Близнюкiвська районна рада
Близнюківський район, Харківська область

.

Картинки по запросу графік роботи цоп

І. Інформація щодо діяльності Лозівської ОДПІ та органів ДФС України

Про роботу ЦОП у святкові та вихідні дні

Для зручності платників та створення комфортних умов обслуговування та   у зв'язку зі святковим та вихідними днями,  доводимо до відома графік роботи Центрів обслуговування платників, а саме:

15 квітня 2017 року – робочий день відповідно до затверджених графіків роботи ЦОП;

-  17 квітня 2017 року – робочий день у режимі чергування (за необхідністю із залученням спеціалістів відповідних структурних підрозділів) до 17 год. 00 хв.;

16 квітня, 1, 2, 8, 9 травня 2017 року – вихідні дні.

 

Останній день подачі декларації про майновий стан і доходи - 3 травня поточного року

03 травня 2017 року – останній день для подання громадянами податкової декларації про майновий стан і доходи за звітний 2016 рік.

За вибором платника податків декларації подаються за місцем податкової адреси особисто або уповноваженою на це особою; поштою або засобами електронного зв’язку.

Звертаємо увагу, що поштою документи потрібно надсилати з повідомленням про вручення та з описом про вкладення не пізніше, ніж за п’ять днів до закінчення граничного строку подання. Якщо ж декларація подається в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису, то надсилати її потрібно не пізніше закінчення останньої години граничного строку подання.

Для подання податкових декларацій в електронній формі платнику податків потрібно:

- отримати електронний цифровий підпис, який безкоштовно видається Акредитованим центром сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту Державної фіскальної служби України;

- авторизуватися за допомогою особистого електронного ключа та розпочати роботу. 

 

Нова форма Книги обліку доходів і витрат для громадян, зобов’язаних подавати Декларацію про майновий стан і доходи - у проекті Мінфіну

Основною метою розробки проекту наказу є приведення Порядку ведення обліку доходів і витрат для визначення суми загального річного оподатковуваного доходу відповідно до вимог  ст. 176 ПКУ, згідно з яким платники податку зобов’язані вести облік доходів і витрат в обсягах, необхідних для визначення суми загального  річного оподатковуваного доходу, у разі, якщо такий платник податку зобов’язаний відповідно до цього розділу подавати декларацію або має право на таке подання з метою повернення надміру сплачених податків, у тому числі при застосуванні права на податкову знижку

Зауваження та пропозиції стосовно змісту проекту акту надавати у письмовій та електронній формі до 5 травня 2017 року за наступною адресою: Міністерство фінансів України, 01008, м. Київ-8, вул. Грушевського, 12/2, e-mail:  skornienko@minfin.gov.ua

 

Дізнайся більше про свого бізнес-партнера

Для того, аби перевірити надійність Вашого ділового партнера достатньо знати його код ЄДРПОУ або ж точну його назву. Введіть відому Вам інформацію в одне з полів і наша система здійснить пошук по ряду баз даних, доступних для публічного використання і повідомить Вам про результати пошуку.

Увага! З 11.07.2014 оновлення інформації на сайті щодо стану розрахунків платника податків з бюджетом ( про наявність заборгованності ) відбувається ЩОДЕННО, крім вихідних та святкових днів, після проведення розрахунків зведених показників в центральній базі даних за результатами ПОПЕРЕДНЬОГО банківського дня.

Для отримання інформації звертайтесь на офіційний сайт ДФС України за посиланням http://sfs.gov.ua/businesspartner

 

Сільгоспвиробникам буде збільшено реєстраційну суму для податкових накладних

Із 15 квітня 2017 року набрав чинності Закон від 23.03.17р. № 1988 щодо змін у ПКУ спрямований на підтримку вітчизняного сільгоспвиробника.

