Близнюкiвська районна рада

Підсумки декларування

Переглядів: 889

Картинки по запросу підсумки декларування

І. Інформація щодо діяльності Лозівської ОДПІ та органів ДФС України

Завдяки громадянам місцеві бюджети отримають понад 10 мільйонів гривень податків

За даними Лозівської ОДПІ,  підсумком  кампанії декларування доходів громадянами буде отримання  місцевими бюджетами 10,4 мільйонів гривень податкових платежів.

Громадяни, котрі подали річні податкові декларації про отримані у 2016 році доходи визначили до сплати майже 9,3 мільйона гривень податку на доходи фізичних осіб та 1,1 мільйона гривень військового збору. Декларації про доходи подали 6442 громадянина, котрі разом відзвітувалися про 82,1 мільйона гривень отриманих торік доходів.

На сьогодні вже сплачено 1,2 млн.грн. податку з доходів та 115 тис. грн. військового збору. Визначена у деклараціях сума податків має бути сплачена громадянами до 1 серпня 2017 року.

 

Заробітній платні в «конвертах» - ні

З початку року мінімальна заробітна плата в Україні встановлена на рівні  3200 гривень. Роботодавець має право встановити свій розмір оплати праці, але він не може бути нижче рівня, встановленого державою. А мінімальна заробітна плата встановлюється для оплати праці найменшої складності  або кваліфікації.  Мінімальна заробітна плата  - показник необхідний для розрахунку мінімального рівня більшості соціальних гарантій  та застосовується для всіх працівників незалежно від організаційно-правових форм підприємств.

Роботодавці, які сплачують заробітну плату «в конвертах», або використовують працю неоформлених робітників, тим самим ухиляються від сплати податків: податку на доходи фізичних осіб, військового збору, єдиного внеску.  Тим самим вони не тільки обкрадають державу, а і погіршують соціальні гарантії своїх працівників, тому що від суми офіційної заробітної плати залежить майбутня пенсія громадян та соціальні виплати. Ситуація, коли робітник отримує частину заробітної плати «в конвертах», значно погіршує його соціальну захищеність: громадяни не матимуть змоги отримати пенсію,  яка б відповідала рівню їхній реальній заробітній платі.

А для роботодавця виплата  «тіньової» заробітної плати – це робота поза межами  правового простору, це плинність кадрів, постійне заміна середнього робітника, відсутність розвитку виробництва, програш в конкурентній боротьбі, і, як підсумок, загублений бізнес.

 

Пасажир авто сховав наркотики під одягом

В пункті пропуску «Гоптівка» митниками було виявлено майже 19 грамів «канабісу».

Напередодні до зони митного контролю в’їхав автомобіль, який прямував до Росії. При проведенні усного та письмового декларування водій та пасажир заявили про відсутність предметів, що підлягають обов’язковому декларуванню, або предметів, заборонених до переміщення через митний кордон України.

Під час огляду службовий собака спрацював на пасажира. Після цього громадянину було запропоновано самостійно пред’явити речі, що знаходяться при ньому, на що той показав, що приховує під лівою пахвою згорток з речовиною рослинного походження сіро-зеленого кольору з характерним запахом, яка має ознаки наркотичної речовини (канабіс). Як пояснив громадянин, прихований канабіс він перевозив для особистого споживання на території РФ.

Відносно правопорушника складений протокол про порушення митних правил за частиною 1 статті 483 Митного кодексу України.

 

Роботодавці спрямували на соціальні потреби понад 94 мільйона гривень ЄСВ

ГУ ДФС у Харківській області повідомляє, що роботодавцями, що обслуговуються Лозівською ОДПІ за січень-квітень 2017 року перераховано до державних цільових фондів 94,2 млн.грн. єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. У порівнянні з відповідним періодом минулого року платники збільшили перерахування внеску на 16,2 млн.грн., темп росту платежів на соціальні потреби сягнув рівня 120,7 відсотка.

Позитивну динаміку досягнуто завдяки спільній цілеспрямованій роботі податківців з роботодавцями щодо законодавчого збільшення з 1 січня 2017 року мінімальної заробітної плати, обрахування бази оподаткування в повних обсягах, дотримання термінів сплати внеску, а також змінами у нарахуванні ЄСВ для фізичних осіб-підприємців.

Адже своєчасна сплата єдиного соціального внеску гарантує кожному херсонцю соціальну допомогу на випадок безробіття, нещасних випадків чи професійних захворювань, пенсійне забезпечення та лікарняні виплати.   

