодо перереєстрації платником ПДВ. До контролюючого органу, у якому перебуває на обліку, надається додаткова реєстраційна заява за формою № 1-ПДВ із позначкою «Перереєстрація».

До дати перереєстрації платник ПДВ використовує попередні реквізити податкової реєстрації. У зв'язку зі зміною найменування такий платник під час складання податкових накладних може одночасно зазначати своє нове й попереднє найменування.

Щодо найменування юрособи у звітності. Зміни до установчих документів юрособи (у т.ч. щодо найменування), які стосуються відомостей, уключених до ЄДР, набирають чинності для третіх осіб із дня їх державної реєстрації. Отже, із дати державної реєстрації змін до установчих документів юрособи, які стосуються відомостей, уключених до ЄДР (у т.ч. щодо найменування), платник податків у податковій звітності повинен зазначати своє змінене (нове) найменування.

Щодо оновлення сертифікатів ключів. У разі зміни найменування юрособи її посадові особи повинні отримати нові сертифікати відкритих ключів і надати повідомлення з інформацією щодо нового сертифіката керівника (до спливу строку дії попереднього сертифіката).

Лист ДФС  від 21.03.2016 р. № 6092/6/99-99-19-03-02-15

Про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН

Податкова накладна може бути зареєстрована в ЄРПН лише після перевірки ДФС електронного цифрового підпису, накладеного на неї.

Податкова накладна, що містить помилки в реквізитах, визначених п. 201.1 ПКУ (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов’язань, є підставою для віднесення покупцем сум ПДВ до податкового кредиту.

Як виправляти помилку у звіті з нерухомості

Форма податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, передбачає заповнення колонки 2 «Тип об’єкта житлової та/або нежитлової нерухомості», де вказуються коди об’єктів нерухомості від 1 до 9.

Якщо після граничного строку подання Декларації виявлено помилку при визначенні об’єкта нерухомості, платник має право виправити її шляхом подання Декларації з типом «Уточнююча», що заповнюється таким чином:

  • у р. 1 у колонці 2 зазначається помилковий код типу об’єкта нерухомості за даними раніше поданої декларації та його загальна площа (колонка 3 Декларації), колонки 4–11 заповнюються з прочерками;
  • у р. 2 у колонці 2 указується виправлений код типу об’єкта нерухомості, заповнюються колонки 3–11;
  • інформація за іншими об’єктами нерухомості, указаними в раніше поданій Декларації, без змін переноситься до рядків 3–5 із відповідним заповненням колонок 2–11;
  • у р. 6 сумуються річна та квартальні суми податку, нарахованого платником до сплати в колонках 7–11 рядків 1–5;
  • у р. 7 указується нарахована сума податку з р. 6 раніше поданої Декларації (значення береться з р.6 Декларації, що уточнюється);
  • у р. 8 відображається збільшення податкового зобов’язання в результаті уточнення показників (указується позитивне значення розрахунку: рядок 6 - рядок 7 Декларації);
  • у р.9 указується розмір заниження (недоплата) податкового зобов’язання з податку;
  • у р. 10 відображається зменшення податкового зобов’язання в результаті уточнення показників (указується позитивне значення розрахунку: рядок 7 - рядок 6 Декларації);
  • у р. 11 наводиться завищення (переплата) податкового зобов’язання з податку;
  • у р. 12 указується самостійно обчислена,  ( пп. «а» п. 50.1 ПКУ), сума штрафу у зв’язку з виправленням самостійно виявлених помилок (сума показників за відповідними колонками 8–11 рядка 9 х 3%);
  • у р. 13 указується самостійно обчислена платником податку сума пені (ст. 129 ПКУ).

 ЄСВ при наданні працівнику санаторної путівки  та відшкодуванні вартість проїзду

Вартість путівок працівникам і членам їхніх сімей на лікування та відпочинок, екскурсії чи суми компенсацій, видані замість путівок за рахунок коштів підприємства (крім оплати путівок на санаторно-курортне лікування й оздоровлення за рахунок коштів фондів державного соціального страхування), а також вартість проїзних квитків, які персонально розподіляються між працівниками, та відшкодування працівникам вартості проїзду транспортом загального користування визначені як інші заохочувальні й компенсаційні виплати включаються до фонду оплати праці відповідно до пп. 2.3.4 Інструкції зі статистики заробітної плати, затвердженої наказом Держкомстату від 13.01.2004 р.  №5.