Цей закон дозволить збільшити реєстраційну суму для податкових накладних/розрахунків коригування, визначену п. 2001.3 ПКУ, на суму коштів, що перераховувалися з 1 по 30 січня 2017 року на спецрахунки сільгосппідприємств, які до 1 січня 2017 року застосовували спецрежим оподаткування згідно зі ст. 209 ПКУ. Причому така сума не повинна перевищувати суму, що мала спрямовуватися на спецрахунок суб’єкта ПДВшного спецрежиму, згідно з податковою звітністю за грудень 2016 року, за винятком уточнюючих розрахунків.

Таке збільшення має здійснюватись одноразово за заявою платника податку, поданою в довільній формі до ДФС, разом із копіями платіжних доручень платника, завірених у встановленому порядку банком, які підтверджують таке перерахування.

Окрім того, у межах суми цього збільшення платник податку матиме право подати до ДФС заяву, відповідно до якої такі кошти підлягають перерахуванню з рахунка в системі електронного адміністрування ПДВ такого платника податку на його поточний рахунок згідно з п. 2001.6 ПКУ.

Зазначена норма з’явиться в п. 60 підрозділу 2 р. XX ПКУ.

 

Інструкцію з нарахування ЄСВ і Звіт із ЄСВ оновлять

У зв’язку з унесеними з 2017 року змінами до Закону № 2464-VІ  Мінфін розробив проекти змін до  Інструкції про порядок нарахування і сплати ЄСВ та звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску.

Оновлена інструкція передбачає:

1. Нарахування ЄСВ із розрахунку мінімальної зарплати проводиться за умови перебування в трудових відносинах повний календарний місяць або відпрацювання всіх робочих днів звітного місяця згідно з індивідуальним графіком роботи.

2. Днем сплати ЄСВ у разі його сплати готівкою вважатиметься день прийняття документа на переказ готівки разом із сумою коштів у готівковій формі, незалежно від часу їх зарахування на рахунок органу доходів і зборів.

3. Суми ЄСВ, сплачені у вигляді авансових платежів, ураховуються підприємцями (окрім спрощенців) при остаточному розрахунку, який здійснюється ними за календарний рік до 10 лютого наступного року, що настає за роком, за який сплачується ЄСВ.

4. Суми ЄСВ, сплачені у вигляді авансових платежів, ураховуються особами, які провадять незалежну професійну діяльність, при остаточному розрахунку, який здійснюється ними за календарний рік, до 01 травня наступного року, що настає за роком, за який сплачується ЄСВ.

5. Уточнено обчислення і строки сплати ЄСВ самозайнятими особами у разі зняття їх з обліку в органах доходів і зборів:

До нового Звіту по ЄСВ додано норми, за якими:

1. Тип нарахувань 13 застосовується для сум у поточному звітному місяці за попередні лише в таких випадках:

  • при перерахунку сум допомоги по тимчасовій непрацездатності;
  • при перерахунку сум у зв'язку з вагітністю та пологами;
  • при перерахунку сум заробітку, що пов'язані з уточненням кількості відпрацьованого часу.

2. Чинним вважається останній електронний або паперовий Звіт із ЄСВ, поданий страхувальником до закінчення строків подання звітності, який пройшов всі контролі в органах доходів і зборів та вдало завантажений у Пенсійному фонді України.

 

Фізособам можна сплачувати податки через касу сільради

Якщо фізособи проживають у сільській (селищній) місцевості, то вони можуть сплачувати податки та збори через каси сільських (селищних) рад або рад об’єднаних територіальних громад, за квитанцією про прийняття податків і зборів, форма якої затверджена наказом Мінфіну від 17.08.2015 р. № 714.

Лист ДФС від 22.02.2017 р. № 3717/6/99-99-14-05-01-15.

 

Регламент Акредитованого центру сертифікації ключів ДФС зазнав змін

Для забезпечення захисту законних прав й інтересів клієнтів під час надання послуг електронного цифрового підпису та для вдосконалення процедур ідентифікації й автентифікації внесено зміни до Регламенту Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС.

