Близнюкiвська районна рада
Близнюківський район, Харківська область

.

І. Інформація щодо діяльності Лозівської ОДПІ та органів ДФС України

До уваги платників! Телефони для консультацій

Головне управління ДФС у Харківській області надає контактні телефони посадових осіб, які будуть відповідати на дзвінки та надавати консультації платникам за наступними напрямами роботи:

 - адміністрування податків і зборів з фізичних осіб

 - адміністрування податків і зборів з юридичних осіб

 - електронні сервіси та звітність, реєстрація та облік платників податків

 

З початку року автовласники Харківщини сплатили близько 11 мільйонів гривень транспортного податку

 Зазначену суму податку сплатили більш ніж за 450 легкових автомобілів. Найчастіше транспортний податок сплачують власники автомобілів марок Мерседес, Porsche та Lexus. Найменша кількість серед платників цього податку, це власники рідких для наших доріг авто, такі як Porsche 911 Carrera, Ferrari FF, Bentley Bentayga.

З 1 січня 2017 року об’єктом оподаткування є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше 5 років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року (1 200 000 грн.). Тоді як в 2016 році підлягали оподаткуванню автомобілі із середньоринковою вартістю понад 750 розмірів МЗП (1 033 500 грн.).

Перелік таких авто вже визначено Мінекономрозвитку та оприлюднено на офіційному сайті. Ставка податку в 2017 році не змінилася - 25 тис.грн. на рік за кожен легковий автомобіль. Сплата податку повинна здійснитися протягом 60 календарних днів після вручення громадянам повідомлення-рішення.

 

Затверджено типові форми рішень місцевих рад про ставки та пільги з податку на нерухомість і земподатку

Органи місцевого самоврядування до 25 грудня року, що передує звітному, подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням об’єкта житлової та/або нежитлової нерухомості рішення щодо ставок та наданих пільг юридичним та/або фізичним особам зі сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за формою, затвердженою КМУ (пп. 266.4.2 ПКУ).

Аналогічним чином мають надсилатися й рішення щодо ставок земельного податку та наданих пільг зі сплати земельного податку юридичним та/або фізичним особам (п. 284.1 ПКУ).

Кабмін постановою від 24.05.2017 р. № 483 затвердив:

  • форму типового рішення про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку;
  • форму типового рішення про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

Про відповідальність громадян за незаконне переміщення товарів через митний кордон України

У І півріччі 2017 року митницями ДФС складено понад 14,2 тис. протоколів про порушення митних правил на суму понад 1,03 млрд. грн. Із загальної кількості зафіксованих правопорушень понад 13 тис., або 91% вчинені фізичними особами. При цьому вартість предметів правопорушень у цих справах становить понад 228 млн. грн. Майже 80% правопорушень, здійснених фізичними особами, – це  порушення строків доставки транспортних засобів особистого користування, ввезених в режимі «транзит», а також перевищення строку тимчасового ввезення.

Найбільш поширеними способами незаконного переміщення товарів через митний кордон України громадянами є:

-  переміщення обмежених або заборонених товарів через зони спрощеного митного контролю (зелений коридор) – ст. 471 МК України, яка передбачає стягнення у вигляді штрафу розміром 1700 грн. та конфіскації обмежених або заборонених товарів. Так, за перше півріччя 2017 року припинено понад 1 тис. таких порушень на суму предметів 52 млн. грн. Найчастіше предметом правопорушень стає валюта, товари народного вжитку;

 - недекларування, тобто незаявлення за встановленою формою точних відомостей про наявність, найменування, назву, кількість, тощо товарів (ст. 472 МК України). Відповідальність за таке правопорушення – штраф у розмірі 100% вартості незадекларованих товарів та їх конфіскація. У поточному році складено 881 протокол про порушення митних правил на суму 60 млн. грн.;

  - переміщення товарів з приховуванням від митного контролю (ст. 483 МК України), зокрема фізичне приховування товарів в тайниках, сховищах. Відповідальність за таке правопорушення – штраф у розмірі 100% вартості товарів та їх конфіскація, а при повторному правопорушенні розмір штрафу збільшується до 200%.        За звітний період виявлено понад 1,3 тис. порушення митних правил на суму 82,1 млн. грн.