 

Довідку про відсутність податкової заборгованості можна отримати електронно

Замовник може відмовити учаснику закупівлі та відхилити його тендерну пропозицію, якщо учасник має заборгованість зі сплати податків і зборів (обов’язкових платежів).

Документацію про відсутність заборгованості можна подати в довільній формі. Довідка про відсутність заборгованості видається у паперовому чи електронному вигляді.

Для того щоб покращити сервісне обслуговування платників та пришвидшити процес видачі довідки, було доопрацьовано сервіс «Електронний кабінет платника». Використовуючи електронний цифровий підпис (ЕЦП), користувач може надіслати заяву й отримати довідку в електронному вигляді, яка буде підписана ЕЦП посадових осіб відповідного контролюючого органу.

Державні замовники, а також будь-які зацікавлені органи можуть переглянути видані платникам довідки у відкритій частині Електронного кабінету платника, вхід до якої здійснюється без ідентифікації користувача. Пошук довідки може здійснюватися за параметрами «Індивідуальний податковий номер», «Номер довідки» або «Дата довідки».

 

Чи можливо скасувати посилений сертифікат виданий АЦСК ІДД у телефонному режимі

Відповідно до Регламенту Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту заява в усній формі подається клієнтом (підписувачем) до АЦСК ІДД  засобами телефонного зв’язку за номером, який опублікований на власному інформаційному ресурсі АЦСК ІДД, при цьому клієнт (підписувач) повинен повідомити адміністратору реєстрації наступну інформацію:

- ідентифікаційні дані власника посиленого сертифіката;

- ключову фразу голосової автентифікації.

Заява в усній формі приймається тільки у випадку позитивної автентифікації (збігу голосової фрази та ідентифікаційних даних підписувача з інформацією в реєстрі підписувачів).

 

Діяльність сервісу «Пульс»

Ефективний сервіс «Пульс» (044) 284-00-07 створений для оперативного реагування та вирішення проблем, з якими звертаються платники до органів ДФС України.

«Пульс» працює в режимі швидкої допомоги платникам податків, адже це гарантований двосторонній зв’язок. Також, це ефективний засіб вирішення питань і повноцінний консультаційний центр.

Телефонний сервіс «Пульс» створений насамперед для подолання корупції в лавах відомства, попередження неякісного обслуговування, перевищення повноважень службовими особами та ліквідації будь-яких перешкод, що стоять на заваді підприємницької діяльності суб’єктів господарювання.

Ефективна робота сервісу «Пульс» допомагає налагодити взаємодію та взаєморозуміння на шляху створення сервісної служби.

                                                                                                                                  

Внесено зміни до форм податкових декларацій платників єдиного податку

05.05.2017 року набрав чинності наказ Мінфіну від 17.03.2017 року № 369 внесено зміни до форм податкових декларацій платника єдиного податку, а саме:

- форми податкової декларації платника єдиного податку – фізичної особи – підприємця;

- форми податкової декларації платника єдиного податку 3 групи (юридичної особи);

- форми податкової декларації платника  єдиного податку 4 групи.

Звертаємо увагу, що згідно з п. 46.6 ст. 46 ПКУ до визначення нових форм декларацій (розрахунків), які набирають чинності для складання звітності за податковий період, що настає за податковим періодом, у якому відбулося їх оприлюднення, є чинними форми декларацій (розрахунків), чинні до такого визначення.

 

Де можна дізнатися розміри ставок земельного податку

Інформацію про ставки місцевих податків і зборів можна отримати в ДПІ за місцем розташування об’єкта оподаткування та/або на веб-сайтах місцевих рад.

Ставки податку для об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних і юридичних осіб встановлюються за рішенням сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаних територіальних громад, у відсотках до розміру мінімальної заробітної плати, установленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 м2 бази оподаткування. Ставки плати за землю та пільги щодо земельного податку, що сплачується на відповідній території, також установлюються органами місцевого самоврядування (п. 284.1 ПКУ).

Копія прийнятого місцевою радою до 25 грудня року, що передує звітному, рішення про встановлення місцевих податків чи зборів надсилається в 10-денний строк із дня оприлюднення до контролюючого органу, у якому перебувають на обліку платники відповідних місцевих податків і зборів (пп. 12.3.3 ПКУ).

Рішення про встановлення місцевих податків та зборів офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, у якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та зборів або змін (плановий період).

 

До уваги суб’єктів господарювання, які здійснюють операції з готівкою!