Серед змін передбачено, що:

  • для отримання ЕЦП фізособа може подати копію Довідки про реєстрацію місця проживання фізичної особи;
  • у разі формування нових посилених сертифікатів заявнику (підписувачу) необхідно попередньо скасувати діючі посилені сертифікати.

Зміни № 2 до Регламенту АЦСК ІДД ДФС набудуть чинності 22.04.2017 р.

 

ІІ. Інформація для бухгалтерів

Екоподаток за I квартал сплачуємо за новими ставками

Під час визначення податкових зобов’язань з екологічного податку за І квартал 2017 року необхідно застосовувати нові (збільшені) ставки відповідно до ст.ст. 243, 245–248 ПКУ.

Суб’єкти господарювання, які є платниками екологічного податку, але з початку звітного року не планують здійснення викидів, скидів забруднюючих речовин, розміщення відходів, утворення радіоактивних відходів протягом звітного року, повинні повідомити про це відповідний контролюючий орган за місцем розташування джерел забруднення та скласти заяву довільної форми про відсутність у звітному році об’єкта обчислення екологічного податку.

Така заява надається не пізніше граничного строку подання податкової декларації за І квартал звітного року. В іншому разі платник податку зобов’язаний подавати податкові декларації екологічного податку на загальних підставах.

Суб’єкти господарювання, у тому числі новостворені, які не мають об’єктів обчислення екологічного податку, не повинні подавати до відповідних контролюючих органів заяву про відсутність у них у звітному році таких об’єктів.

 

Яка дата вважається датою реалізації пального з метою складання акцизної накладної?

Акцизна накладна складається платником податку в день реалізації пального при кожній повній або частковій операції з реалізації пального (абзац 1 п. 231.3 ст. 231 ПКУ).

При цьому платником податку також надається право складання акцизної накладної за щоденними підсумками операцій та не пізніше останнього дня місяця на весь обсяг реалізованого пального протягом такого місяця у випадках, визначених п. 231.3 ст. 231 ПКУ.

Отже, з метою складання акцизної накладної датою здійснення операції з реалізації пального вважається дата передачі (відпуску, відвантаження) пального, що засвідчується у первинних документах незалежно від того, коли відбулась оплата або перехід права власності, отримання його покупцем.

 

Компенсацiя працiвниковi витрат на лiкування

З 1 сiчня 2017 р, змiнено пп. 165.1.19  ст. 165 ПКУ. Вiдтепер до загального мiсячного (рiчного) оподатковуваного доходу платника податку не включаються кошти чи вартiсть майна (послуг), що надаються як допомога на лiкування та медичне обслуговування не тiльки платника податку, але й членiв сiм’ї фiзичної особи першого ступеня спорiднення або дитини, яка перебуває пiд опiкою або пiклуванням платника податку.

У разi компенсацiї вартостi лiкування за наявностi медичного висновку лiкаря, рахунку на оплату лiкування, договору на лiкування, розрахункових та iнших документiв така компенсацiя не оподатковується. У формi № 1ДФ така виплата зазначається за кодом «143».

Якщо працiвник не подав пiдтвердних документiв, така допомога обкладатиметься ПДФО як додаткове благо. Вiдповiдно утримується i 1,5% вiйськового збору. У звiтностi за формою № 1ДФ така виплата вiдображається за кодом «126».

 

Безоплатно передали в комунальну власність необоротний актив: ПДВ-наслідки

Операція з безоплатного передання підприємством майна у власність комунального підприємства, згідно з рішенням органу влади, звільняється від обкладення ПДВ відповідно до пп. 197.1.16 ПКУ.

Водночас підприємство, зважаючи на пп. «б» п. 198.5 ПКУ, має нарахувати податкові зобов’язання, скласти й зареєструвати в ЄРПН зведену податкову накладну за товарами/послугами, необоротними активами, які починають використовуватися у звільнених від оподаткування операціях, якщо під час придбання чи виготовлення суми ПДВ були включені до складу податкового кредиту.