 

Увага! «Інформаційно-довідковий департамент»

Шановні громадяни платники податків повідомляємо, що «Інформаційно-довідковий департамент» працює  з 8.00 до 20.00 (крім суботи та неділі).

Для отримання консультацій дзвонить за т. 0-800-501-007 (безкоштовно зі стаціонарних телефонів)  з 8.00 до 20.00 (крім суботи та неділі) ).

Електронна пошта: idd@sfs.gov.ua (для отримання інформаційно-довідкових послуг без використання електронного цифрового підпису).

«Пульс» – унікальний сервіс зворотного зв’язку податкової служби з платниками податків

Розгляд звернень на антикорупційний сервіс «Пульс» у 2017 році проводиться відповідно до  вимог нового Порядку опрацювання інформації, яка надходить на антикорупційний сервіс «Пульс», затвердженого Наказом ДФС України № 916 від 08.11.16р.

Нагадуємо, що громадяни та суб’єкти господарювання мають можливість повідомити про неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби, про можливі корупційні дії з їхнього боку за номером гарячої лінії антикорупційного сервісу «Пульс» – (044)284-00-07!  Інформація приймається цілодобово.

 

Університет державної фіскальної служби запрошує на навчання!

Університет державної фіскальної служби визнаний в Україні та за її межами як навчальний, науковий, методичний центр, у якому напрацьований значний досвід міжгалузевого поєднання економічної та правової освіти, науки й практики при здійсненні профільної підготовки фахівців за першим (бакалаврським) та другим (магістерським) рівнем вищої освіти відповідно до вимог сучасного ринку праці.

Значний відсоток підготовки фахівців, відповідно до покликання, інтересів, здібностей та нормативних вимог у галузі вищої освіти Університет здійснює за рахунок державного та місцевих бюджетів – за державним замовленням. Університет державної фіскальної служби України запрошує на денну та заочну форми навчання

ДФС: Запити на отримання інформації про доходи фізичних осіб для перерахунку субсидій обробляються в день надходження

ДФС було в повному обсязі забезпечено надання інформації з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про доходи фізичних осіб для проведення перерахунку житлових субсидії.

Починаючи з травня 2017 – щоденно обробляється від 2000 до 4000 файлів-запитів. Запити обробляються в день надходження запиту.

За вказаний період надано відповідь на 116,4 тис. запитів територіальних підрозділів соціального захисту населення стосовно більш ніж 12,3 млн. фізичних осіб.

 

За який період єдинники мають уперше звітувати за оновленою декларацією

Мінфін наказом від 17.03.2017 р. № 369 уніс зміни до форми Податкової декларації платника єдиного податку — фізичної особи підприємця. Зазначені зміни набрали чинності 05.05.2017 р.

Базовим звітним періодом для платників єдиного податку 3 групи є календарний квартал, а для платників 1 та 2 груп — календарний рік, то оновлена форма Декларації використовуватиметься:

  • платниками єдиного податку 3 групи для складання звітності за 9 місяців 2017 року, починаючи з 01.10.2017 р.;
  • платниками 1 та 2 груп для складання звітності за 2017 рік — з 01.01.2018 р.

Для самостійного виправлення помилок, допущених у податковій звітності за попередні звітні періоди, оновлена форма Декларації використовуватиметься з 01.10.2017 р.

 

За несвоєчасну реєстрацію податкових накладних через кібератаку штрафу не буде

На підпис Президенту направлено Закон щодо змін до ПКУ в частині незастосування штрафних санкцій за несвоєчасну реєстрацію податкових та акцизних накладних унаслідок несанкціонованого втручання у роботу комп’ютерних мереж платників податків.

Документ передбачає термін для відновлення платником податків бази даних обліку, які були пошкоджені внаслідок несанкціонованого втручання в роботу комп’ютерних мереж платника податків.

Закон звільняє платників податків від штрафних санкцій за несвоєчасну реєстрацію:

  • у ЄРПН — податкових накладних, розрахунків коригувань, за період із 01.06 - 30.06.2017 р.;
  • у ЄРАН — акцизних накладних, розрахунків коригувань, за період із 01.06 - 30.06.2017 р.