Отже, вартість путівки на санаторно-курортне лікування працівнику та вартість проїзних квитків, оплачених за рахунок підприємства, є базою нарахування ЄСВ відповідно до ч. 1 п. 1 ст. 4 Закону про ЄСВ.

Законсервовані основні засоби вважаються невиробничими та не потребують нарахування амортизації

Основні засоби, які перебувають на капітальному ремонті чи на консервації, підпадають під визначення «невиробничі основні засоби» згідно із пп. 138.3.2  ПКУ. Амортизація таких основних засобів у податковому обліку, відповідно до п. 138.3 ПКУ, не нараховується.

Витрати на придбання/самостійне виготовлення та ремонт, а також на реконструкцію, модернізацію чи інші поліпшення невиробничих основних засобів не підлягають амортизації та проводяться за рахунок відповідних джерел фінансування.

Тобто, з метою оподаткування амортизація основних засобів нараховується в разі їх експлуатації під час провадження платником податку господарської діяльності.

 Лист ДФС від 12.03.2016 р. № 5389/6/99-99-19-02-02-15

Повідомлення про відсутність об’єктів обкладення екоподатком

Суб’єкти господарювання, у т.ч. новостворені, які не мають об’єктів обкладення екологічним податком, не повинні подавати до відповідних контролюючих органів заяву про відсутність у них у звітному році таких об’єктів.

Водночас суб’єкти господарювання, які є платниками екологічного податку, але з початку звітного року не планують здійснення викидів, скидів забруднюючих речовин, розміщення відходів, утворення радіоактивних відходів протягом звітного року, повинні скласти заяву довільної форми про відсутність у них у звітному році об’єкта обкладення екологічним податком і повідомити про це відповідні контролюючі органи за місцем розташування джерел забруднення не пізніше граничного строку подання податкової декларації за І квартал звітного року.

В іншому випадку такі суб’єкти господарювання зобов’язані подавати податкові декларації екологічного податку.

Неприбуткові організації можуть бути платниками ПДВ

Положення п. 133.4 ПКУ не містять застережень щодо перебування неприбуткової організації в Реєстрі платників ПДВ. Тому якщо господарська діяльність такої організації вимагає зареєструватися платником ПДВ, це не впливає на перебування цієї неприбуткової організації в Реєстрі неприбуткових установ та організацій.

Відповідно до п. 181.1 ПКУ, у разі якщо загальна сума від здійснення операцій із постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню, у т.ч. із використанням локальної чи глобальної комп’ютерної мережі, нарахована (сплачена) такій особі протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 1 млн грн (без ПДВ), така особа зобов’язана зареєструватися як платник податку в контролюючому органі за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) із дотриманням вимог, передбачених ст. 183 ПКУ, окрім особи, яка є платником єдиного податку груп 1–3.

Чи використовувати РРО кредитній спілці

Кредитні спілки належать до фінансових установ — юридичних осіб, які відповідно до закону надають одну чи декілька фінансових послуг, а також інші послуги (операції), пов’язані з наданням фінансових послуг, у випадках, прямо визначених законом, і внесені до відповідного реєстру в установленому законом порядку (ст. 1 Закону  щодо застосування РРО від 06.07.1995р. № 265/95-ВР).

У 2015 році скасовано пільгу щодо незастосування РРО та РК суб’єктами господарювання при наданні послуг, у т.ч. фінансових послуг у сфері кредитування.

Послуги у сфері кредитування вважаються фінансовими послугами (ст. 4 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» від 12.07.2001 р. № 2644).

Отже, під час здійснення розрахунків за надані фінансові послуги з прийняттям/видачею готівкових коштів кредитні спілки зобов’язані застосовувати РРО відповідно до вимог  Закону 265/95.