Базою для нарахування таких податкових зобов’язань слугуватиме балансова (залишкова) вартість, що склалася станом на початок звітного (податкового) періоду, протягом якого здійснюються такі операції (за відсутності обліку необоротних активів — виходячи зі звичайної ціни).

 

Про нецiльову матерiальну допомогу

Як i ранiше, за пп. 170.7.3 ст. 170 ПКУ не включається до оподатковуваного доходу сума нецiльової благодiйної допомоги, в тому числi матерiальної, що надається впродовж звiтного податкового року сукупно в розмiрi, що не перевищує мiсячного прожиткового мiнiмуму, чинного для працездатної особи на 1 сiчня звiтного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 грн. У 2017 р. ця сума становить 2240 грн. Якщо фактично надана сума матерiальної допомоги перевищує встановлене обмеження, то сума перевищеня пiдлягає оподаткуванню.

Якщо допомога надається в негрошовiй формi, то базою утримання ПДФО є сума перевищення вартостi допомоги над сумою 2240 грн, збiльшена на натуральний коефiцiєнт. Натуральний коефiцiєнт обчислюється за формулою:  К =100 : (100 - Сп),

де К - коефiцiєнт; Сп - ставка податку, встановлена для таких доходiв на момент їхнього нарахування. Значення коефiцiєнта в 2017 р. - 1,21951.

Вiйськовий збiр при цьому утримується iз суми перевищення вартостi допомоги над сумою 2240 грн без збiльшення на такий коефiцiєнт.

Роботодавець, що надає працiвниковi матерiальну допомогу одноразового характеру, зазначає вiдомостi про наданi суми нецiльової благодiйної допомоги у формi № 1ДФ так:

- за кодом «169» - у межах 2240 грн;

- за кодом «126» - як додаткове благо - в частинi перевищення з утриманням ПДФО.

 

Відстрочення чергової сплати за ліцензію неможливе

Статтею 15 Закону № 481 встановлено річну плату за ліцензії на право оптової торгівлі алкогольними напоями, крім сидру та перрі (без додання спирту), у розмірі — 500 000 грн.

Ліцензії видаються терміном на п’ять років, а плата за ліцензії зараховується до місцевих бюджетів.

Сплата чергового платежу за ліцензії здійснюється у розмірах, встановлених Законом №481, і справляється за кожний наступний щорічний термін дії ліцензії. Цим Законом не передбачено відстрочення чергової сплати за ліцензії на право оптової торгівлі алкогольними напоями, крім сидру та перрі (без додання спирту).

Дія ліцензії призупиняється у разі несвоє­часної сплати чергового платежу за ліцензію на підставі письмового розпорядження органу, який видав ліцензію, на термін до сплати заборгованості.

Дія ліцензії вважається призупиненою з моменту одержання суб’єктом господарювання відповідного письмового розпорядження органу, який видав ліцензію, а її дія поновлюється з моменту зарахування відповідного чергового платежу за ліцензію до бюджету.

 

Які реквізити обов’язково повинна містити податкова накладна?

У податковій накладній зазначаються в окремих рядках такі обов’язкові реквізити:

а) порядковий номер податкової накладної;

б) дата складання податкової накладної;

в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або ПІБ фізичної особи, зареєстрованої як платник ПДВ, - продавця товарів/послуг;

г) податковий номер платника податку (продавця та покупця). У разі постачання/придбання філією (структурним підрозділом) товарів/послуг, яка фактично є від імені головного підприємства - платника податку стороною договору, у податковій накладній, крім податкового номера платника податку додатково зазначається числовий номер такої філії (структурного підрозділу);

д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або ПІБ фізичної особи, зареєстрованої як платник ПДВ, - покупця (отримувача) товарів/послуг;

е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг;

є) ціна постачання без урахування податку;

ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні;

з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку;

і) код товару згідно з УКТ ЗЕД, для послуг – код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг; платники податків, крім випадків постачання підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України, мають право зазначати код товару згідно з УКТ ЗЕД або код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг неповністю, але не менше ніж чотири перших цифри відповідного коду.