Такі податкові й акцизні накладні можна зареєструвати до 31 липня 2017 року.

Згідно із Законом, штрафні санкції в розмірі 10% погашеної суми податкового боргу, передбачені п. 126.1 ПКУ, не застосовуватимуться до узгоджених сум грошових зобов’язань, з граничним строком сплати 30 червня 2017 року.

Тимчасово, до 31 грудня 2017 року, у разі неможливості проведення перевірки платника податків, у зв’язку з втратою та/або пошкодженням інформації внаслідок несанкціонованого втручання в роботу комп’ютерних мереж платника податків, строки проведення таких перевірок переносяться контролюючим органом до дати відновлення  такої інформації, але не пізніше 31 грудня 2017 року.

Електронний спосіб – кращий

Відповідно до Податкового кодексу податкова декларація подається за вибором платника податків в один із таких способів:

а) особисто платником податків або уповноваженою на це особою;

б) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;

в) засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.

Нагадаємо, що для зручності платників на субсайті офіційного веб-порталу ДФС (cabinet.sfs.gov.ua) працює електронний сервіс «Електронний кабінет платника».

Так, при використанні електронного ключа громадяни можуть подавати звітність, надсилати запити та дізнаватись найактуальніші новини.

На офіційному веб-порталі ДФС працює електронний сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера»

На офіційному веб-порталі ДФС працює електронний сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера», який розміщено на головній сторінці веб-порталу (http://sfs.gov.ua/businesspartner).

Для перевірки інформації щодо наявності податкового боргу у платника податків необхідно ввести його код ЄДРПОУ або точну назву. Після введення такої інформації в одне з полів система здійснить пошук по ряду баз даних, доступних для публічного використання, і повідомить про результати пошуку.

Оновлення інформації на сайті щодо стану розрахунків платника податків з бюджетом (про наявність заборгованості) відбувається щоденно, крім вихідних та святкових днів, після проведення розрахунків зведених показників в центральній базі даних за результатами попереднього банківського дня.

 

ІІ. Інформація для бухгалтерів

Харківська митниця ДФС нагадує про особливості переміщення товарів у міжнародних поштових та експрес-відправленнях

 Поштові відправлення з-за кордону обов’язково проходять митний контроль у митницях в місцях міжнародного поштового обміну, а саме в Київській міській митниці, Одеській, Закарпатській та Львівській митницях.

У міжнародних поштових та експрес-відправленнях забороняється пересилання:

- наркотиків і психотропних речовин;

- предметів непристойного чи аморального характеру;

- контрафактних та піратських предметів;

- інших предметів, ввезення чи обіг яких заборонено в країні призначення;

- предметів, що за своїм характером чи упакуванням можуть становити небезпеку для поштових працівників або населення, забруднювати чи псувати інші відправлення, поштове обладнання чи власність третьої сторони;

- документів, що мають характер поточного та особистого листування, а також будь-якого роду кореспонденцію, якою обмінюються особи, що не є відправником і одержувачем, чи особи, що мешкають з ними;

- вибухових, займистих чи інших небезпечних речовин, а також радіоактивних речовин;

- вкладення неспоряджених вибухових пристроїв і боєприпасів, у тому числі неспоряджених гранат, снарядів та інших аналогічних предметів, а також муляжів таких пристроїв і предметів.

- живих тварин тощо.

Крім того, заборонено укладати в поштові посилки:

- вогнепальну зброю усіх видів і боєприпаси до неї, холодну зброю та інші предмети, спеціально призначені для нападу та оборони (кастети, стилети, балончики з рідиною паралітичної дії тощо), вибухові, легкозаймисті або інші небезпечні речовини, якщо інше не передбачено законодавством;

- дозволи на право носіння зброї, трудові книжки, військові квитки, документи, що посвідчують особу (крім паспортів громадянина України для виїзду за кордон);

- кореспонденцію (за винятком архівних документів), якою обмінюються особи, крім відправника та одержувача, чи особи, що мешкають з ними;

- монети, банківські білети, кредитні білети або будь-які цінності на пред’явника, дорожні чеки, платину, золото чи срібло у виробах чи у необробленому вигляді, коштовне каміння, ювелірні вироби та інші коштовності у відправлення письмової кореспонденції без оголошеної цінності.