Державна фіскальна служба України звертає увагу керівників суб’єктів господарювання, які здійснюють готівкові розрахунки за реалізовані товари (надані послуги) або інші операції з готівкою.

Почастішали випадки встановлення в ході перевірок порушення вимог законодавства в частині оформлення відповідних касових документів при оприбуткуванні або видачі готівкових коштів у касах (з кас) підприємств, а саме – відсутність підписів уповноваженої особи, особи, що отримала кошти, зарахування готівкових коштів на розрахунковий рахунок без її оприбуткування у касі підприємства тощо.

Фіксуються випадки несвоєчасного (не у день надходження) оприбуткування готівкових коштів у касовій книзі. Збільшується кількість випадків порушення порядку ведення обліку товарів, що знаходяться у продажу, при реалізації паливно-мастильних матеріалів через мережу автозаправних (автогазозаправних) станцій (пунктів), зокрема відсутність змінного звіту оператора АЗС за формою 17-НП.

Обов’язковість ведення та наявність такого звіту передбачено вимогами Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, ( Наказ  від 20.05.2008 № 281/171/578/155).

За наведені порушення згідно з чинним законодавством до суб’єктів господарювання передбачена відповідальність у вигляді значних сум штрафних (фінансових) санкцій (двох- та п’ятикратному розмірах).

Просимо платників податків взяти до уваги зазначену інформацію та забезпечити дотримання вимог чинного законодавства, яке регулює питання обігу готівки та обліку товарів, які знаходяться у продажу.

 

ІІ. Інформація для бухгалтерів

Про позначення коду водного об’єкту

Заповнення реквізитів розрахунку з рентної плати за спецвикористання води дод. 5 до Податкової декларації з рентної плати, форму якої затверджено наказом Мінфіну від 17.08.2015 №719.

Заповнення рядка 6 Розрахунку платниками здійснюється із застосуванням Кодифікації водних об’єктів за типом водного об’єкта та напрямом використання води відповідно до дод. 16 до Декларації. При цьому при декларуванні податкових зобов’язань з Рентної плати для кожного типу водного об’єкта, зазначеного у рядку 6 Розрахунку, відповідно до дод. 16 до Декларації складається окремий Розрахунок.

Для водних об’єктів загальнодержавного значення, у рядку 6 Розрахунку зазначають код:

«1.1.1»- для поверхневих водних об’єктів;      

«1.1.3» - для підземних водних об’єктів.

Для водних об’єктів місцевого значення, у рядку 6 Розрахунку зазначають код:

«1.2.1» - для поверхневих водних об’єктів;

«1.2.3» - для підземних водних об’єктів.

Про заповнення розрахунку у разі використання води зі змішаних джерел водопостачання, як з поверхневих, так і підземних водних об’єктів, детальніше у листі ДФС України від 03.05.17 р. № 11017/7/99-99-12-02-03-17

 

Штрафні санкції за невиправлення помилок в обов’язкових реквізитах ПН

У разі допущення продавцем товарів/послуг помилок при зазначенні обов’язкових реквізитів податкової накладної та/або порушення продавцем/покупцем граничних термінів реєстрації в ЄРПН податкової накладної/розрахунку коригування покупець/продавець таких товарів/послуг має право додати до податкової декларації за звітний податковий період заяву із скаргою на такого продавця/покупця.

У разі подання покупцем заяви із скаргою до податкової декларації за звітний податковий період контролюючий орган зобов’язаний провести документальну перевірку зазначеного продавця для з’ясування достовірності та повноти нарахування ним зобов’язань з податку за такою операцією протягом 90 календарних днів з дня надходження такої заяви із скаргою.

У разі встановлення контролюючим органом помилок допущенних продавцем під час зазначення обов’язкових реквізитів податкової накладної, передбачених п. 201.1 ст. 201 ПКУ тягне за собою накладення на платника податку - продавця штрафу в розмірі 170 гривень та зобов’язання виправити такі помилки.

Після виявлення помилок обов’язкових реквізитів податкової накладної відповідний структурний підрозділ контролюючого органу, що проводив перевірку складає податкове повідомлення-рішення за формою «ПН».

У разі невиконання податкового повідомлення-рішення контролюючого органу з попередженням про необхідність виправлення платником податків - продавцем зазначених в абзаці першому п. 1201.3 ст. 1201 ПКУ помилок протягом 10 календарних днів, наступних за днем його отримання, тягне за собою накладення на такого платника податку штрафу у розмірах від 10 до 100 відсотків суми ПДВ, зазначеної в такій податковій накладній, залежно від кількості днів прострочки невиправлення помилок.