 

Як перевірити статус сертифіката ЕЦП (чинний, заблокований, скасований)?

Перевірити статус посиленого сертифіката можна за допомогою надійного засобу електронного цифрового підпису «ІІТ Користувач ЦСК-1», який можна завантажити на офіційному інформаційному ресурсі Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (http://www.acskidd.gov.ua) у розділі «Програмне забезпечення», вкладка «Надійні засоби електронного цифрового підпису».

В меню програми «Переглянути сертифікати» із всього переліку сертифікатів необхідно вибрати сертифікат або додати його за допомогою кнопки «Імпортувати». Для отримання інформації щодо статусу сертифіката слід натиснути «Перевірити». Детальну інформацію про посилений сертифікат можна переглянути обравши пункт «Сертифікат».

 

Як швидко можна отримати довідку про заборгованості?

Довідка про відсутність заборгованості з податків, зборів, платежів видається за основним місцем обліку платника податків, який звертається за наданням послуги, безоплатно на підставі заяви.

У заяві на отримання довідки платник податків зазначає нормативно-правовий акт, положеннями якого визначено необхідність підтвердження відсутності у платника податків податкового боргу, що оформлюється довідкою, яка надається контролюючим органом.

Строк розгляду заяви платника податків та видачі довідки або направлення відмови в її наданні становить 5 робочих днів з дня отримання такої заяви органом доходів і зборів.

Згідно з формою довідки у ній зазначається строк її дії, який становить 10 календарних днів від дня реєстрації такої довідки в контролюючому органі.

За наявності у платника податків податкового боргу органом доходів і зборів готується лист платнику податків (у довільній формі) з вмотивованою відмовою щодо видачі довідки, який надсилається на адресу платника податків.

 

Товари відвантажені на спрощеній системі, оплата отримана на загальній - що з фінрезультатом?

У податковій декларації з податку на прибуток підприємств зазначені суми витрат підлягають відображенню в рядку 2.1.3 додатки РІ до декларації. Коригування фінансового результату до оподаткування на різниці, які виникають за операціями по списанню кредиторської заборгованості, розділом III ПКУ не передбачена. Такі операції відображаються при формуванні фінансового результату до оподаткування згідно з правилами бухгалтерського обліку.

Починаючи з 1 січня 2017 року, фінансовий результат податкового (звітного) періоду збільшується на суму доходу, отриманого в якості оплати за товари (роботи, послуги), відвантажені (надані) під час перебування на спрощеній системі оподаткування (п. п. 140.5.12 п. 140.5 ст. 140 ПКУ).

Лист ДФС від 27.03.2017 р. № 6083/6/99-99-15-02-02-15

 

Працівник-інвалід за цивільно-правовим договором: ставка єдиного внеску

Єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування для всіх платників ЄСВ (крім пільгових категорій) встановлено у розмірі 22% до визначеної бази нарахування ЄСВ.

Згідно з п. 5 розділу ІІІ Інструкції про порядок нарахування і сплати ЄСВ для підприємств, установ і організацій, у яких працюють інваліди, ЄСВ встановлюється відповідно до Закону у розмірі 8,41% суми нарахованої заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України «Про оплату праці» суми оплати перших п’яти днів тимчасової непрацездатності, що здійснюється за рахунок коштів роботодавця, та допомоги з тимчасової непрацездатності, допомоги у зв’язку з вагітністю та пологами для працюючих інвалідів.

Враховуючи вищезазначене, юридична особа при виплаті працівнику-інваліду винагороди за цивільно-правовим договором застосовує ставку ЄСВ у розмірі 22%.