Що робити, якщо реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних  зупинено?

У разі зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (Реєстр) відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, платник податку має право подати протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті «в» підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу.

Пояснення можна подати у вигляді Повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК за формою J(F)1312601.

Повідомлення (J(F)1312601) по кожній окремо податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію якої зупинено в Реєстрі, та до такого Повідомлення додаються копії документів у вигляді окремих додатків за формою J(F)1360101 у форматі PDF (розмір кожного додатку не повинен перевищувати 2 МБ).

Обмеження диктується обмеженнями системного програмного забезпечення, яке не залежить від Державної фіскальної служби України.

Особливості заповнення податкових накладних по імпортованих товарах

Ознака імпортованого товару не належить до обов’язкових реквізитів податкової накладної. Обов’язковим реквізитом є саме код товару згідно з УКТ ЗЕД, який зазначається за повним набором цифр.

Оскільки графа 3.2 податкової накладної «ознака імпортованого товару» не належить до обов’язкових реквізитів податкової накладної, перелік яких установлено в п. 201.1 ПКУ, то допущені помилки під час її заповнення (або незаповнення) не впливатимуть на право відображення податкового кредиту з ПДВ покупця товарів (за умови правильного заповнення інших реквізитів, зокрема, коду УКТ ЗЕД, і реєстрації податкової накладної в ЄРПН).

Про інші особливості складання податкової накладної, а саме заповнення  графи 6,7, 10  у ІПК  ГУ ДФС у Дніпропетровській області від 11.07.2017 р. № 1095/ІПК/10/04-36-12-01-16.

 

Чи обкладається ПДВ відшкодування комітентом додаткових транспортних витрат комісіонера в межах договору комісії

Операції з постачання послуг із міжнародного перевезення пасажирів і багажу та вантажів залізничним, автомобільним, морським і річковим й авіаційним транспортом обкладаються ПДВ за нульовою ставкою (пп. «а» пп. 195.1.3 ПКУ).

Перевезення вважається міжнародним, якщо таке перевезення здійснюється за єдиним міжнародним перевізним документом (у т.ч. на підставі міжнародної автомобільної накладної (СМR)).

Базою обкладення ПДВ для товарів/послуг, що передаються/отримуються в межах договорів комісії (консигнації), поруки, довірчого управління, є вартість постачання цих товарів, визначена в порядку, установленому ст. 188 ПКУ.

Додаткові транспортні витрати комісіонера, здійснені ним у межах договору комісії, є витратами із забезпечення виконання складових частин загального обсягу послуги, що надається в межах договору комісії, а отже — є складовою частиною вартості послуги.

Така операція підлягає обкладенню ПДВ за правилами, установленими ПКУ для договорів комісії.

ІПК від 05.07.2017 р. № 983/6/99-99-15-03-02-15/ІПК

 

Які наслідки складання податкової накладної іншою датою, аніж перша подія

Податкова накладна складається окремо на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Тому складання двох або більше податкових накладних у разі отримання попередньої оплати товарів/послуг однією сумою чи у випадку одноразової поставки товарів/послуг не відповідає нормам ПКУ та не дає можливості ідентифікувати операції.

У разі складання таких податкових накладних постачальником покупець не має підстав для віднесення зазначених у них сум ПДВ до податкового кредиту, оскільки такі податкові накладні не відповідають первинним документам.

Тож, якщо, приміром, постачальник виписав податкові накладні не на дату першої події (дата оплати — 02.12.2016 р), а 09.12.2016 р. та 20.12.2016 р., тоді платник не має право суми ПДВ, зазначені у цих податкових накладних, віднести до податкового кредиту, оскільки перша подія відбулася 02.12.2016 р.

Детальніше  в ІПК ДФС від 29.06.2017 р. № 875/6/99-99-15-03-02-15/ІПК.