З метою застосування зазначених штрафних санкцій складаються податкові повідомлення-рішення форми «ПС».

 

Переплата з податку на прибуток та авансовий внесок при виплаті дивідендів

Крім випадків, передбачених підпунктом 57.1.3 ст.57 Кодексу, емітент корпоративних прав, який виплачує дивіденди своїм акціонерам, нараховує та сплачує авансовий внесок із податку на прибуток. Авансовий внесок обчислюється за ставкою 18%. Зазначений авансовий внесок вноситься до бюджету до/або одночасно з виплатою дивідендів. 

Сплата за кожним видом платежу та за кожним кодом виду сплати має оформлятися окремим документом на переказ. При заповненні розрахункових документів платниками податків в полі «Призначення платежу» зазначаються коди видів сплати, зокрема код 101 – для суми грошового зобов’язання, код 125 – для авансових внесків, нарахованих на суму дивідендів та прирівняних до них платежів. Тобто, сплата податку на прибуток та авансових внесків, нарахованих на суму дивідендів та прирівняних до них платежів здійснюється з різними кодами виду сплати.

Отже, врахування наявної переплати з податку на прибуток в оплату авансового внеску з податку на прибуток при виплаті дивідендів не передбачено.

Поряд з цим платник податку може здійснити повернення сум грошового зобов’язання на підставі заяви про повернення протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми.

 

Неприбуткова організація має відокремлений підрозділ без статусу юрособи

Статус неприбуткової організації, яка відповідає вимогам п. 133.4 ст. 133 ПКУ, надається тільки підприємствам, установам та організаціям зі статусом юридичні особи. Філії не є юридичними особами. Вони наділяються майном юридичної особи, що їх створила, і діють на підставі затвердженого нею положення.

Отже, відокремлені підрозділи неприбуткових організацій без статусу юридичної особи, включені до Реєстру неприбуткових установ та організацій на дату набрання чинності Законом № 652 (13.08.2015), не включаються до Реєстру неприбуткових установ та організацій з 01.01.2017 року.

Неприбуткові організації-юрособи, які до 1 липня 2017 року не привели свої установчі документи у відповідність з вимогами, встановленими п. 133.4 ст. 133 ПКУ, та не надали копії таких документів, виключаються після 1 липня 2017 року з Реєстру неприбуткових установ та організацій.

 

Як виправити помилку в Додатку 3 і Додатку 4 до декларації з ПДВ

Додатки до декларації є складовою частиною декларації, а подання уточнюючого розрахунку — одним зі способів виправлення платником податку самостійно виявлених помилок у показниках раніше поданої податкової декларації з ПДВ, то виправлення помилок, що виникли під час заповнення Додатка 3 до декларації «Розрахунок суми бюджетного відшкодування (Д3)»  та Додатка 4 до декларації «Заяви про повернення суми бюджетного відшкодування та/або суми коштів на рахунку у системі електронного адміністрування податку на додану вартість та/або врахування реєстраційної суми платника податку, що реорганізується, в обрахунку реєстраційної суми правонаступника (Д4)», здійснюється шляхом подання уточнюючого розрахунку разом із Додатком 3 та/або Додатком 4 із відміткою «уточнюючий».

Незалежно від того, вплинула чи ні така помилка на вартісні показники декларації, уточнюючі Додатки 3 та/або 4 повинні містити уточнені показники, які є правильними.

 

Чи є відповідальність за несплачену пеню

Пеня – це сума коштів у вигляді відсотків, нарахована на суми грошових зобов’язань у встановлених ПКУ випадках та не сплачена у встановлені законодавством строки. Нарахування пені розпочинається:

• при нарахуванні суми грошового зобов’язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки, – починаючи з першого робочого дня, що настає за останнім днем граничного строку сплати платником податків податкового зобов’язання, визначеного ПКУ (у т. ч. за період адміністративного та/або судового оскарження);

• при нарахуванні суми податкового зобов’язання, визначеного контролюючим органом у випадках, не пов’язаних із проведенням податкових перевірок, – починаючи з першого робочого дня, що настає за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов’язання (у т. ч. за період адміністративного та/або судового оскарження);

• при нарахуванні суми податкового зобов’язання, визначеного платником податків або податковим агентом, – після закінчення 90 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов’язання.