Водночас РРО не застосовуються в разі здійснення розрахунків винятково через банківські установи.

На скільки оштрафують за неповідомлення ДФС про прийняття працівника на роботу

За фактичний допуск працівника до роботи без оформлення трудового договору, оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час, виплату заробітної плати (винагороди) без нарахування та сплати єдиного внеску, юридичні та фізичні особи — підприємці, котрі використовують найману працю, несуть фінансову відповідальність у розмірі 30 мінімальних зарплат за кожного працівника (41340 грн, якщо мінімальна зарплата 1378 грн).

Окрім того,  передбачено адміністративну відповідальність  від 8500 грн до 17000 грн за фактичний допуск працівника без трудового договору.

За ненаправлення повідомлення до фіскальної служби про прийняття працівника на роботу (або несвоєчасне направлення) карається фінсанкцією в сумі 1378 грн. та  1700 грн адміністративного штрафу.

Чи зобов’язаний продавець відновити втрачений розрахунковий документ на вимогу покупця?

Відповідно до ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі під час продажу товарів (надання послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу, зобов'язані, зокрема:

  • здійснювати розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані в установленому порядку й переведені у фіскальний режим роботи РРО із роздрукуванням відповідних розрахункових документів;
  • видавати особі, яка отримує чи повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, розрахунковий документ установленої форми на повну суму здійсненої операції;
  • друкувати чи створювати в електронній формі на РРО контрольні стрічки та забезпечувати їх зберігання протягом трьох років.

Вимоги до суб’єктів господарювання щодо відновлення розрахункових документів, які були втрачені споживачем (покупцем), не передбачені. Водночас покупець може звернутись до постачальника для підтвердження інформації про здійснену розрахункову операцію за рахунок перегляду контрольної стрічки відповідного РРО.

Затверджено форму акта інвентаризації обсягів залишку пального та порядок його заповнення

Суб’єкти господарювання повинні були протягом 20 календарних днів починаючи з 1 березня 2016 року подати до Податкової акт проведення інвентаризації обсягів залишку пального станом на початок дня 1 березня 2016 року.

Зазначені в такому акті обсяги залишку пального враховуються у формулі, визначеній п. 232.3ПКУ, як обсяг, на який платник податку має право зареєструвати акцизні накладні та/або розрахунки коригування в системі електронного адміністрування реалізації пального.

Мін’юстом зареєстровано наказ Мінфіну від 25.02.2016р. № 219. Він набирає чинності із дня офіційного опублікування (планується до публікації в «Офіційному віснику України» № 25 за 05.04.2016 р.).

Акт інвентаризації мають складати особи:

  • які є власниками пального, — щодо обсягів залишку пального, наявних у місцях зберігання у власних або орендованих ємностях, ємностях для транспортування, а також обсягів залишку пального, переданих іншим суб’єктам господарювання на підставі договорів зберігання. Такою особою до акта не включаються обсяги залишку пального, передані іншим суб’єктам господарювання згідно з договорами комісії, доручення й іншими аналогічними договорами;
  • яким пальне передано відповідно до договорів комісії, доручень та інших аналогічних договорів, — щодо обсягів залишку пального за такими договорами;
  • які здійснюють виробництво пального на підставі договорів про виробництво із сировини замовника, — щодо обсягів залишку такого пального.

Про повернення коштів на рахунок у СЕА ПДВ

Поверненню з бюджету на рахунок у СЕА ПДВ підлягають лише надміру сплачені грошові зобов’язання з ПДВ. Чинними нормативно-правовими актами не передбачається повернення з бюджету на рахунок у СЕА ПДВ помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань з інших (окрім ПДВ) податків, зборів, платежів (наприклад, із податку на прибуток, акцизного податку тощо).

Чи обкладається «роздрібним» акцизом реалізація пального, якщо покупець розраховується смарт-карткою

Якщо особа безпосередньо здійснює відпуск нафтопродуктів через мережу АЗС (через паливо- та газороздавальні колонки) безпосередньо споживачам, незалежно від форми розрахунків (готівкова, безготівкова (у т.ч. із використанням талонів, карток, відомостей на відпуск нафтопродуктів)) такі операції є об'єктом обкладення акцизним податком відповідно до пп. 213.1.9 ПКУ.