Відображення у розрахунку за формою 1-ДФ коштів на відрядження

Відповідно до Довідником ознак доходів, затверджено наказом Мінфіну від 13.01.2015 № 4, кошти, отримані платником податку на відрядження або під звіт, у тому числі надміру витрачені та не повернуті у встановлені законодавством строки відображаються у податковому розрахунку за формою 1ДФ під ознакою доходу «118».

До складу загального місячного (річного) оподатковуваного доходу включається сума надміру витрачених коштів, отриманих платником податку на відрядження або під звіт та не повернутих у встановлені законодавством строки, розмір якої обчислюється відповідно до п. 170.9 статті 170 ПКУ.

Як повернути зайво сплачений ПДФО з доходу від продажу нерухомого майна

Не оподатковують дохід фізичної особи від продажу (обміну) не частіше одного разу протягом звітного року нерухомого майна, яке перебуває у власності платника податку понад три роки.

Якщо стороною договору купівлі-продажу, міни об’єкта нерухомого майна є юрособа чи підприємець, така особа є податковим агентом платника податку щодо нарахування, утримання та сплати ПДФО від такого продажу/обміну. Податковий агент має право проводити перерахунок сум нарахованих доходів, утриманого ПДФО за будь-який період та у будь-яких випадках для визначення правильності оподаткування.

Результати перерахунку ПДФО, зокрема з доходів у вигляді продажу нерухомого майна, відображають у формі № 1ДФ того періоду, в якому зробили перерахунок. А саме, суму надміру утриманого ПДФО зазначають у рядках 4 «Сума нарахованого податку» та 4а «Сума перерахованого податку» зі знаком «мінус».

Податковий агент може повернути або врахувати в рахунок сплати наступних платежів суму надміру сплачених податків, перераховану до бюджету понад нараховані суми грошових зобов’язань, граничний строк сплати яких настав на таку дату.

Лист ДФС від 26.06.2017 р. № 828/6/99-99-13-01-01-15/ІПК

Реєстраційна сума буде зменшена, якщо податковий борг із ПДВ

погашати від’ємним значенням

Якщо підприємство самостійно не здійснює погашення наявного податкового боргу з ПДВ коштами, а погашення проводиться за рахунок від’ємного значення з ПДВ, то сума, яка задекларована в рядку 20.1 декларації з ПДВ, зменшує реєстраційну суму згідно з вимогами чинного законодавства та вважається відшкодованою в рахунок погашення податкового боргу.

На момент подання податкової декларації з ПДВ у рядок 20.1 суму від’ємного значення зараховують із рядка 20 декларації з ПДВ, у якій відображено розрахунки з бюджетом, у зменшення суми податкового боргу, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у т.ч. і розстроченого або відстроченого відповідно до ПКУ).

 

Відповідальність за нереєстрацію податкової накладної після отримання ППР зі штрафом

У разі якщо платник ПДВ своєчасно не зареєстрував  ПН і/або РК до такої ПН, та цей факт було виявлено під час перевірки, до нього застосовується штраф на підставі абз. 1 п. 1201.2 ПКУ.

Водночас платник податків мусить зареєструвати відповідні ПН і/або РК до ПН протягом 10 к.дн., наступних за днем отримання платником податку ППР зі штрафом за їх несвоєчасну реєстрацію.

Якщо цей обов’язок не виконати — штраф буде накладено ще повторно, на підставі абз. 2 п. 1201.2 ПКУ.

Як відобразити у формі № 1ДФ нарахування та виплату доходу в різних кварталах

У графі 3а «Сума нарахованого доходу» форми № 1ДФ відображають дохід (за звітний квартал), нарахований фізичній особі незалежно від того, виплачені такі доходи чи ні. У графі 3 «Сума виплаченого доходу» відображається сума фактично виплаченого доходу платнику податку податковим агентом (п.п. 3.2, 3.3 Порядку № 4).

Винятком зі згаданого вище правила є заробітна плата, що виплачується в установлені строки в наступному місяці. Вона повинна бути відображена у формі № 1ДФ за той період, до якого входить попередній місяць, за який заробітну плату було нараховано.