Слід зазначити, що норми діючого законодавства щодо відповідальності за несплату пені не передбачені. Cума непогашеної пені, нарахованої в порядку, визначеному ПК, є податковим боргом.

 

Чи можна пояснення до декларації надіслати також в електронному вигляді

Податкова декларація подається за вибором платника податків, якщо інше не передбачено ПКУ, в один із таких способів:

- особисто платником податків або уповноваженою на це особою;

- надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;

- засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.

У разі необхідності платник податків може подати разом з такою податковою декларацією доповнення до такої декларації, які складені за довільною формою, що вважатиметься невід’ємною частиною податкової декларації. Таке доповнення подається з поясненням мотивів його подання. Платник податків, який подає звітність в електронній формі, подає таке доповнення в електронній формі.

Для забезпечення можливості платниками податків подання в електронному вигляді доповнення до декларації з поясненням його подання в усіх формах податкової звітності, затверджених в установленому порядку, передбачено спеціально відведене місце для складання такого доповнення за довільною формою.

Платники податків, які подають податкові декларації (розрахунки) засобами електронного зв’язку, можуть надати пояснення до них в контролюючі органи в електронній формі.

 

Про оподаткування коштів, отриманих неприбутковою установою, у вигляді кредиту або поворотної фінансової допомоги

Не підлягають оподаткуванню суми кредиту або безповоротної фінансової допомоги, отримані неприбутковою бюджетною установою за умови, що кошторис такої неприбуткової бюджетної установи передбачає зазначені доходи. При цьому доходи у вигляді сум кредиту або безповоротної фінансової допомоги повинні використовуватись виключно для фінансування видатків, передбачених кошторисом, на утримання такої неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами.  У разі недотримання цих умов така неприбуткова організація підлягає виключенню з Реєстру згідно ст.133 ПКУ.

 

Фермерам - про сплату єдиного соціального внеску

Платники податків – голови фермерських господарств мають право на добровільну сплату єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування залежить від правових, економічних та соціальних засад створення та діяльності фермерських господарств.

Фермерське господарство – це юридична особа або фізична особа-підприємець зі статусом сімейного фермерського господарства.

Головою сімейого фермерського господарства без статусу юридичної особи є член сім’ї, зареєстрований як фізична особа-підприємець і визначений договором  про створення сімейного фермерського господарства. Така фізична особа є для себе одночасно страхувальником і застрахованою особою, а члени її сім’ї реалізують своє право на зарахування страхового стажу шляхом добровільної сплати єдиного внеску, відповідно до ст.10 Закону №2464-VI.

У разі, якщо головою сімейного фермерського господарства є член сім’ї, зареєстрований як юридична особа, то голова не має права на добровільну сплату єдиного внеску. При цьому, члени сім’ї такого голови фермерського господарства реалізують своє право на зарахування страхового стажу шляхом добровільної сплати єдиного внеску.

 

Директор може підписати податкову декларацію, якщо у штаті немає бухгалтера

Якщо на підставі штатного розпису на підприємстві передбачено лише посаду директора, зазначати в декларації відомості й підпис бухгалтера не потрібно.

Контролюючий орган зобов’язаний прийняти податкову декларацію відповідно до п. 49.10 ПКУ. Перелік підстав для відмови контролюючого органу від прийняття податкової декларації визначений положеннями ст.ст. 48, 49 ПКУ та є вичерпним. А неприйняття декларації з інших підстав податковим законодавством не передбачено.

 

Надміру сплачений ПДВ повертатимуть на електронний ПДВ-рахунок

До Порядку повернення коштів, помилково чи надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів, додано норму, що передбачає:

У разі повернення надміру сплачених податкових зобов’язань із ПДВ, зарахованих до бюджету з рахунка платника податку в системі електронного адміністрування ПДВ  у порядку, визначеному п. 2001.5 ст. 2001 ПКУ, такі кошти підлягають поверненню виключно на рахунок платника в системі електронного адміністрування ПДВ, а у разі його відсутності на момент звернення платника податків із заявою про повернення надміру сплаченого податку на додану вартість чи на момент фактичного повернення коштів — шляхом перерахування на поточний рахунок платника податків в установі банку.

Зміни внесено наказом Мінфіну від 06.04.2017 р. № 415. Порядок визначає процедури повернення коштів, помилково чи надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів, зокрема й пені.