 

ІІІ. Лозівська ОДПІ: інформація для підприємців та громадян

Перевищив мільйон – застосовуй РРО

У разі перевищення платниками єдиного податку II та III групи обсягу доходу більше 1 млн. гривень, вони повинні обов’язково застосовувати РРО. Такі вимоги визначені п.296.10 ст.296 Податкового кодексу України.

За результатами проведеного аналізу Департаментом аудиту ДФС України встановлено, що у Харківській області за 2016 рік обсяг доходу більше 1 000 000 грн. перевищили 3 550 платників єдиного податку II групи  та 4 633 платників єдиного податку III групи (фізособи-підприємці).

Застосування РРО розпочинається з першого числа першого місяця кварталу, наступного за виникненням такого перевищення, та продовжується у всіх наступних податкових періодах протягом реєстрації суб’єкта господарювання як платника єдиного податку.

 

Як обрати спрощену систему оподаткування новоствореному підприємцю?

Новостворені підприємці для обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для 1 або 2 групи, повинні подати заяву про застосування спрощеної системи оподаткування до закінчення місяця, в якому відбулася державна реєстрація.

Зареєстровані в установленому порядку фізособи - підприємці, які до закінчення місяця, в якому відбулася державна реєстрація, подали заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для 1 або 2 групи, вважаються платниками єдиного податку з першого числа місяця, наступного за місяцем, у якому відбулася державна реєстрація.

Зареєстровані в установленому законом порядку суб’єкти господарювання (новостворені), які протягом 10 днів з дня державної реєстрації подали заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для 3 групи, яка не передбачає сплату податку на додану вартість, вважаються платниками єдиного податку з дня їх державної реєстрації.  

Якщо суб'єкт господарювання відразу у місяць реєстрації не скористався своїм правом перейти на спрощену систему оподаткування, то така можливість у нього буде у наступному кварталі. Для цього потрібно подати заяву до контролюючого органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу. Але прийняти рішення про перехід на спрощену систему оподаткування можливо тільки один раз протягом календарного року.

 

Порушення умов перебування на 2 групі єдиного податку: яка відповідальність?

Підприємець порушив умови перебування на II групі єдиного податку, надавши послуги юрособі на загальній системі оподаткування.

При недотриманні умов перебування на обраній групі єдиного податку фізсоба-підприємець втрачає право перейти на сплату єдиного податку для інших груп шляхом подання заяви до контролюючого органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного кварталу.

У разі порушення умов перебування на 2 групі єдиного податку, особа зобов’язана:

- перейти на сплату інших податків і зборів з першого числа місяця, що настає за звітним кварталом, у якому здійснювалася така діяльність. Для відмови суб’єкту господарювання не пізніше ніж за 10 календарних днів до початку нового календарного кварталу (року) слід подати до контролюючого органу відповідну заяву;

- до отриманого доходу за договором надання послуг юридичній особі застосувати ставку єдиного податку в розмірі 15%;

- відобразити в квартальній податковій декларації наростаючим підсумком окремо такі доходи;

- подати декларацію за звітний квартал, у якому подано заяву щодо відмови від спрощеної системи оподаткування у зв’язку з переходом на сплату інших податків і зборів, з наростаючим підсумком з початку року протягом 40 календарних днів, за останнім календарним днем звітного  кварталу.

Анулювання реєстрації платника єдиного податку 2 групи проводиться за рішенням контролюючого органу на підставі акта перевірки з першого числа місяця, що настає за кварталом, у якому допущено таке порушення. В результаті всі доходи, отримані після дати анулювання реєстрації платника єдиного податку, оподатковуватимуться на загальних підставах.

 

З якого періоду застосування РРО є обов’язковим для платників єдиного податку, які здійснюють реалізацію технічно складних побутових товарів?