Наприклад — до податкового розрахунку за I квартал входить заробітна плата за січень, яка нарахована в січні та виплачена в лютому, за лютий (нарахована в лютому та виплачена в березні), за березень (нарахована в березні та виплачена у квітні).

Про оподаткування вартості путівок

До доходу, який оподатковується ПДФО, не включається вартість путівок на відпочинок, оздоровлення та лікування, у тому числі на реабілітацію інвалідів, на території України платника податку та його дітей віком до 18 років, які надаються йому безоплатно або із знижкою (у розмірі такої знижки) професійною спілкою, до якої зараховуються профспілкові внески платника податку - члена такої професійної спілки  або за рахунок коштів відповідного фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування (пп. 165.1.35 ст. 165 ПКУ).

Тобто, звільнення від ПДФО поширюється виключно на платників податків – членів профспілки, які отримують від такої профспілки путівки для власного оздоровлення та оздоровлення неповнолітніх дітей. 

Сімейна профспілкова путівка, надана платнику податків, до якої включається і вартість оздоровлення іншого члена сім’ї або дітей після 18 років, оподатковується ПДФО за ставкою 18% та військовим збором за ставкою 1,5% від розміру отриманого доходу на оздоровлення таких членів сім’ї.

Вартість путівок на санаторно-курортне лікування або відпочинок, які надаються за рахунок коштів підприємств чи установ - роботодавців платникам податку - працівникам та їх неповнолітнім дітям, включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу таких платників як додаткове благо та оподатковується податком на доходи фізичних осіб та військовим збором на загальних підставах.

Обмеження щодо граничної суми розрахунків, встановлене у розмірі 50 тис.грн. поширюється на внески до статутного фонду

 Пунктом 1 постанови Правління Нацбанку України від 06.06.13р. № 210 «Про встановлення граничної суми розрахунків готівкою» встановлено граничну суму розрахунків готівкою між фізичною особою та підприємством (підприємцем) протягом одного дня в розмірі 50 тис.грн.

 Положенням про ведення касових операцій у національній валюті в Україні  № 637  підприємства (підприємці) мають право здійснювати розрахунки готівкою між собою та/або з фізичними особами протягом одного дня за одним або кількома платіжними документами в межах 50 тис.грн. 

Платежі понад установлені граничні суми проводяться через банки або небанківські фінансові установи, які в установленому законодавством порядку отримали ліцензію на переказ коштів без відкриття рахунку, шляхом перерахування коштів з поточного рахунку на поточний рахунок або внесення коштів до банку для подальшого їх перерахування на поточні рахунки. При цьому, кількість підприємств (підприємців) та фізичних осіб, з якими здійснюються розрахунки, протягом дня не обмежується.

Вимоги щодо обмеження готівкових розрахунків фізичної особи з підприємством (підприємцем), які установлені п. 1 Постанови та п. 2.3 гл. 2 Положення, поширюються на розрахунки за правочинами, предметом яких є будь-які матеріальні та нематеріальні блага, які можуть бути оцінені в грошовій формі, в тому числі на внески до статутного фонду.

ІІІ. Лозівська ОДПІ: інформація для підприємців та громадян

Покрокова інструкція, як покупцю перевірити, чи є ліцензія у продавця

Головне управління ДФС у Харківській області пропонує до уваги візуальну інструкцію. Скориставшись нею при купівлі алкогольних напоїв та тютюнових виробів, громадяни дізнаються  чи є у продавця ліцензія на товари та чи  якісний товар вони придбають.

Сплата податку на доходи фізичних осіб за результатами річного декларування

нагадує, що  громадяни, які подали декларації про майновий стан і доходи за 2016 рік та  задекларували доходи, з яких податок не утримувався, зобов’язані до 1 серпня 2017 року сплатити суми податку на доходи фізичних осіб, зазначені в деклараціях.

До таких доходів, зокрема відносяться:

- доходи від  надання  в оренду рухомого та нерухомого майна;

- інвестиційний прибуток;

- дохід у вигляді отриманої спадщини, дарунків;

- іноземний дохід.