 

Порядок передання облікової справи та інтегрованої картки платника ЄСВ у разі зміни місцезнаходження

Після надходження з Єдиного державного реєстру відомостей про зміну місцезнаходження (місця проживання) платника, пов’язану зі зміною адміністративно-територіальної одиниці або заяви за формою № 1-ЄСВ з приміткою «Зміни», до реєстру страхувальників контролюючим органом до дати спливу одного місяця після отримання відомостей про зміну місцезнаходження (місця проживання) платника вноситься запис про переведення на облік такого платника до контролюючого органу, що відповідає новому місцезнаходженню (місцю проживання).

Взяття на облік в контролюючому органі за новим місцезнаходженням (місцем проживання) як платника податків, так і платника єдиного внеску, здійснюється не пізніше спливу місячного строку з дня отримання відомостей або заяви про зміну місцезнаходження (місця проживання) платника.

Дані про взяття платника на облік у контролюючому органі за новим місцезнаходженням (місцем проживання) передаються до державного реєстратора та оприлюднюються на офіційному веб-порталі ДФС України та ДП «Інформаційно-ресурсний центр».

У день взяття на облік платника єдиного внеску за новим місцезнаходженням (місцем проживання) відбувається автоматична передача інтегрованої картки платника єдиного внеску. 

Контролюючий орган за попереднім місцезнаходженням (неосновне місце обліку) передає облікову справу платника податків та інші документи щодо адміністрування податків, зборів контролюючому органу за основним місцем обліку у такі строки:

після закінчення бюджетного періоду, якщо строк адміністрування податків, зборів продовжено до закінчення бюджетного періоду за попереднім місцезнаходженням (місцем проживання);

протягом двох робочих днів після зняття з обліку в інших випадках.

 

Придбали в кілограмах, а продали в штуках: тонкощі податкової накладної

Відповідно до п. 16 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Мінфіну від 31.12.2015 №1307, зокрема, вносяться:

- до графи 2 номенклатура товарів/послуг постачальника (продавця);

- до граф 4 та 5 – одиниця виміру товарів/послуг.

Графи 4 та 5 заповнюються відповідно до Класифікатора системи позначень одиниць вимірювання та обліку (КСПОВО), чинного на дату складання податкової накладної та у графі 4 зазначається умовне позначення відповідної назви одиниці вимірювання/обліку (українське), зазначеної у КСПОВО.

При складанні зведених податкових накладних у графі 4 вказується «грн».

Якщо товар/послуга, що постачається, має одиницю обліку, яка відсутня у КСПОВО, то:

- у графі 4 зазначається умовне позначення одиниці вимірювання таких товару/послуги, яке використовується для обліку та відображається у первинних документах;

- у графі 5 – код відповідної одиниці вимірювання/обліку, зазначений у КСПОВО.

Якщо в графі 4 зазначено умовне позначення одиниці виміру, яка відсутня в КСПОВО, то графа 5 не заповнюється, до графи 7 – ціна постачання одиниці товару/послуги без урахування ПДВ.

Враховуючи те, що постачання товару, ціну якого при придбанні було встановлено, наприклад, за вагову одиницю (кілограм, тонну тощо), може здійснюватися за ціною за кількісну одиницю (штуку тощо) такого товару, то одиниця виміру, вказана у графі 4 податкової накладної, складеної на операцію з постачання товару, може відрізнятися від одиниці виміру, що вказана у податковій накладній, отриманій платником податку при придбанні такого товару. 

 

У продавця анульована реєстрація платника ПДВ: що з податковим кредитом покупця при поверненні авансу

Якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов’язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, складеному в порядку, встановленому для податкових накладних, та зареєстрованому в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Норма п. 192.1 ст. 192 ПКУ не поширюється на випадки, коли постачальник товарів/послуг не є платником податку на кінець звітного (податкового) періоду, в якому був проведений такий перерахунок.

Коригування податкового кредиту відображається у рядку 14 податкової декларації з ПДВ.

Таким чином, незалежно від того, що постачальника (продавця) на дату повернення ним авансу/йому неоплачених товарів анульовано як платника ПДВ, покупець повинен здійснити зменшення податкового кредиту за результатами податкового періоду, протягом якого був проведений такий перерахунок та відобразити суму зменшення в податковій декларації з ПДВ. Таке коригування відображається у рядку 14 розділу ІІ податкової декларації з ПДВ з обов’язковим поданням додатка 1 до декларації на підставі бухгалтерської довідки.

 

ІІІ. Лозівська ОДПІ: інформація для підприємців та громадян

Що необхідно знати про сплату податку на нерухомість у 2017 році

Податок на нерухомість сплачується з житлової та нежитлової нерухомості, у тому числі з її часток.