З 8 травня 2017 року підприємці- платники єдиного податку, які здійснюють реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, зобов’язані застосовувати РРО.

Ця норма, передбачена п. 296.10 ПКУ та п. 6 ст. 9 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».

 Перелік побутової техніки, що підлягає гарантійному ремонту, затверджено Постановою КМУ від 16.03.2017 р. № 231.  

 

Дохід від продажу продукції, вирощеної на земельних ділянках до 2 га, не підлягає оподаткуванню

До загального місячного доходу платника податку не включаються доходи, отримані від продажу власної сільгосппродукції, вирощеної, зібрана, виготовлена, вироблена, оброблена та/або переробленої безпосередньо фізичною особою на власній земельній ділянці.

До таких земельних ділянок віднесено ділянки, призначені для садівництва або будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибні ділянки), індивідуального дачного будівництва, а також особистого сільського господарства, і земельні паї, виділені в натурі, сукупний розмір яких не перевищує 2 га.

Якщо розмір земельних ділянок перевищує 2 га, доходи, отримані від продажу сільгосппродукції, підлягають оподаткуванню на загальних підставах. При цьому не враховується розмір ділянок, які належать фізичній особі, але не використовуються ним.

При продажу сільгосппродукції власник має подати податковому агенту копію довідки про наявність у нього земельних ділянок. Довідка видається сільською, селищною, міською радою або радою об'єднаних територіальних громад за місцем проживання платника податку протягом 5 днів з дня одержання заяви про її видачу. При цьому місця реалізації фізособою власної вирощеної сільськогосподарської продукції не обмежуються.

 

Договір купівлі-продажу інвестиційного активу укладено у звітному році, а кошти надійдуть — у наступному: дії платника податку

Якщо внаслідок укладання договору купівлі-продажу інвестиційного активу виникає позитивне значення загального фінансового результату операцій з інвестиційними активами за наслідками звітного (податкового) року, такий дохід включається до загального річного оподатковуваного доходу платника.

Своєю чергою, фізособа, яка отримує інвестиційний прибуток, повинна надати податкову декларацію в установленому порядку та у відповідних випадках сплатити податок на доходи фізичних осіб за ставкою 18%.

Податкова декларація подається до 1 травня року, що настає за звітним.

У разі якщо договір купівлі-продажу інвестиційного активу укладено у звітному році, а кошти від продажу інвестиційного активу фактично надійдуть у наступному році, то платник податку повинен задекларувати дохід у вигляді інвестиційного прибутку за підсумками року, у якому фактично отримано такий дохід, та у відповідних випадках сплатити податок на доходи фізичних осіб за ставкою 18%, визначеною пп. 167.5.1 ПКУ.

 

Як оподатковуються доходи від продажу самостійно виробленої продукції тваринництва

Продавці власної продукції тваринництва, які отримували торік доходи, що підлягають оподаткуванню згідно з нормами ПКУ, зобов’язані до 1 травня 2017 року подати за місцем проживання податкову декларацію про майновий стан і доходи.

Під час продажу власної продукції тваринництва груп 1–5, 15, 16 та 41 УКТ ЗЕД отримані від такого продажу доходи не є оподатковуваним доходом, якщо їх сума сукупно за рік не перевищує 100 розмірів мінімальної заробітної плати, установленої законом на 1 січня звітного (податкового) року (у 2016 році — 137 800 грн). Такі фізичні особи здійснюють продаж зазначеної продукції без отримання довідки про наявність земельних ділянок.

До цієї продукції належать: живі тварини, м’ясо, їстівні субпродукти, риба, молоко та молочні продукти, яйця птиці, натуральний мед, їстівні продукти тваринного походження, жири й олії рослинного чи тваринного походження, готові харчові продукти, шкури необроблені (крім натурального та штучного хутра) і шкіра вичинена.