 

Зарплата не вплине на отримання субсидії

Субсидія для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг призначається виходячи із середньомісячного сукупного доходу осіб за чотири квартали, що передують місяцю, що передує місяцю, з якого призначається субсидія, а субсидія на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива - виходячи з розміру доходу за попередній календарний рік.

Якщо в особи, яка досягла 18-річного віку станом на початок періоду, за який враховуються доходи для призначення субсидії, відсутні доходи, для розрахунку субсидії середньомісячний дохід такої особи визначається на рівні 2 розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб станом на кінець періоду, за який враховуються доходи для призначення субсидії. 

Державним бюджетом  України на 2017 рік передбачено прожитковий мінімум для працездатних осіб з 01.01.2017 - 1600 гривень.

Відповідно до Положення для призначення субсидії сукупний дохід обчислюється виходячи з доходів, нарахованих особам, які досягли 14-річного віку станом на початок періоду, за який враховуються доходи, без урахування податку з доходів фізичних осіб, відомості про які надаються ДФС, Пенсійним фондом України, фондами соціального страхування, а також розмірів державної соціальної допомоги, що виплачується структурними підрозділами з питань соціального захисту населення (крім  частини допомоги при народженні дитини, виплата якої здійснюється одноразово, частини допомоги при усиновленні дитини, виплата якої здійснюється одноразово, одноразової винагороди жінкам, яким присвоєно почесне звання України "Мати-героїня", державної соціальної допомоги на дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, допомоги на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування, щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг).

Тому при розрахунку житлової субсидії працюючій особі, яка отримує заробітну плату, наприклад, 3900 гривень до сукупного доходу буде включатися дохід без урахування податку з доходів фізичних осіб на рівні 3198 гривень.

 

Як діяти спадкоємцю у разі смерті підприємця - платника єдиного податку

Виконання грошових зобов’язань та/або погашення податкового боргу фізособи – підприємця у разі її смерті або оголошення судом померлою здійснюється її спадкоємцями, які прийняли спадщину (крім держави), в межах вартості майна, що успадковується, та пропорційно частці у спадщині на дату її відкриття.

Оскільки повідомлення про проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності підприємця у разі смерті, а також відомості відповідної реєстраційної картки є підставою для зняття його з обліку в органах державної фіскальної служби, то заява про відмову від спрощеної системи оподаткування спадкоємцями не подається.

При цьому, норми ПКУ не передбачають у такому випадку подання звітності за останній звітний період на який припадає дата смерті

Час сплачувати податок на нерухомість

База оподаткування об'єктів житлової та нежитлової нерухомості, обчислюється на підставі даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно. При цьому для фізичних осіб оподатковувані квадратні метри зменшуються: для квартир - на 60 кв. метрів; для житлових будинків - на 120 кв. метрів; для різних типів об'єктів житлової нерухомості - на 180 кв. метрів.

Пільги не застосовуються, якщо площа об'єктів перевищує п'ятикратний розмір неоподатковуваної площі, тобто для квартир 300 кв. м., для будинків 600 кв. м. (для різних типів 900 кв. м.). Також не пільгуються об’єкти, що використовуються їх власниками з метою одержання доходів (здаються в оренду, лізинг, позичку, використовуються у підприємницькій діяльності).

Платники податку мають право звернутися з письмовою заявою до місцевих податкових інспекцій для проведення звірки даних щодо об'єктів нерухомості, їх площі, права на користування пільгою, розміру ставки податку та нарахованої суми податку. У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема документів на право власності, проводиться перерахунок.  

Сплатити ж податок платник повинен до місцевого бюджету за місцем розташування об'єктів оподаткування протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення. За несвоєчасну сплату  застосовується штраф від 10 до 20 відсотків суми податкового боргу, а також пеня.

 

Податкова соціальна пільга застосовується:  з дня написання заяви чи до місячного доходу того місяця, в якому подано заяву працівником?

Згідно з пп. 169.2.1 ст. 169 ПКУ податкова соціальна пільга (ПСП) застосовується до нарахованого платнику податку місячного доходу у вигляді заробітної плати тільки за одним місцем його нарахування (виплати). Платник податку подає роботодавцю заяву про самостійне обрання місця застосування ПСП.