Смарт-картка (паливна картка) є платіжною карткою із вмонтованим мікроконтролером як носієм і обробником інформації, потрібної для ініціювання переказу коштів та/або виконання службових операцій.

Вимоги щодо обігу, використання (видачі водіям тощо) та зберігання платіжних паливних карток (у т.ч. смарт-карток) і талонів установлюються договором про відпуск палива та паливно-мастильних матеріалів за паливними картками між покупцем і продавцем. Паливна картка, талони передаються на підприємство за актом приймання-передачі після оплати вартості згідно з умовами договору. Підтвердженням факту отримання пального можуть бути видаткові документи або чеки терміналів, що формуються безпосередньо в момент фактичного отримання пального з АЗС.

Як єдиннику повернути замовнику аванс, який надійшов у безготівковій формі

Якщо попередня оплата за товар (послуги) здійснювалась у безготівковій формі, повернення коштів за неотриманий товар (ненадану послугу) здійснюється в безготівковій формі через установу банку.

А в разі готівкової форми розрахунків або застосування банківської платіжної картки - із застосуванням РРО з оформленням відповідного розрахункового документа.

Безготівкові розрахунки - перерахування певної суми коштів із рахунків платників на рахунки отримувачів коштів, а також перерахування банками за дорученням підприємств і фізичних осіб коштів, унесених ними готівкою в касу банку, на рахунки отримувачів коштів (п. 1.4 Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затвердженої постановою Правління НБУ від 21.01.2004 р.  № 22). Такі розрахунки здійснюються банком на підставі розрахункових документів на паперових носіях або в електронному вигляді.

Як заповнювати код органу місцевого самоврядування за КОАТУУ в податковій декларації екологічного податку

У рядку «Код органу місцевого самоврядування за КОАТУУ» поля 2 Податкової декларації екологічного податку зазначається код органу місцевого самоврядування за КОАТУУ за місцезнаходженням контролюючого органу, у якому платник перебуває на обліку як платник екологічного податку.

За кожним кодом органу місцевого самоврядування за КОАТУУ, зазначеним у цьому рядку, має подаватись окрема Податкова декларація. Відповідно, зазначений код органу місцевого самоврядування за КОАТУУ проставляється в рядках 3.1 додатків, що додаються до такої Податкової декларації.

У разі необхідності подання в електронній формі копії Податкової декларації за основним місцем обліку платник за допомогою програмного забезпечення здійснює формування копії Податкової декларації, що була надіслана до контролюючого органу за неосновним місцем обліку, у якій поряд із полем «копія» проставляється позначка. При цьому в такій Податковій декларації зазначається код органу місцевого самоврядування за КОАТУУ за місцезнаходженням контролюючого органу, до якого надсилається вказана копія (основним місцем обліку).

Яку звітність подавати платнику податку на прибуток, який у 2015 році отримав статус неприбуткової організації

Таке підприємство за результатами діяльності за 2015 рік повинно подати:

  • податкову декларацію з податку на прибуток підприємства. При цьому звітний податковий період починається з початку звітного (податкового) року та закінчується останнім календарним днем, що передує даті реєстрації підприємства (установи, організації) у контролюючому органі як неприбуткової організації;
  • звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації. При цьому перший податковий (звітний) період розпочинається з дати реєстрації в контролюючому органі неприбуткової організації та закінчується останнім календарним днем такого податкового (звітного) року.

Окрім того, підприємство за результатами діяльності за 2015 рік повинне подати до контролюючого органу разом із декларацією з податку на прибуток підприємства фінансову звітність, складену наростаючим підсумком, із початку звітного (податкового) року до дати реєстрації підприємства в контролюючому органі як неприбуткової організації.