У разі коли сума отриманого доходу перевищує зазначений вище розмір, фізична особа зобов’язана подати до контролюючого органу довідку про самостійне вирощування, розведення, відгодовування продукції тваринництва, що видається в довільній формі сільською, селищною або міською радою за місцем податкової адреси (місцем проживання) власника продукції тваринництва.

Якщо довідкою підтверджено вирощування проданої продукції тваринництва безпосередньо платником податку, оподаткуванню підлягає дохід, що перевищує 100 розмірів мінімальної заробітної плати, установленої законом на 1 січня звітного (податкового) року.

Якщо таким платником податку не підтверджено самостійне вирощування, розведення, відгодовування продукції тваринництва, доходи від продажу якої він отримав, ці доходи підлягають оподаткуванню на загальних підставах.

 

Граничний термін сплати ЄСВ за себе підприємцем–спрощенцем

Граничний термін сплати ЄСВ за себе фізичними особами - підприємцями, які застосовують спрощену систему оподаткування, – 19 число місяця, що настає за кварталом, за який сплачується ЄСВ.

Якщо останній день строків сплати  ЄСВ припадає на вихідний або святковий день, останнім днем таких строків сплати ЄВ вважається перший робочий день, що настає за вихідним або святковим днем.

 

Як отримати інформацію про  суму отриманих доходів?

Для отримання інформації про джерела отриманих доходів звертається особисто або через уповноважену особу до контролюючого органу за своїм місцем проживання або за місцем отримання доходів, або за місцезнаходженням іншого об’єкта оподаткування, подає документ, що посвідчує особу, та заяву. Уповноважена особа додає до заяви довіреність, засвідчену у нотаріальному порядку, на отримання відомостей про джерела доходів/доходи та її копію, документ, що посвідчує особу такого представника, та ксерокопію (з чітким зображенням) документа, що посвідчує особу довірителя.

Фізичні особи, які не мають постійного місця проживання в Україні або тимчасово перебувають за межами населеного пункту проживання, отримання доходів, місцезнаходження іншого об’єкта оподаткування, можуть звернутися за отриманням відомостей з Державного реєстру до будь-якого контролюючого органу.

Відомості про суми отриманих доходів та суми сплачених податків в електронному вигляді  на електронну адресу фізичної особи надаються за останні три роки (по квартально), відомості за останній звітний період (квартал) надаються через 60 днів після його закінчення.

 

Яка сума доходу зазначається у довідці про отримані доходи підприємця?

У довідці про доходи фізичної особи – підприємця, яка перебуває на загальній системі оподаткування, на підставі даних податкової декларації зазначається сума чистого оподатковуваного доходу за відповідний період.

У довідці про доходи фізичної особи – підприємця – платника єдиного податку відображається сума отриманих нею доходів за відповідний період.

 

Оподаткування доходу від продажу земельної ділянки (паю)

Громадяни України мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності, зокрема для ведення особистого селянського господарства, в розмірах не більше ніж 2 гектари. Суму доходу, отриманого фізособою внаслідок відчуження земельних ділянок сільськогосподарського призначення, земельних часток (паїв) за нормами безоплатної передачі, безпосередньо отриманих нею у власність у процесі приватизації, не включають до оподатковуваного доходу такої фізособи, тобто не оподатковують ПДФО.

При цьому юрособа не є податковим агентом, а лише зобов’язана відобразити у податковому розрахунку за формою № 1ДФ під ознакою доходу «161» дохід, отриманий внаслідок відчуження земельних ділянок, отриманих у власність у процесі приватизації. Також не оподатковують дохід від продажу (обміну) не частіше одного разу протягом звітного року земельної ділянки, що не перевищує норми безоплатної передачі. Необхідною умовою при цьому є перебування такого майна у власності платника податку понад три роки (земельна ділянка придбана не у процесі приватизації).

Лист ГУ ДФС у м. Києві від 31.03.2017 № 7120/10/26-15-13-01-12

 

« повернутися до списку новин