Об’єкти житлової нерухомості – це будівлі, віднесені відповідно до законодавства до житлового фонду, дачні та садові будинки. Об’єкти нежитлової нерухомості – будівлі, приміщення, що не віднесені до житлового фонду, зокрема, промислові будівлі, склади, ресторани, магазини, гаражі та інше.

Ставки та пільги з податку на нерухоме майно встановлюються за рішенням місцевих рад: сільських, селищних, міських рад. Додатково оподатковуються об’єкти житлової нерухомості площа яких понад 300 кв. м для квартир і 500 кв. м для житлових будинків за ставкою 25000 грн. за кожен такий об’єкт житлової нерухомості (його частки).

Пільги для квартир незалежно від їх кількості – 60 кв. м.; для житлових будинків – 120 кв. м.; для різних типів об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (квартир, будинків, тощо), – 180 кв. м. Пільги залежать від рішень, встановлених місцевими радами на кожній окремій категорії, де заходиться нерухомість, тобто вони можуть бути різними. Рішення і пільги зі сплати податку розміщуються на сайтах місцевих рад. Якщо Ви є власником нерухомості, загальна площа якої перевищує пільгову, Вам необхідно отримати податкове повідомлення-рішення про сплату податку, яке надсилається органом ДФС до 1 липня.

Ви можете звернутися до органу ДФС для звірки даних щодо:

- об’єктів житлової або нежитлової нерухомості, втому числі їх часток, що перебувають у Вашій власності;

- розміру загальної площі об’єктів нерухомості, права на користування пільгами;

- розміру ставки податку;

- нарахованої суми податку.

У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та вашими даними, підтвердженими на підставі оригіналів відповідних документів, проводиться перерахунок, після чого надсилається нове податкове повідомлення-рішення.

Податок сплачується за місцем розташування об’єкта нерухомості протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.

 

Як звітують із ЄСВ підприємці-загальносистемники без найманих працівників

ФОП, зокрема, які застосовують загальну систему оподаткування без використання праці найманих працівників, формують і подають Звіт про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску самі за себе раз на рік до 10 лютого року, наступного за звітним періодом.

Звітним періодом є календарний рік.

Звіт подається за формою згідно з таблицею 1 додатка 5 із зазначенням типу форми «початкова».

ФОП, у тому числі ФОП-платники єдиного податку, звільняються від сплати за себе ЄСВ, якщо вони є пенсіонерами за віком або інвалідами й отримують відповідно до закону пенсію чи соціальну допомогу.

Звіт зазначеними особами не подається.

У разі самостійного визначення бази нарахування Звіт подається на загальних підставах.

 

Термін сплати податку на доходи та військового збору в поданій декларації про доходи

У податковій декларації про майновий стан і доходи громадяни відображають суму отриманого доходу за звітний рік, суму сплаченого протягом року податку на доходи фізичних осіб, та визначають податкове зобов'язання з податку на доходи на доходи фізичних осіб та військового збору.

Військовий збір розраховується фізичними особами самостійно за ставкою 1,5 відсотки об’єкта оподаткування.

Сума податку на доходи та військового збору, зазначена у податковій декларації за минулий 2016 рік, сплачується громадянами самостійно до 1 серпня 2017 року.

 

Зміни в оподаткуванні спадщини

25 березня 2017 набрав чинності Закон України  № 1910-VIII, яким спрощено оформлення спадщини для найближчих родичів спадкодавця.

Відповідно до внесених у Податковий кодекс змін, об’єкти спадщини, які успадковуються членами сім’ї спадкодавця першого та другого ступенів споріднення, оподатковуються за нульовою ставкою.

Крім того, у разі спадкування будь-яких об’єктів спадщини, які оподатковуються за нульовою ставкою, оціночна вартість таких об’єктів з метою оподаткування не визначається.

Якщо об’єкти, подаровані платнику податку, оподатковуються за нульовою ставкою, оціночна вартість таких об’єктів з метою оподаткування не визначається.

В інших випадках отримання доходів у вигляді об’єктів спадщини/дарунків об’єктом оподаткування є оціночна вартість таких об’єктів спадщини/дарунків, визначена згідно із законом.

Закон  №1910-VIII  застосовується до доходів, отриманих платником податків у вигляді спадщини/дарунка починаючи з 01.01.2017 року

 

Порядок сплати земельного податку фізичною особою у рік придбання земельної ділянки

Підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.