Детальніше у листі ДФСУ від 15.03.2016 р. № 5617/6/99-99-19-02-01-15

Чи сплачувати аванси з податку на прибуток юридичним особам — платникам єдиного податку при виплаті дивідендів

Юридичні особи, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, у т.ч. сільгоспвиробники, у разі прийняття рішення про виплату дивідендів своїм акціонерам (власникам) зобов’язані в порядку, визначеному п. 57.11 ПКУ, нараховувати та вносити до бюджету авансовий внесок із податку на прибуток при виплаті дивідендів, розрахований з усієї суми такої виплати.

У разі виплати юридичними особами, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, дивідендів такі платники єдиного податку, окрім розрахунку єдиного податку, подають Податкову декларацію з податку на прибуток підприємств, затверджену наказом Мінфіну від 20.10.2015 р.№ 897, у якій у рядку 20 відображають унесені до бюджету авансові внески з податку на прибуток.

Лист ДФСУ від 12.03.2016 р. № 5383/6/99-99-19-02-02-15

Оновлено Державний реєстр РРО

ДФСУ наказом від 01.04.2016 р. №271 затвердила новий Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій. Державний реєстр містить перелік РРО, дозволених до первинної реєстрації, а також первинна реєстрація яких заборонена. Тепер він налічує 141 модель РРО (в попередній редакції - 140).

Платники єдиного податку 3 групи повинні подавати декларацію навіть у разі відсутності доходу

Правові засади застосування спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності, а також справляння єдиного податку встановлюються главою 1 розділу XIV "Спеціальні податкові режими" ПКУ.

Положення застосування спрощеної системи оподаткування не містять виключення для юридичних осіб - платників єдиного податку 3 групи щодо можливості неподання податкової звітності у разі відсутності доходу за податковий (звітний) період.

Отже, обсяг доходу для платників єдиного податку 3 групи є показником, який підлягає декларуванню.

Оприлюднено форму та порядок заповнення акцизної накладної

Мінфін наказом від 25.02.2016р. №218 затвердив форми акцизної накладної та розрахунку коригування до неї, а також заяви про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального та заявки на поповнення (коригування) залишку пального. Наказ набере чинності з дня його офіційного опублікування, яке заплановане в "Офіційному віснику України" №27 (очікувано 12.04.2016р).

Так, акцизну накладну слід складати при кожній повній або частковій операції з реалізації пального.

Акцизна накладна може бути складена не пізніше останнього дня звітного місяця на загальний обсяг втраченого пального протягом такого місяця окремо за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД пального, що втрачено.

Акцизні накладні, в тому числі ті, що не надаються отримувачу пального,  реєструються в Єдиному реєстрі акцизних накладних.  До акцизної накладної вноситься інформація за кожним кодом товарної підкатегорії пального згідно з УКТ ЗЕД. При цьому на кожен окремий код товарної підкатегорії пального згідно з УКТ ЗЕД складається окрема акцизна накладна.

Нагадаємо, що 31 березня закінчився перехідний період для реєстрації акцизних накладних. Таким чином, з 1 квітня 2016 року реєстрація акцизних накладних/розрахунків коригування здійснюється з урахуванням усіх вимог, встановлених Податковим кодексом, у тому числі щодо відповідальності платників за порушення порядку реєстрації акцизних накладних та розрахунків коригування до таких акцизних накладних в ЄРАН (ст. 120-2 ПКУ).

Коли та кому потрібно подавати звітність за формою №ЗВР-1

Госпсуб'єкти, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов'язані подавати звітність, пов'язану із застосуванням РРО та розрахункових книжок.

Такий звіт подається не пізніше 15 числа наступного за звітним місяця у разі, якщо не передбачено подання інформації по дротових або бездротових каналах зв'язку.

Суб'єкти господарювання, які електронні таксометри, автомати з продажу товарів (послуг) та РРО, що застосовуються для обліку та реєстрації операцій з купівлі-продажу іноземної валюти, повинні подавати до органів ДПС по дротових або бездротових каналах зв'язку інформацію про:

  • обсяг розрахункових операцій, виконаних у готівковій та/або в безготівковій формі,
  • або про обсяг операцій з купівлі-продажу валюти, яка міститься в фіскальній пам'яті зазначених РРО.<


    « повернутися до списку новин