ПСП починає застосовуватися до нарахованих доходів у вигляді заробітної плати з дня отримання роботодавцем заяви платника податку про застосування пільги та документів, що підтверджують таке право. Роботодавець відображає у податковій звітності всі випадки застосування або незастосування податкової соціальної пільги згідно з отриманими від платників податку заявами про застосування пільги, а також заявами про відмову від такої пільги.

Тобто, податкова соціальна пільга застосовується до місячного доходу, незалежно від дня подання в даному місяці заяви працівником.

 

Куди звернутися для отримання квитанції  щодо плати за землю, якщо місце проживання та земельна ділянка розташовані у різних населених пунктах?

Підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.

Нарахування фізичним особам сум податку проводиться контролюючими органами (за місцем знаходження земельної ділянки), які надсилають (вручають) платникові за місцем його реєстрації до 01 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку.

Плата за землю у складі податку на майно належить до місцевих податків. Зарахування місцевих податків та зборів до відповідних місцевих бюджетів здійснюється відповідно до Бюджетного кодексу.

Отже, якщо фізична особа проживає в одному населеному пункті, а земельна ділянка (будівля, приміщення) розташована в іншому населеному пункті, то для отримання інформації щодо плати за землю такому платнику необхідно звернутися до контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки.

 

Застосування РРО при роздрібній торгівлі пивом платниками єдиного податку 2 і 3 груп

Фізичні особи-підприємці - платники єдиного податку 2 та 3 груп мають право здійснювати продаж алкогольних напоїв на розлив, у тому числі пива, виключно через заклад ресторанного господарства або спеціалізований відділ, що має статус закладу ресторанного харчування.

Крім того, фізичні особи-підприємці, які здійснюють продаж пива, зобов’язані отримати відповідну ліцензію на роздрібну торгівлю алкогольними напоями та проводити розрахункові операції через зареєстровані в установленому порядку реєстратори розрахункових операцій (РРО).

Оскільки пиво віднесено до алкогольних напоїв, фізичні особи-підприємці платники єдиного податку 2 та 3 груп, які здійснюють роздрібну торгівлю продовольчими товарами та пивом у пляшках і бляшанках, за умови відсутності продажу інших підакцизних товарів, мають право проводити розрахункові операції без застосування РРО з використанням книг обліку розрахункових операцій (КОРО) та розрахункових книг (РК), до досягнення ними протягом календарного року обсягу доходу у розмірі 1 млн. гривень.

Послуги манікюру, педикюру, масажу обличчя надасть «спрощенець» 1 групи

До платників єдиного податку, які відносяться до 1 групи, належать фізособи – підприємці, які не використовують працю найманих осіб, здійснюють виключно роздрібний продаж товарів з торговельних місць на ринках та/або провадять господарську діяльність з надання побутових послуг населенню і обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 300000 гривень.

Перелік видів послуг, які відносяться до побутових послуг населенню та надаються платниками єдиного податку 1 та 2 груп, визначено п. 291.7 ст. 291 ПКУ, який включає вид діяльності «послуги перукарень». Відповідно до КВЕД ДК 009:2010 послуги перукарень відносяться до класу 96.02 «Надання послуг перукарнями та салонами краси».

Згідно з наказом Держстату  клас 96.02 «Надання послуг перукарнями та салонами краси» КВЕД ДК 009:2010 включає миття волосся, підрівнювання та підстригання, укладання, фарбування, тонування, завивання, розпрямлення волосся та подібні види послуг, що їх надають для чоловіків та жінок, а також гоління та підрівнювання бороди, масаж обличчя, манікюр і педикюр, макіяж тощо.

Отже, фізична особа – підприємець – платник єдиного податку 1 групи, яка здійснює діяльність, з надання перукарських послуг, що належить до класу 96.02 «Надання послуг перукарнями та салонами краси», також має право надавати послуги манікюру, педикюру, візажу, косметології та масажу обличчя без використання праці найманих осіб. 

« повернутися до списку новин