Нарахування земельного податку фізичним особам проводиться контролюючими органами (за місцем знаходження земельної ділянки), податкове повідомлення-рішення надсилають (вручають) платникові за місцем його реєстрації до 1 липня поточного року.

У разі переходу права власності на земельну ділянку від одного власника - юридичної або фізичної особи до іншого протягом календарного року податок сплачується попереднім власником за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому припинилося право власності на зазначену земельну ділянку, а новим власником - починаючи з місяця, в якому він набув право власності.

У разі переходу права власності на земельну ділянку від одного власника - фізичної особи до іншого протягом календарного року контролюючий орган надсилає (вручає) податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності.

Податок сплачується протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.

 

Право на податкову знижку для фізичних осіб

Кампанія декларування громадянами доходів, отриманих протягом 2016 року, закінчилася, але не для осіб, які мають право подати Декларацію добровільно з метою реалізації свого права на податкову знижку. Такі особи можуть подати декларацію по 31 грудня 2017 року включно.

Податкова знижка для фізичних осіб, які не є суб’єктами господарювання, – це документально підтверджена сума витрат платника податку – резидента у зв’язку з придбанням товарів (робіт, послуг) на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року у вигляді заробітної плати.

Декларацію можна подати як на паперових носіях, так і в електронному вигляді.

Сума, яка має бути повернена платнику податку, зараховується на його банківський рахунок, відкритий у будь-якому комерційному банку, або надсилається поштовим переказом на адресу, зазначену у Декларації, протягом 60 календарних днів після надходження такої Декларації.

Платник податків має право на податкову знижку при дотриманні умов, визначених ПКУ, та за наявності відповідних платіжних та розрахункових документів, копій договорів тощо.

 

Про соціальную пільгу на новому місці роботи у місяці, якщо її застосовано за попереднім

Платник податків має право на отримання податкової соціальної пільги лише від одного працедавця і реалізував це право у звітному місяці на старому місці роботи, то така фізична особа не має права на отримання в цьому місяці податкової соціальної пільги на новому місці роботи.

При цьому така фізична особа має право на отримання податкової соціальної пільги на новому місці роботи з наступного місяця після прийняття на роботу. Платник податку має право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного від одного роботодавця у вигляді зарплати (інших прирівняних до неї виплат, компенсацій та винагород), якщо його розмір не перевищує суми, що дорівнює розміру місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 гривень.

Податкова соціальна пільга надається з урахуванням останнього місячного податкового періоду, в якому платник податку був звільнений з місця роботи.

 

Компенсація частини вартості путівки: ПДФО та ЄСВ

До загального місячного (річного) оподатковуваного доходу не включається вартість путівок на відпочинок, оздоровлення та лікування, у тому числі на реабілітацію інвалідів, на території України платника податку та/або його дітей віком до 18 років, які надаються йому безоплатно або із знижкою (у розмірі такої знижки) професійною спілкою, до якої зараховуються профспілкові внески платника податку - члена такої професійної спілки, або за рахунок коштів відповідного фонду державного соцстрахування (пп. 165.1.35 ст. 165 ПКУ). Тобто, положення зазначеного пункту поширюються на платників податків, які отримують путівки винятково від професійної спілки.

Сума компенсації частини вартості путівки на санаторно-курортне лікування, яка надається за рахунок коштів роботодавця працівникам та їх неповнолітнім дітям, включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу таких платників як додаткове благо та оподатковується податком на доходи фізичних осіб на загальних підставах.

Податковий агент, який нараховує оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов’язаний утримати податок із суми такого доходу за  ставкою 18 %. Крім того, сума зазначеної компенсації для роботодавців є також базою нарахування ЄСВ- 22%.

Лист ДФСУ від 24.03.2017 № 4697/5/99-99-13-02-03-16 

 

Податковий агент при виплаті доходу фізичній особі - орендодавцю, у вигляді сум комунальних платежів за договором оренди, зобов’язаний нарахувати та сплатити ПДФО

Згідно з пп 170.1.1 та 170.1.2  ст. 170 ПКУ податковим агентом платника податку - орендодавця щодо доходу, отриманого від надання в оренду нерухомого майна є орендар.

Податковий агент при виплаті доходу фізичній особі - орендодавцю, у вигляді сум комунальних платежів, зобов’язаний нарахувати, утримати та сплатити (перераховувати) податок на доходи фізичних осіб за ставкою, визначеною пунктом 167.1 статті 167 ПКУ (18%).



« повернутися до списку новин